SG.hu

Resident Evil Village

Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-7500 3,4 GHz-es vagy AMD Ryzen R3 1200 processzor, Nvidia GeForce GTX 1050 Ti vagy ATI Radeon RX 560 grafikus kártya, 8 GB RAM, 80 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-8700 6-Core 3,2 GHz-es vagy AMD Ryzen 5 3600 6-Core 3,6 GHz-es processzor, Nvidia GeForce GTX 1070 vagy ATI Radeon RX 5700 grafikus kártya, 16 GB RAM, 80 GB szabad hely
Hasonló játékok: Resident Evil 7
Kategória: horror

Ügyesen megalapozott a Capcom a legújabb Resident Evil-játék megjelenésének, most pedig itt a régóta várt nyolcadik epizód, mely minden eddiginél merészebb megoldásokat alkalmaz, ellenben így is nagy kedvence lehet a sorozat rajongóinak. Resident Evil Village játéktesztünk következik!

A multiplatform megjelenések közül az idei esztendőben alighanem az új Resident Evil volt az a közönségkedvenc cím, amit mindenki nagyon várt. Nem csoda, hiszen a Capcom a hetedik epizóddal egy egészen új vonalra terelte a sorozatot, az amerikai mocsárvidék enyhén kattant családja, valamint A texasi láncfűrészes mészárlás hangulatára hajazó körítésre felépített kaland máig okoz néha álmatlan éjszakákat a rajongóknak, akik nagyon örültek annak, hogy ebből trilógiát terveznek kiadni a készítők.

Sokan egy újabb fülledt, beteges amerikai perverziót vártak a nyolcadik résztől, csakhogy a sorban érkező információk egyre jobban összezavarták a kialakult képet, hiszen az európai helyszín vagy az óriásvámpír középpontba állítása, hovatovább Chris Redfield felbukkanása valahogy egyáltalán nem akart beleilleni az összképbe. A Capcom egyenesen zseniális marketinget folytatott a premier előtt, úgy tudtunk ugyanis mindent a Resident Evil Village-ről, hogy valójában semmit sem tudtunk, így alig vártuk, hogy a megjelenéskor elindíthassuk a legújabb horrorkalandot, mely okozott kellemes és kellemetlen meglepetéseket egyaránt, de összességében azért nekünk nagyon tetszett a végeredmény. Lássuk is, hogy miért!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Bár voltak Resident Evil-játékok, melyek kapcsán jobb lett volna feledni a történetet, azonban a hetedik epizód után nagyon vártuk, hogy most mivel lepnek meg minket az alkotók. Meglepetés pedig akadt bőséggel, eleve az indítás is rögtön belevág minket a mélyvízbe, hiszen miután Ethan Winters túlélte az előző epizódot, családjával úgy döntött, hogy új életet kezd, és megpróbálja elfelejteni az egészet. Csakhogy egy este minden megváltozik, a rémálom visszatér: feleségét meggyilkolják, kislányát pedig elrabolják. Ráadásul – egy kis spoiler következik – az a Chris Redfield, aki a korábbi epizódokban nem éppen a rossz oldalon állt, kellő kitartással pedig most is kiderül majd, hogy nem minden az, aminek látszik.

Ennek felderítéséhez természetesen ezúttal sem a hatóságokhoz fordulunk segítségért, hanem mi magunk indulunk a nyomok után, melyek egyenesen Kelet-Európába vezetnek minket, egy aprócska hegyi falucskába, mely emiatt több esetben is olyan hatást kelt, mint a Resident Evil 4-ben, de azért aggodalomra semmi ok: az új epizód nem lopás, nem visszatérés, hanem egy teljesen új élmény. Visszatérve a cselekményre: a játék nagyjából első fele maga a zsenialitás. Elképesztő hangulat, hamisíthatatlan horrorélmény vár ránk túléléssel, minimális küzdelmekkel, fejtörőkkel, ahogyan azt az előző részben megszokhattuk.

