Castellum

Deep Fighter interjú


Kiadó: Még ismeretlen
Fejlesztő: Criterion Studios

Megjelenés: 2000
Honlap: Deep Fighter


A GA-Source interjút készített Griff Jenkins projektigazgatóval, hogy újabb részleteket tudjon meg a készülő vízi akció-kalandról, a DeepFighter-ről.


Le tudnád írni röviden, hogy mi valójában a DeepFighter? Kinek készítitek a játékot?

A Deep Fighter egy víz alatti, tengeralattjárós akció-kalandjáték. Ötvözi a 3D-s csatákat, a felfedezést és a fejtörőket, egy olyan 3D-s környezetben, mely bővelkedik természetes fedezékekben, akadályokban és ellenségekben.

Mennyiben fog különbözni a DeepFighter a Sub Culture-től? Az eredeti játékból mennyit használtatok fel a legújabb verzióban?

A DeepFighter sokban különbözik a Sub Culture-től. Mielőtt elkezdtük volna fejleszteni a Deep Fighter-t megvizsgáltunk számos játékot, köztük a Sub Culturre-t is, hogy miért lettek sikeresek, és hogy milyen vonatkozásban voltak gyengék.

A Sub Culture-rel például az egyik problémánk az volt, hogy a környezet túlságosan kicsi volt. A Deep Fighter viszont hatalmas, számos táj található a játékban, melyek kisebb területekből állnak. Mindegyik tájnak egyedi hangulata lesz, és a játékosnak különböző harci, felfedezési és problémamegoldási stílusok között kell váltogatnia, ahhoz hogy sikeres legyen.

Klikk ide!   Klikk ide!

Azt hiszem egy másik fő különbség, hogy a játékos ezúttal egy szervezett haderőnek a tagja, melynek meghatározott céljai vannak. A játékosok így nem fognak elveszni a játékban, mindig koncentrálniuk kell az aktuális feladatra, annak ellenére, hogy azokat több fajta módon is meglehet oldani. A többféle megoldás természetesen más és más következményeket von maga után.

Arra kérdésre, hogy mennyit használtunk fel az eredeti játékból a válaszom az, hogy semmit. A Sub Culture inkább csak az alapelvet képezte, és bár van hasonlóság a két játék között, ez esetben két teljesen különböző játékról van szó, két teljesen különböző világgal.

Mondj valamit a DeepFighter engine-jéről! Mire képes, és milyen pluszt nyújt a Sub Culture-höz képest?

A DeepFigter a legújabb RenderWare3 engine-t használja, amit a Criterion Software gyártott. Nagyon sok módon volt segítségünkre az engine. Először is több platformot is megcélozhattunk (Dreamcast és PC), továbbá jól fejleszthető a pluginek segítségével és egyszerűen hihetetlen teljesítményt lehet belőle kicsikarni. A www.rendeware.com-on találhattok több információt.

A Sub Culture után a DeepFighter-el sokkal ambiciózusabbak akartunk lenni. A RenderWare és a Dreamcast kombinációja pont ezt tette lehetővé. Hatással volt a tájak nagyságára, a töltési pontok gyakoriságára, a polygonszámra és még a memóriában tárolható maximális hangminták számára is. Minden nagyságrendekkel javult.

Klikk ide!   Klikk ide!

Egy másik dolog, amit meg kell említenem, a játék világának mesterséges intelligenciája. Sikerült nagyon összetett MI-t készítenünk számtalan tárggyal, a halak táplálkozási és lélegzési mintáival és civil illetve hadi közlekedési útvonalakkal. Maga a játék teljesen simán fut efelett a komplex MI felett.

Melyik játékok voltak hatással a ti játékotok kinézetére és játékmenetére?

Sok játék volt hatással a DeepFighter-re, például a Star Fox, a Wing Commander csata elemeivel, és a Tomb Raider a fejtörőivel. Mi voltaképpen azt tettük, hogy ihletért nyúltunk ezekhez az űrharc játékokhoz, és elhelyeztük ötleteinket egy víz alatti világba. Így sokkal több dolgot tudtunk alakítani a játékon. Például ez a környezet lehetővé teszi különböző természetes tárgyak és akadályok használatát. Ilyenek például a kövek, épületek, növények, élőlények, és így tovább, melyek nem lettek volna életszerűek az űrben. Sikerült egy szép, fantáziadús világot létrehoznunk, melyben teret kapnak a harc, a felfedezés és a problémamegoldás elemei.

