Castellum

Seraphim interjú


Kiadó: Még nincs
Fejlesztő: Valkyrie Studios

Megjelenés: 2002
Honlap: Seraphim


A Septerra Core-ról ismert Valkyrie Studios belekezdett új RPG elemekkel tarkított akciójátékának fejlesztésébe, mely a Seraphim kódnevet kapta. A hivatalos honlap a következőképpen jellemzi a játékot: "A játékosok bukott szárnyas istenek szerepébe bújhatnak, akik a halandók világa feletti uralomért harcolnak. Ezek a félistenek tele vannak haraggal, amit egy emberi harcos alakjába sűrítettek bele. A mitikus és folyamatosan fejlődő háttértörténet során a játékos maga vívhatja át magát a győzelem felé vezető úton." A játék 2002 végén jelenik meg PC-n és konzolon, de a csapat egyelőre még kiadó után kutat.

Az interjú Brian "BMAN" Babendererde-vel és Jarod Pranno-val készült, akik a SERAPHIM fő programozói. Két új képet is közlünk a játékról, azok mellett, amiket a hivatalos honlapról szedtünk le.

Mondj pár szót a Seraphim történetéről! Mi inspirálta a játékot?

A Seraphim gyökerei a nyugati kultúrák mitológiájában keresendők, főként Milton Elveszett Paradicsomában, ami Lucifer bukását meséli el. Ezt vettük kiindulási alapnak, és utána kiegészítettük az ötletünket a skandináv, a japán az indiai és babilóniai kultúra elemeivel. Bár a játéknak határozottan bibliai hangulata van, nagyon sok modern fantasy elem is átszövi. Ehhez jön még a Valkyrie egyedi stílusa, történetszövése és pusztításorientáltsága. Aki játszott a Septerra-val az tanúsíthatja, hogy szeretünk egész civilizációkat megsemmisíteni a játékaink során.

A Seraphim címe a nyugati kultúrák legmagasabb rangú angyalának nevét idézi.

Klikk ide! Klikk ide!
Exkluzív nagy felbontású képek! (1280x1024)


Mióta fejlesztitek a játékot? Hol tartotok most?

A Seraphim még nagyon kezdeti stádiumban van. Most próbáljuk kialakítani az alapvető tervezetet, miután már összeállítottuk az alapvető játékmechanikát és meggyőződtünk róla, hogy frenetikus játékmenetet tudunk nyújtani lélegzetelállító környezetben is. Maga a játék valószínűleg 2002 második felében fog megjelenni.

Találtatok már kiadót? Mivel ti is PC-re és konzolra tervezitek a játékot, úgy gondoljátok, hogy a mai piacon vonzóbbnak számít a kiadók számára egy olyan játék, amit konzolra terveznek?

Még mindig keressük a megfelelő kiadót. Szerencsések vagyunk, hogy a játékosoknak és rajongóknak tetszik a koncepció, és reméljük hogy hamarosan találunk egy olyan kiadót, amely hasonlóan lelkesedik a játék iránt, mint mi. És igen, a kiadók most valóban a konzolokat részesítik előnyben, de nem hajlandók teljesen megválni a PC-ktől. Régen a kiadók PC-re adták ki a játékokat, és ha az sikeres volt, akkor kezdtek el gondolkodni a konzolos verzión. Most ez fordítva van.

Klikk ide!   Klikk ide!
Exkluzív nagy felbontású képek! (1280x1024)


Mesélj a játék világáról! Mekkora lesz és milyen változatos tájakat láthatunk benne?

A Seraphim egy fantasy világban játszódik, melynek határozott közel-keleti hangulata van, jó adag mágiával és technológiával meghintve. Míg a Septerra Core apokalipszis utáni, szinte cyberpunk stílusával elég technológia orientált volt, addig a Seraphim-ban a mágia dominál. A repülő erődök, a mechanizált tankok és robotok erősen stilizált külsejűek, és mindegyiket rúnák borítják, amik a világ mágikus erejét összpontosítják és irányítják. Ez a világ egyszerre modern és ősi, és mégis elüt a Septerra látványától.

A honlap szerint a Seraphim elsősorban akciójáték néhány RPG elemmel. Mondanál valamit a játék RPG oldaláról?

A Seraphim számos RPG elemet vonultat fel a karakterkészítés és beállítás terén. A játékos nemcsak azt választja ki, hogy melyik klánhoz akar tartozni, hanem kezdhet egy tiszta karakterrel, amit aztán olyanná alakít, amilyen neki a legmegfelelőbb. Beállíthatja a külsejét, varázserejét, páncélzatát és szárnystílusát, hogy csak párat említsek. Elég opciót akarunk adni a játékosnak, hogy stratégiájának és személyes játékstílusának megfelelő karaktert alakíthasson ki. A játék során a játékosok továbbfejleszthetik karakterüket, bővíthetik arzenálját, és állítgathatják tulajdonságait tapasztalati pontokkal, és átalakíthatja a Seraphim-ot saját karakterévé.

