ZAX

Unreal Engine fejlesztések, képek

Az Epic közzétett egy listát az Unreal Engine fejlesztéseiről, és ezek alátámasztására néhány képet az X-box-ra majd az új motorral megjelenő Unreal-ről. Az alábbi felsorolás korántsem teljes, ez a készítők által a 10 legfontosabbnak tartott újdonság:

1. Hardware brush - ez egy olyan technológia, ami a hardveres T&L-t kihasználva a korábbinál 150-200szor több poligon megjelenítését teszi lehetővé.

Klikk ide!   Klikk ide!

2. Továbbfejlesztett Large Scale Terrain Support - a környezetkezelés tekintetében nagy a fejlődés, ennek jegyében új eszközök kerültek az editorba, köztük például olyanokkal, amelyek segítségével a környezet egy kijelölt részének a szintjét egyszerű egérmozgatással emelhetjük, vagy süllyeszthetjük.

3. Immár a 3D Studio Max-ban előre elkészített, ASE formátumú textúrázott alakokat is importálhatunk a szerkesztőbe.

4. Distance fog támogatás - sokkal jobban érzékelhetővé teszi mind kinti, mind zárt környezetben a távolságokat, főleg a nagyobb nyílt tereknél fokozza a látványt.

5. A motor már a 2048*2048-as méretű textúrákat is támogatja, ez - ha jól tudom - a legnagyobb, amit egy mai Nvidia kártya kezelni tud.

6. A textúrák megjelenítése észrevehetően jobb lett Windows és X-box alatt is, mivel a textúra-memória kezelését már a DX8 végzi.

7. A grafika fejlődésének egy másik eleme, hogy most már a fejlesztők és a felhasználók is futás közben állíthatják a világosságot, a gamma-szintet és a kontrasztot.

8. Új eszközök készültek az AI útkeresésére, ezen kívül több fejlesztés is érinti a gépi intelligenciát: létramászó képesség, igazi lebukás (crouching), fejlettebb AI-látás és -hallás, okosabb AI, hatékonyabb koordinációs képesség, az AI egyszerűen jobb, és könnyebben állítható, bővíthető, ami a licenszértékesítés szempontjából sem utolsó szempont.

9. Sok az újítás az editorban is: új textúraillesztő eszközök, fejlesztett 2D-s formázó, új poligon módok, stb. Ősz vége felé megjelent az Unreal Ed 2.0, az editor teljesen újraírt verziója, ami stabilabb, teljesebb, és sokkal könnyebben formálható a moduláris felépítése miatt. Ez az Epic és a licenszesei számára is nagy könnyebbség. A készítők számára nagy elismerés, hogy a 3D Realms máris jelezte, a Duke Nukem Forever-höz is egy olyan editort adnak majd, ami az Unreal Ed 2-n alapul.

10. A játék szereplő-osztályainak a hierarchiáját is újraszerkesztették, ez ismételten az állíthatóságot, a bővíthetőséget könnyíti.

Akinek ennyi nem elég, itt a teljes lista az újításokról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • DJS8 #31
  • Falcon87 #30
    8 éves üzi volt baszki :DDDD
  • ScarY MAN #29
    ííííígy van
  • kowajano #27
    Accord
    csak az a baj hogy a jo videokártyátel kell látni megfelelö mennyiségü adattal és ehhez jo procira van szükség különben nem a videokártya fogja visszafogni a rendszert a hanem a proci. Már pedig ilyen esetben megsütheted a T&L t.
  • accord #25
    Na jó, az esetleges fizikához, meg az AI-hoz, stb. kellhet erős proci... De jó minőségű 3D-nél elsősorban a graf. kártya számít... Az lehet megtévesztő, hogy a mai programoknak még csak kis része használ T&L-t. Pl. a régi Unreal és a rá épülő játékok sem használnak még, ezért van ekkora hardware igénye pl. a Rune-nek. Meg persze ez az engine texture tömörítést is csak S3-on támogat... :( Amúgy meg nem értem, hogy miért használtam ellenséges hangnemet, mindenkitől bocs!!!!!!!!!
  • accord #24
    Natur:
    >nembaj neki celeron 300 alatt fog futni mert ö >egy fasza gyerek :)) es most jolmegmondta >mindenkinek..
    Mégis elárulnád, hogy minek gyors proci egy olyan videókártyához, ami már szinte minden 3D-t "készít"? Próbáld ki, ha nem hiszed, a DX8-at már elég egyszerű programozni. Kell hozzá egy csomó poligon, egy Geforce2 mx, meg egy celeron 300. Csak arra vigyázz, hogy a vertex-eket töltsd fel a videómemóriába, mert a celeron 66 MHZ-es rendszerbusza másképp kevés lesz! (bár még így, non-local video mem.-el is elég gyors lesz (4x agp rulez! :))
  • accord #23
    Zoli: "G800 és Glaze3D még nincs, csak Radeon és GeForce van." Ezt csak viccből írtam... :) Ott a smiley a végén! :)
    >"És a T&L arra hivatott ugye, hogy levegye a >prociról a terhelést" - hehe... ezért kell erős >proci is olyan játékhoz, ami használja a T&L-t, >ugye? Ébredjél fel már légy szíves!
    Ezt a mondatot nem értem... De ha arra gondolsz, hogy a celeron 300 erős procinak számít manapság, akkor azt hiszem, hogy nem nekem kell felébrednem... :)
  • Ligend #21
    A 3D engine-ek nem arrol hiresek, hogy lefele kompatibilisek lennenek, de majd meglatjuk. Egyebkent pedig aki meg varja a Duke4ever-t, azt csak sajnalni tudom. :-))
  • Dikkma #18
    Nagyon ott van!
  • Eeneke #14
    Lassan Carmack bátyó felkötheti a gatyát. De azért gondolom őt se kell majd félteni a Doom 3-mal. Asszem én maradok a Half-Life mellett...
    Duke Nukem Forever: újabb motor? :))