Milyen fajta játék lesz ez? Egy egyszerű lövöldözős játék lesz, vagy a küldetések teljesítéséhez szükség lesz valamilyen stratégiára is?

A DeepFighter alapjában véve lövöldözős játék, de tartalmaz más elemeket is. Néhány küldetés erősen strukturált lesz nyilvánvaló célokkal, míg mások elég nyíltak lesznek, és bizonyos képességeket fognak igényelni. A küldetések könnyebbek lehetnek, ha egy bizonyos fajta megközelítést használunk, vagy ha már korábban tettünk valamit, ami segíti a küldetést. Vannak klasszikus kalandrészek is a játékban, ahol fejtörőket vagy más problémákat kell megoldanunk, és közben túlélnünk a küldetést.

Klikk ide!   Klikk ide!

Hány küldetés lesz a játékban? Mekkora egy pálya és milyen fajta tájak lesznek bennük?

50 küldetés és 6 különböző környezet lesz. A küldetések elég változatosak, némelyikben védekezni, támadni kell, másokban fedeznünk kell valakit, de lesz olyan is melyben a kolónia élelem ellátását kell irányítanunk. A játékban összesen 8 főellenség van. Szerintünk így a játék elég változatos élményt fog nyújtani a játékosnak.

Korábban azt mondtam, hogy a DeepFighter tájai sokkal nagyobbak, mint amekkorákat eddig készítettünk. Ahogy haladsz előre a játékban új területeket fedezel fel. Ezek a területek nagyon változatos stílusúak, egészen a szép és sűrűn lakott Paradise-tól az egyiptomi stílusú Atlantis-ig. Van egy Half-Life stílusú pályánk is épületekkel, ajtókkal meg ilyesmikkel. De találkozhatsz mély árkokkal, rejtett barlangokkal, vagy sekély vizű sziklás területekkel.

Mennyire lineáris a játék? Van több útvonal és több befejezés?

Csak egy befejezés van, de a küldetéseket több módon lehet teljesíteni. A küldetéseken belül a célokat is több módón lehet elérni, és nem is mindegyik szükséges a továbbjutáshoz. Viszont, ha kihagyunk egy ilyen részt, akkor az visszaüthet egy későbbi nehezebb küldetésben.

Klikk ide!   Klikk ide!

Azt mondtad, hogy a pályák nagyok. Milyenek ezek a pályák?

Ahogy azt már mondtam, a pályák nagyon változatosak. Vannak víz alatti sziklafalak, barlangrendszerek és életteli korallzátonyok.

Elpusztíthatóak?

A táj egy része elpusztítható.

Mennyire interaktív a táj? Mennyit lehet belőle manipulálni?

Ez egy nagyon érdekes kérdés, mert olyan interaktivitást akartunk létrehozni, melynek során a játékos szó szerint szétlőheti a tájat. A gyakorlatban nagyon nehéz ilyen szintű részletességet létrehozni, így inkább az arany középutat választottuk, ami azt jelenti, hogy ha egyes területeket mondjuk bizonyos fegyverekkel lövünk, akkor olyan események indulnak meg, mint például egy kőomlás. Földrengésre és vulkánkitörésekre is számíthatunk.

Klikk ide!   Klikk ide!

Milyen ellenfelekkel találkozhatunk? Lesznek főellenségek?

A játékos számtalan változatos ellenféllel fog találkozni. Először is ott van a természetes víz alatti élővilág, ami semleges lesz, ha nem provokáljuk. Ha a játékos halakra kezd el lövöldözni, akkor nagyon sok vér fog összegyűlni, ami vonzza a ragadozókat, melyek megtámadhatják a játékost. Lesznek olyan élőlények is melyek folyamatosan támadni fogják a kolónia bányáit.

Aztán ott lesznek a Shadowkin kalózok, és a titokzatos Silent-ek. A játék története a Silent-ek gonosz fajához fűződő kapcsolatodról szól, így biztos lehetsz benne, hogy találkozol velük.

