SG.hu

Magicka 2

Kiadó: Paradox Interactive
Fejlesztő: Pieces Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium G3220 3 GHz-es vagy AMD APU A4-4000 Dual-Core processzor, Nvidia GeForce GT 640 vagy ATI Radeon HD 6670 grafikus kártya, 2 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-2300 2,8 GHz-es vagy AMD APU A8-3850 Quad-Core processzor, Nvidia GeForce GTX 650 vagy ATI Radeon HD 5850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Magicka
Kategória: akció-kaland

Visszatért az utóbbi évek egyik legkülönlegesebb felsőnézetes akció-kalandja, amelyben folytathatjuk a sajátos humorral ellátott mágusok kalandozásait, akik ismét a világ megmentésén fáradoznak.

Amikor az egyetemi baráti társaságból megalakult svéd Arrowhead Game Studios 2011-ben megjelentette első saját videojátékát, bankot ugyan nem robbantottak vele, ellenben a Magicka címet kapott alkotás így is nagyon pozitív visszhangokat kapott mind a sajtó, mind a rajongók részéről. Noha a mai napig kellemetlen emlékként idézzük fel a satnya irányítást, ellenben a sötét, gyakran morbid humor, valamint a rendkívül sajátos, több tekintetben is újító játékmenet annyira meghatározó volt, hogy a projekt felett kiadóként bábáskodó Paradox Interactive szinte azonnal meg is rendelte a folytatást.

A képletbe azonban egy kis hiba csúszott, az eredeti fejlesztők ugyanis egyéb elfoglaltságaik miatt nem tudták volna belátható időn belül elvállalni a második rész elkészítését, ebből kifolyólag egy aprócska stúdió, a Pieces Interactive kapta meg a lehetőséget a bizonyításra. A srácokon bizonyára óriási volt a nyomás, azonban a néhány héttel ezelőtt megjelent végeredmény alapján összességében nagyon jó munkát végeztek, noha a várakozásoknak megfelelően nem tudták felülmúlni a nagy elődöt, sőt mi több, bizonyos tekintetben sajnos még annak a színvonalát sem voltak képesek megütni. Panaszra azonban így sem lehet okunk!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Magicka 2 egyvalamit ezúttal sem bonyolít túl, ez pedig a történet. Adott egy varázsló, aki hirtelen a világ megmentőjévé lép elő, és elindul, hogy a különleges fantáziavilág felfedezésével megoldást találjon a legégetőbb problémákra. Útja során szinte az összes fantasy-játékra jellemző klisé előkerül, erdőkön, mezőkön, havas fennsíkokon és barlangokon vezet majd az útja, miközben goblinokkal és egyéb természetfeletti szörnyetegekkel méri össze tudását.

Az első rész után nem is igazán vártunk többet a sztoritól, ellenben titkon azért reménykedtünk, hogy az új csapat tagjai a humor terén ugyanolyan kreatívak lesznek, mint elődeik. Aki ugyanis emlékszik, a bemutatkozó epizód dugig volt fenomenális sötét humorral, fricskákkal és kikacsintásokkal, amit elég sajátos formában tálaltak az akkor még szinte fiatalkorú fejlesztők. Az új csapat ezt a gyermeki lelkületet és őszinteséget sajnos képtelen volt átvenni, és így ezen a téren a folytatás csúnyán el is vérzik, mert bár van néhány erőtlen kísérlet arra, hogy beindítsák a nevetőizmainkat, összességében nem igazán találkozhatunk majd olyan fenomenális poénokkal, mint korábban.

Öröm az ürömben, hogy bár a humorgyártáshoz kreativitás is kell, ahhoz azonban, hogy lemásoljunk egy jó játékmenetet, összességében már csak néhány kiváló fejlesztő szükségeltetik. A Pieces Interactive maroknyi csapata márpedig nem tett mást, mint hogy szinte egy az egyben átvette a nagy előd által megálmodott mechanizmust, amivel kapcsolatban komolyabb változásra nem is számíthatunk majd egy kis egyszerűsödésen, illetve a gyorsbillentyűk megjelenésén túl.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ennek megfelelően mágusaink oldalán összesen nyolcféle elemi erő, illetve varázslat megidézésére leszünk képesek, amelyeket az adott helyzetben ésszerűen kell alkalmaznunk. Ezek a tűz, a víz, a föld, a villám, a jég, a védelem, a regeneráció és a misztikum, amelyek így írott formában talán nem túl egyértelműek, de mindegyiknek meglesz a maga szerepe, hovatovább használatuk sem lesz szabályokhoz kötött - a mana fogalma ezúttal is ismeretlen lesz -, egyszóval annyit varázsolunk majd, amennyit nem szégyellünk.

