Szekeres Viktor

Assassin's Creed - Semmire nem jó asszaszin eskü

Előre nem tudhattuk, hogy jó lesz-e vagy pocsék a legújabb mozis játékadaptáció, de azt álmunkban sem gondoltuk, hogy dögunalom sül ki belőle.

Hogy tetszett az Assassins Creed?
  • Tetszett, jó film.
  • Közepes lett.
  • Gyengén sikerült.
  • Még nem láttam.
Valahol döbbenet, hogy Hollywood még mindig nem tudta megfejteni a játékadaptációk titkát és sorra gyártja a közepes, valamint pocsék filmeket a gémerek kedvenceiből. Ugyan némelyik próbálkozás sikert aratott Amerikán kívül (Amerikában csak a Tomb Raider és az Angry Birds bevételei lépték át a 100 millió dollárt), de például a nyári Warcraftet is csak a csillogó bizsukra rárepülő kínaiak tömték meg pár száz millióval, egyébként hatástalanul pukkant. A műfajról mindent elmond, hogy sikerként mindössze a Resident Evilt emlegethetjük, mely sikeresen vált franchise-szá és a sorozat bevételei az egymilliárdos határ környékén leledzenek.


Az Assassin's Creed a középkorban indít, amikor is az asszaszin rend tagjai esküt fogadnak a templomosok megállítása érdekében, akiknek a célja az Éden Almájának megszerzése - hogy kiirtsák a világból az erőszaknak az írmagját is. Ezt követően rögtön ugrunk 1986-ba, ahol egy kisfiút ismerünk meg, akinek szüleit hátrahagyva menekülnie kell otthonából a rossz emberek elől, majd pedig 2016 következik, ahol egy gyilkos kivégzésére kerül sor. Utóbbi a főhősünk, hiszen a rá kiszabott ítélet végrehajtását követően egy furcsa helyen tér magához, ahol arra kérik (kényszerítik), hogy bújjon egyik őse bőrébe egy VR-szerkezetre hajazó gép segítségével, és ugrabugráljon egy keveset a középkori Spanyolországban.

És ez az egyetlen aspektus, amiben jól teljesít a film. A parkourozás ugyan kissé elcsépeltnek hathat a sokadik filmben, de még mindig működőképes, és a középkori akciózás bár teljesen funkció nélküli, nagyon meggyőző, sőt, helyenként egyenesen pazarul sikerült azt vászonra vinni. De minden más? Roppant sekélyes, dögunalmas. Érdektelen. Értelmetlen és mélynek szánt sztorielemek, megkérdőjelezhető motivációk, senkit sem érdeklő karakterek. Ahelyett, hogy az izgalmas múltban kalandoznánk, a stúdiókomplexumban felvett steril jelen falai között töltjük a film játékidejének zömét, hogy se füle, se farka dialógokkal rágják szánkba azt, hogy mi történt régen, és mi a dörgés a jelenben. Mindezt jelentőségteljesen suttogva és rébuszokban beszélve, komoly filozofálgatás látszatát keltve.


Az Assassin's Creed sajnos tényleg nem érdemel sok szót, ez a film már a fejlesztés közben elvérzett. Mondhatni a koncepció kiötlése során megpecsételődött a sorsa, ugyanis elég nagy luft volt keretsztorit főcsapásnak megtenni, és a lényeget partvonalra szorítani. Hogy ennek mi az oka, nem tudni, de valahol sajnálatos, hogy a hollywoodi öltönyösök még mindig nem jönnek rá, hogy egy jól kiválasztott filmes kreativitása sokkal többet nyomhat a latban, mint a különféle grafikonok bámulása közben brainstormingolt elképzeléseik. (Egyszer talán kitálal valamelyik közreműködő, hogy mit akartak letenni az asztalra, mielőtt meggyilkolták és szanaszét szabdalták volna a filmet.)

Totálisan megfejthetetlen, hogy Michael Fassbender, de főleg Marion Cotillard mit látott ebben a filmben, vagy a nekik írt karakterekben. A legfájdalmasabb mégis az az egészben, hogy az Assassin's Creed olyan film lett, amire még csak azt sem mondhatjuk, hogy a kukába való első epizód után érdeklődve várnánk a második részt, amiben esetleg "beindul" a történet. Ugyanis semmi olyan nem volt ebben a százegynéhány percben, ami bármiféle várakozást generálna bennünk az esetleges folytatás kapcsán. Újabb elpuskázott lehetőség, nem több.


