Berta Sándor

2 milliárd aktív felhasználónál tart a Facebook

Csak azokban az országokban nem egyeduralkodó a közösségi portál, ahová a helyi kormányok nem engedik be őket.

A hírt Mark Zuckerberg, a közösségi portál alapítója és vezetője jelentette be bejegyzésében. A 2 milliárdos havi aktív felhasználós határt kedden érte el a platform. Március 31-én ez a szám még 1,94 milliárd volt, ami az előző évihez képest 17 százalékos növekedés. A Facebook 2012 októberében lépte át az egymilliárd aktív felhasználós álomhatárt. A mostani szám azt jelenti, hogy a világ lakosságának több mint 25 százaléka regisztrálta magát a közösségi oldalon. Aktív felhasználónak a Facebook azokat nevezi, akik regisztrálták magukat a honlapon és az elmúlt 30 napban bejelentkeztek. Ugyanakkor azokat egyáltalán nem számolják bele a számba, akik kizárólag az Instagram és a WhatsApp szolgáltatások rendszerébe vannak bejelentkezve.


A Facebook gyakorlatilag konkurens nélkül működik, hiszen a Twitter napi felhasználói bázisa 328 milliós, a Snapchaté 255 milliós, míg a YouTube 1,5 milliárdos, az Instagram 700 milliós, a WhatsApp 1,2 milliárdos, a Facebook Messenger 1,2 milliárdos, az elsősorban Kínában népszerű WeChat pedig 889 milliós aktív felhasználói táborral rendelkezik. Chris Cox, a Facebook vezető termékmenedzsere úgy reagált a hírre, hogy a jövőben sokkal jobban meg kell érteniük, hogy az emberek miként használják a terméküket. Mark Zuckerberg éppen ezért utazik el szerte a világba, hogy a felhasználókutatás folyamatát előrevigye.

Mike Nowak termékigazgató és Guillermo Spiller termékmenedzser rámutatott, hogy ez a növekedés nem lett volna lehetséges a több millió kis közösség és az egyes internetezők nélkül. Naponta átlagosan 800 millió ember osztja meg valami kapcsán, hogy tetszik neki és több mint 750 millió új barátság szövődik. A különböző csoportokban több mint egymilliárdan vannak jelen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #4
    Önreklám ez. A részvényesek felé bizonygatják, hogy "szárnyalunk"...
  • zola2000 #3
    "Csak azokban az országokban nem egyeduralkodó a közösségi portál, ahová a helyi kormányok nem engedik be őket"

    dél-koreában és japánban sem túl elterjedt a facebook, inkább mixi.jp és kakaotalk, és line.
  • Fionn #2
    Aktív, nem valós, nagy különbség
  • dzsagon #1
    TRAGÉDIA