Klikk ide!   Klikk ide!

Hogy szerezhetek jobb felszerelést a Seraphim-ban? A földön találhatok tárgyakat, vagy legyőzött szörnyektől szerezhetek? Esetleg egyszerűen meg kell őket vennem?

Igazából mindezek kombinációja igaz a játékra. Bár még korai ilyen részletekről beszélni, de azt elmondhatom, hogy a játékosnak lehetősége lesz új segédeszközök szerzésére, legyen szó tapasztalati pontok adásvételéről, talált tárgyakról vagy a halott ellenség kifosztásáról.

Manapság elengedhetetlen a sikerhez a felhasználóbarát kezelőfelület. Milyen kulcsfontosságú elemeket figyeltek meg más játékok kezelőfelületében, és mire számíthatunk a Seraphim kezelőfelületétől?

A Seraphim a Septerra Core által kitaposott ösvényen jár, és megpróbál minél több hasznos opciót lehetővé tenni a játékos számára, ugyanakkor fenntartva a könnyű, ésszerű kezelhetőséget és áttekinthetőséget. Szeretjük az elméletünket a sakkhoz hasonlítani. A sakkban nagyon sok a kifinomult taktika és stratégia, de az alaplépéseket nagyon könnyű megtanulni. A Seraphim nem igényel túlságosan összetett irányítórendszert, így megpróbáltuk annyira leegyszerűsíteni, hogy minden játékos könnyen elsajátítsa, de ugyanakkor a számtalan stratégiai és taktikai lehetőséget nyitva hagytuk előtte.

Klikk ide!   Klikk ide!

Jellemezd a Seraphim harcrendszerét! Körökre osztott, valós idejű, vagy a kettő keveréke? Vannak egyedi és érdekes megoldások, amire mindenképpen érdemes felfigyelnünk?

A Seraphim lényegében akciójáték, így harcrendszere valós idejű. A Seraphim-ban az a legjobb, hogy megnyitja az eget a játékos előtt. Mi úgy jellemeztük a játékot, hogy repülős játék sétálás opcióval. Szerintem ez tökéletesen igaz. És a repülés a Seraphim-ban egyáltalán nem lassú! A karaktered össze-vissza röpködhet, és teljes sebességről egy pillanat alatt lassulhat le teljesen, és fordítva. A harc a varázslatok hajigálásáról, rúnapengék összecsapásáról, és fantasztikus légi csatákról szól, melyek nem kímélik a környezetet és az útban lévő falvakat. Két-három játékos csatája pontosan úgy néz ki, mint egy animáció. Ezek a karakterek egy egész hadsereg erejét hordozzák magukban, és szó szerint egy seregnyi ember kell egyetlen Seraphim legyőzéséhez. A harc tényleg nagyon látványos.

A Seraphim grafikai engine-e nagyon lenyűgöző. Mondanál pár szót róla? Van valamilyen egyedi vagy speciális tulajdonsága? Csak 3D kártyával fog működni a játék, vagy támogatjátok a szoftveres módot is?

A Seraphim prototípusa az Unreal engine-nel készült, ami jelenleg a kedvenc 3D-s technológiánk. Reméljük, hogy hamarosan bejelenthetjük a végleges engine-t a kiadónkkal együtt.

Klikk ide!   Klikk ide!

Mondj pár szót a multiplayer résszel kapcsolatos terveitekről! Azt sejtem, hogy deathmatch stílusú lesz, de lesz benne kooperatív játék is? Hány játékost tud kezelni az engine?

Sok multiplayer ötletünk van, többek között deathmatch, csapatjáték és más variációk. A repülés nagyon sok lehetőséget rejt magában a multiplayer játékmód részére, főként térképek és stratégiák tekintetében. Bár az egyjátékos mód minőségére is nagy figyelmet fordítunk, a játék magja az lenne, hogy a játékosok saját karaktereket kreálnak, és azt viszik a multiplayer csatákba. Még az egyjátékos mód befejezése után is egymásnak fogják ereszteni karaktereiket a játékosok, hogy megtudják, ki építette a legjobb Seraphim-ot! Ehhez még hozzájön a klánok ötlete, és máris itt a lehetőség eposzi online csatákra, ami teljesen új jelentést ad a "háború" szónak.

Mennyire lesz lineáris a játék? Lesz több útvonal, egynél több befejezés, vagy inkább csak egyre koncentráltok? Hány órányi játékidőre számíthatunk?

A Seraphim küldetései lehetőséget adnak a játékosnak arra, hogy hatással legyen útjára a játékban, és több befejezés lesz attól függően, hogyan teljesíti, és hogyan reagál a különböző feladatokra. Hozzáadva még ehhez a klánokat, amiknek egyedi története is lesz, és a lehetőséget, hogy a játékos teljesen új karaktereket készítsen, biztos vagyok benne, hogy nagy lesz a játék újrajátszhatósága.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)