Csakhogy valami menet közben kattanhatott a készítőkben, mert sajnálatos módon előbb a történet rugaszkodik el a valóságtól annyira, amennyire ez csak lehetséges, majd később a játékmenet is átvált gyakorlatilag agyatlan kaszabolásba, ami méltatlan az induláshoz. Utóbbi a korábbi részek alapján még talán várható is volt, de a hetedik epizód után ennél sokkal valószerűbb, pontosabban inkább hihetőbb sztorit vártunk a játéktól, boszorkányokkal, falusi mágiával és egyéb olyan rémséges „beltenyészettel”, ami a hetedik epizódban is jellemző volt.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Aki ilyesmire vár, az a Resident Evil Village-ben annak ellenére is csalódni fog, hogy egyébként a játék hangulata zseniális, szinte végig elragadó helyszínekkel kecsegtet nekünk, állandóan dúskálhatunk majd a kellemes kihívásokban, melyek nehézsége nyilván a választott szinttől is függ. Nyitott világ természetesen még továbbra sincs, de a pályák sokkal nyitottabbak, lényegesen nagyobb szabadságot adnak, mint az előző epizódban. Amellett, hogy kimagaslóan jó lett a helyszínek kidolgozottsága, állandó gyűjtögetésben is leszünk. Itt valóban be kell majd kukkantanunk minden zegzugba annak ellenére is, hogy nem ritkán remegve fogjuk az egeret, annyira hátborzongatóra sikerült a képi prezentáció és a hozzá kapcsolódó hangeffektek párosa.

A gyűjtögetésre ráadásul nemcsak azért lesz szükség, hogy ezzel minél jobban felfedezzük a pályákat, és minél jobb eredményt érjünk el a megtalált extrákkal, hanem azért is, mert így lényegesen több felszerelést vihetünk magunkkal az ellenfelekkel szemben. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy milyen sok fegyver, lőszer és egyéb kiegészítő lesz nálunk, hiszen annak ellenére, hogy a játék még mindig nem az unalmas lövöldözésre vagy kaszabolásra épül, azért akad benne részünk bőségesen. Különösen a végéhez közeledve!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ha már szóba került a játékmenet, ezen a téren a Resident Evil Village leginkább az előző epizóddal rokonítható, ahhoz viszonyítva szinte alig tapasztalhatunk majd jelentősebb változást a nagyobb helyszínek, illetve a több összegyűjthető extra kivételével. A fentiek tükrében egy kicsit nagyobb hangsúlyt kapott a craftolás, hogy lényegesen ügyesebben menedzseljük a rendelkezésünkre álló tárgyakat és erőforrásokat, hiszen óriási szerepet kapott benne a túlélés, de ez sajnos csak az alkotás első felére lesz jellemző. Mint a fentiekben is jeleztük már, minél közelebb kerülünk a végkifejlethez, és minél jobban összekuszálódik a történet, annál hangsúlyosabbá válnak a küzdelmek.

Ez egy ideig nem is probléma, hiszen az ellenfelek változatosak, a bossok pedig nagyon ránk tudják hozni a frászt, mindegyikük legyűréséhez szükség lesz taktikázásra, de egy idő után ezen a téren is beköszönt majd az önismétlődés. Ekkor a hangulat háttérbe szorul, és a kaszabolás miatt egyre-másra özönlenek majd ránk az ugyanolyan – buta – ellenfelek, ami néha-néha nem lett volna rossz, de gyakorlatilag az utolsó 3-4 óra csak ebből állt. Hiába imádtuk például a The Evil Within taktikás megközelítéseit a harcokban, ennek itt sajnos nyoma sem lesz. Ez nagy hátrány annak fényében, hogy így nem lett túl egységes a végeredmény, de a sorozat rajongóinak azért ennek ellenére sincs okuk panaszkodni, mert a Resident Evil Village ezt leszámítva is nagyszerűen sikerült!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Nem mellesleg talán az első olyan videojáték, amire nyugodt szívvel rá merjük húzni az újgenerációs jelzőt. Az RE Engine elképesztően látványos megjelenítésre képes, és bár ehhez nagyon nagy az éhsége is, de megér minden bájt memóriát, mert sok helyen egyenesen fotórealisztikus élmények várnak ránk. Pontosan úgy, mint a hetedik részben, rengeteg esetben beleborzongunk majd a látványba, mely rendkívül kidolgozott, minden elemében részletes, azt a fény-árnyék játékot pedig biztosan nem felejtjük majd el egy darabig.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Ugyanaz a letisztultság a jellemző ezen a téren a játékra, mint a közvetlen elődre. A belső nézetnek köszönhetően sokkal jobban átlátjuk a terepet, hősünk irányítása egyszerű, a gyűjtögetés könnyed, a fejtörők megoldásait nagyobb körültekintés mellett kivitelezhetjük, egyszóval nehéz lenne ezen a téren belekötni a végeredménybe.