Nyolc főellenség található a játékban, amik szintén nagyon változatosak, a végső főellenség pedig magában igazi látványosság. Mindegyik legyőzéséhez egyedi támadási mintára lesz szükséged.

Klikk ide!   Klikk ide!

Milyen fegyverek és tengeralattjárók lesznek a játékban?

Minden tengeralattjáró meghatározott alapfegyverekkel és szerszámokkal lesz felszerelve, más fegyverek pedig csak különleges tengeralattjárókon lesz használható. Ezeket a játékban előrehaladva lehet megszerezni.

Sokféle fegyver van, összesen 11, például Rapid Fire Pulse Gun, torpedó, különböző aknák és bombák, lézerek és csak az élőlényekre ható bénító lövedékek.

Továbbá ott lesz még a gépfegyver és a Pin Gun, ami 5 fémtűt lő ki, amik becsapódás után három másodperccel felrobbannak. Nagy robbanást okoznak, de mivel a tűk lassan repülnek nehéz pontosan használni őket.

A fegyvereken kívül számos szerszám is rendelkezésünkre áll. Például lesz Geiger számlálónk, tárgyelemzőnk, mágneses horgunk, jelzőfényünk és távirányítású járművünk. Mi ezt Bobnak hívjuk. Számos feladatra lehet használni és kis kamerával rendelkezik, hogy információt közvetíthessen. Előnye kis mérete, melynek köszönhetően olyan helyekre is eljuthatnak, ahová a nagy tengeralattjárók nem.

Klikk ide!   Klikk ide!

És most a tengeralattjárókról...

Először is mindegyik élethű fizikai modell szerint viselkedik, méretétől, alakjától, súlyától és hajtóművétől függően. Öt standard tengeralattjárót vezethetünk, de természetesen lesznek rejtett tengeralattjárók, melyeket a játékban kell megtalálnunk. Arra is lehetőségünk lesz, hogy elfoglaljunk egy kilövőállást egy nagyobb csatahajón vagy létesítményen. Mindegyik tengeralattjárónak megvan a maga előnye és hátránya. Egy ilyen különleges előnnyel a kétéltű tank rendelkezik, mely felhajthat a szárazföldre.

Most beszéljünk a multiplayer módról! Mire számíthatunk?

Sajnos csak a PC verzióban lesz multiplayer mód, és egyelőre csak a Deathmatch mód a biztos, de próbálkozunk más alternatívákkal is.

A játék helyszínei mind egyjátékos, mind multiplayer módban új és érdekes lehetőségeket tartogat a játékos számára. Ha összehasonlítjuk az űrbéli lövöldözős programokkal, akkor ez a játék sokkal gazdagabb élményt nyújt. Az űrben nincs más csak te és az ellenfeled. A Deep Fighter-ben viszont lesznek barlangok, alagutak melyekben el lehet rejtőzni, gyors áramlatok és vízesések, ahol fel lehet gyorsulni, és még az élővilágot is megbolygathatjuk az ellenfél körül, hogy összezavarodjon. A többi tájon is nagyon sok érdekes dolgot lehet csinálni, de nem akarok mindent elmondani.

Klikk ide!   Klikk ide!

Szerinted mi különbözteti meg a játékot a többi akció-kalandjátéktól?

A megszokott akció-kaland elemek teljesen új megoldásokkal keverednek, és mindez egy szép, részletes környezetben. A karakterfejlődéstől a mély és lebilincselő történeten keresztül egészen a lélegzetelállító tengeralattjárókig és fegyverekig nagyon sok minden vár a játékosra, hogy hosszú időre lefoglalja.

Mikor akarjátok kiadni a Deep Fighter-t?

Az idén nyárra tervezzük a megjelenést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyiute #31
    reww
  • Super Mario #30
  • Davidus #29
    [#http://www.nforce.nl/forum/images/smilies/sobbing.gif]
  • csabawarchief #28
    kira game :)))
  • ricky #26
    45678üüü89ö43
  • ricky #25
    984333354325
  • ricky #24
    8563421212
  • ricky #23
    765432210
  • ricky #22
    897765342334
  • ricky #21
    7893452340012323