Tavaly tehát sem az Assassin's Creed, sem a Warcraft, sem az Angry Birds-mozifilm, sem pedig a Ratchet és Clank - A galaxis védelmezői nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket. Idén elvileg csak egy Resident Evil-rész vár a játékosokra, 2018-ban pedig ismét lehet reménykedni, hiszen a Tomb Raider rebootja mellett érkezik a Rampage, és talán az Uncharted és a Tetris is. Ha pedig más nem, akkor legalább a 2019-es Minecraft szakíthat egy csillagászati összeget. Már ha a játék rajongóinak egy töredéke esélyt ad a filmes adaptációnak.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Assassin's Creed (Assassin's Creed)
magyarul beszélő, amerikai akciófilm, 115 perc, 2016
16 éven aluliak számára nem ajánlott

rendező: Justin Kurzel
forgatókönyvíró: Bill Collage, Adam Cooper, Michael Lesslie
operatőr: Adam Arkapaw
zene: Jed Kurzel
producer: Patrick Crowley, Michael Fassbender


szereplők:
Michael Fassbender (Callum Lynch / Aguilar)
Marion Cotillard (Dr. Sophia Rikkin)
Jeremy Irons (Alan Rikkin)
Brendan Gleeson (Joseph)
Michael Kenneth Williams (Moussa)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hoz_Hun #20
    Egyszerűbb felsorolni miben hasonlit... kb a nevében.
  • Gauge #19
    Mennyiben különbözik a film és a játék?
  • Axlkenobi #18
    Előzetesen sem vártam sokat ettől a Mátrixba oltott Perzsia Hercegétől, de a film még a nullát is képes volt alulmúlni. Ha félre tesszük az olyan apróságokat, mint az alapszituáció teljes abszurditása, a történelem, valamint a létező szervezetek (templomosok, hasszaszínok) maximális elferdítése, még akkor is siralmas a végeredmény.

    Az akciójelenetek tök sablonosak és egyformák, a látvány is semmilyen, a karaktereknél csak egy papírlap vékonyabb, színészi játékról nem is beszélhetünk, a párbeszédek ostobák és vállalhatatlanok, az egész cselekmény pedig annyira érdektelen, mint anno a statisztika a fősulin.

    Az Assassin's Creed a 2016-os év egyik abszolút mélypontja.
  • cateran #17
    Ezzel a velemennyel -szerintem- a felelmetesen apro kisebbseg resze vagy....Ez egy 0 film...naaagy 0...sot 00...oda valo..Barmelyik AC jatek trailer koroket ver az egesz filmre (hat meg ha a 2 Steps from Hell zeneje van alakeverve...)
  • morguldae #16
    Dögunalom??? Nem! Jó volt!
  • zetortraktor #15
    A Nagy Fal kínai produkció, ott minden dollár kétszer annyit ér. A Warcraft is kínai pénz van, bár az nyilván inkább amerikai produkció volt. De lehet, hogy az a kábé 30 perc volt nagyon drága. A tévések jól tudják, hogy jóval drágább egy egy perces, autóban beszélgetés jelenet, mint egy autót felrobbantása. Ha pedig éjszaka zajlik az autós beszélgetés, akkor végképp rohadt sok pénz. De nyilván ez nem látványos.
  • Prof William #14
    Ennek fényében tényleg zseniális ötlet volt kb 30 percnyi múltidézéssel elkészíteni a filmet.

    Néha úgy gondolom, mi jobb filmet tudnánk csinálni. Ha csináltak volna egy teljesen a múltban játszódó filmet (Az AC könyvek meglépték hogy csakis a múltban játszódnak) már azzal is legalább 3 pontot emeltek volna a film minőségén.

    Ja és még valami. Mi a fene került ezen a filmen 150 millióba? Nem igazán látszik rajta. Kb 60%-ban tv filmnek/sorozatnak is elmehetne a látványvilág.

    Csak összehasonlításképpen a most mozikba kerülő Nagy Fal kevesebből készült, mégis volt pénzt normális díszletekre + fegyverekre + ruhákra (istenem azok a páncélok) + nagyon pofás kamerarángatás nélküli harcokra.

    De pl a Warcraft filmen is meglátszik az arra költött 150 millió minden egyes centje.
  • lammaer #13
    +1, ugyan csak két AC résszel játszottam, de mindig kerestem hogy nincs e valami opció a modern részek átugrására... nem volt... :(
  • Zombee #12
    Az előzetesből pontosan lehetett tudni, hogy szar lesz.
  • szgege #11
    Ekkora szart régen láttam ,mint ez a film. Unalmas ,semmi történet. Hogy kaptak ehhez a történethez ilyen színészeket???? Aki azt mondja,hogy jó volt ez a film az hazudik és képtelen bevallani hogy kidobott pénz a mozijegyre.