Játszhatóság: Annak függvényében, hogy mennyire sietős a dolgunk, 10-15 óra alatt tudjuk átverekedni magunkat a játékon. Ez nem tűnik soknak, de garantáltan nem akadhatunk majd rá elsőre minden rejtett zegzugra, így érdemes legalább még egyszer nekiveselkedni az élménynek. A legjobb azonban, hogy a kampány végigjátszásával nyílik meg előttünk a Mercenaries mód, melyben gyakorlatilag az akció kapja a főszerepet – minél több ellenfelet gyilkoljunk le minél több pénzért –, tehát egy egészen új nézőpontból ismerhetjük meg a Resident Evil Village helyszíneit. Ezt erősíti majd pár hónap múlva a Re:Verse többjátékosos mód érkezése, ami miatt a szavatosságra hosszabb távon biztosan nem lesz panasz.

Intelligencia, nehézség: A nehézség kifejezetten hullámzó a játékban, de érezhetően változik a kihívás mértéke, ha módosítunk rajta, így érdemes kísérletezni vele, megéri. Az intelligencia már egy kicsit problémásabb ennél. Bármelyik szinten is vagyunk, egyik ellenfél sem lesz túl okos – a bossokat leszámítva –, ami az alkotás végéhez közeledve egyre inkább kellemetlenebbé válik.

Hangok, zene: Egészen bődületes hangulattal rendelkezik az új Resident Evil, amit nemcsak a pályák kialakításának és a részletes grafikának, hanem a hangoknak is köszönhet. Bár a szinkronok is kiválóak, azonban a hangeffektek azok, melyek különösen megtámogatják az élményt. Gyakran nagyon félelmetes élmény lesz, nincs rá jobb szó!

Összegzés: A Resident Evil Village alapvetően egy újabb nagyszerű tagja lett a Capcom legendás horrorsorozatának, de leginkább csak azoknak okoz maradandó élményt, akik kedvelték a hetedik részt, illetve kellő nyitottsággal tudnak közelíteni hozzá. Merthogy még a szokásosnál is sokkal jobban elrugaszkodik a valóságtól most az alkotás, de a történet azért kiváló végkifejletet kapott, miközben a mechanizmus is hasonló hullámvölgyet ír le, az akciójátékba hajló kikacsintások nem feltétlenül előnyösek, inkább időhúzásnak tűnnek, de a finálét követően mindent elnézünk majd a készítőknek. Izgatottan várjuk a trilógia befejező részét!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • muszalaslorinc #3
    Ezt a jatekot nem a gemerek agya, hanem azok pocse vetette meg veluk konkretan.
    Az ai hulye mint egy meduza segg. Ez jol latszik a lenti spank videobol ahol a holgyemeny a jatekos 2-3 masodpercel azelotti poziciojaba jar csapkodni.
    Az ai x masopercenkent kp mintat mert neki mar nem jutott a grafika mellett eleg cpu ido.
    Utoljára szerkesztette: muszalaslorinc, 2021.05.31. 14:06:14
  • PLaci #2