Akárcsak az első epizódban, úgy ezek a varázslatok természetesen ezúttal is kombinálhatók lesznek egymással, egyszerre akár ötféle mágiát is alkalmazhatunk annak érdekében, hogy átlendülhessünk egy akadályon vagy legyőzhessük ellenfeleinket. Ebből kifolyólag a játékmenet olyan óriási szavatossággal rendelkezik, hogy még a sokadik pályán is fedezhetünk fel új lehetőségeket egy-egy véletlenszerű kombináció vagy célfeladat által. A Magicka 2 egyébiránt nem találja fel a spanyolviaszt, minden egyes pályán a szokványos keretbe ágyazza teendőinket, ezáltal adott lesz egy probléma, nekünk pedig el kell jutnunk a kezdőponttól a célig, miközben lemészárolunk minden ellenfelet, a végén pedig egy nagyobb és erősebb bestiával is össze kell mérnünk tudásunkat, hogy elérhessük a következő szintet. Kalandozásaink során nem csak varázslatokkal, hanem fegyverrel is felvehetjük majd a harcot a kisebb ellenfelekkel, de az igazán nagy izgalmak akkor várnak ránk, ha mágiahasználatra adjuk a fejünket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Természetfeletti képességünket ezenfelül nem csak ellenfeleink legyűrésére használhatjuk, hanem arra is, hogy például védekezzünk, vagy legyűrjük az előttünk álló akadályokat. A játékban nagyjából fele-fele arányban kell majd harcolnunk és különféle ügyességi, valamint logikai feladványokat megoldanunk. Ezek sajnos nem emelkednek olyan magasságokba, mint amit például a Lara Croft and the Guardian of Light esetében megtapasztalhattunk, de azért így is kellő örömmel tölthet el minket, ha például képesek leszünk eloltani a tüzeket, eltakarítani az útból az óriási sziklákat, vagy befagyasztani a vízfelszínt ahhoz, hogy a rögtönzött hídon át tudjunk kelni egy másik földrészre.

Hangsúlyozandó, hogy a mágiahasználat elképesztően részletes és kifinomult, hovatovább összetett lett, tehát folyamatosan kísérletezhetünk újabb és újabb varázslatokkal. Egyetlen probléma ezzel kapcsolatban, hogy a játék nem igazán ösztönöz majd erre, ezáltal bár az első néhány szinten nagyon kellemes kihívásokkal találkozunk, sajnálatos módon azonban még órákkal később is ugyanazok a feladatok várnak ránk, amelyeket egy óvodás is könnyűszerrel elvégezne. A Magicka 2 megítélése tehát nagyban függ attól, hogy milyen kreativitással éljük meg a kalandokat!

Noha a fentiekben még nem említettük, ellenben az alkotásnak van egy kifejezetten nagy pozitívuma, ez pedig nem más, mint hogy kooperatív módot is tartalmaz - az időtöltésnek kiváló kihívások mellett -, aminek köszönhetően barátaink oldalán, többedmagunkkal is átélhetjük ezt a különleges élményt. Akárcsak az elődben, ezúttal is egyszerre többen ötvözhetjük majd a varázslatokat, ebből kifolyólag valóban olyan közös, kooperációra kiélezett élmény vár ránk, amit csak nagyon kevés videojáték képes a gyakorlatban is megvalósítani.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A Magicka 2 nem a legcsúnyább videojáték, amit valaha láttunk, de azért szépnek sem mondanánk, inkább valahol a középkategóriában helyezkedik el a saját stílusában, hiszen az izometrikus akció-kalandok műfaján belül ennél különb művek is születtek már. Jó hír, hogy bár a küllemtől nem esik le az állunk - a varázslateffektek azért elég mutatósak -, a fejlesztők legalább a gépigényt is ehhez igazítottak, így a többéves konfigurációkon szintén megfelelően fut a játék.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az első résszel is akadtak problémák az irányítás tekintetében, és bár a készítők ezt bizonyos pontokon most ellensúlyozták - például a gyorsbillentyűkkel -, azonban emiatt néha még mindig eszelősen nehéz a játék. Az ugyanis, hogy minden varázslatot külön gombbal hívhatunk le, összességében még talán rendben is lenne, de az, hogy mást tehetünk a bal és a jobb egérgombbal is, már rengeteg problémának a forrása lesz. Egy csata hevében például könnyedén az ellenfélre lőhetjük azt a gyógyító varázslatot, ami az utolsó esélyünk lett volna a csata túlélésére, vagy magunkra irányíthatjuk azt a támadó átkot, amellyel az utolsó percben bukjuk majd el a játék egyik legfontosabb ütközetét. Ezt a rendszert talán nem volt túl jó ötlet teljes egészében lemásolni a közvetlen elődről!

Játszhatóság: Ha valamibe, akkor a szavatosságba a Magicka 2 tekintetében garantáltan nem köthetünk bele, hiszen nemcsak megfelelő hosszú egyjátékos kampány vár majd ránk - számtalan helyszínnel és szinttel -, hanem extra kihívások, valamint egy valóban az együttműködésre alapozó kooperatív mód is. Főként utóbbinak köszönhetően garantáltan még a századik meccs után is elegendő kihívás és változatosság vár ránk egy megfelelő társasággal.

Intelligencia, nehézség: A játékban a mesterséges intelligencia terén túl sok értelmet nem kell keresnünk, az ellenfelekbe ugyanis csak annyit kódoltak a készítők, hogy ész nélkül támadjanak minket az utolsó leheletükig, ha pedig elfutnánk, akkor szorosan lihegjenek a nyomunkban. A túlzott agresszió mellett azonban inkább a fentiekben kifejtett logikátlan irányítás az, ami komoly nehézséget okozhat a játékban, és amitől gyakran az asztalra csapunk majd. Vérnyomásunkat tovább emelheti, hogy bár az első elhalálozás esetén a helyszínen éledhetünk újjá, a második alkalommal már egy korábbi mentési pontról kell indulnunk, amely az esetek többségében biztosan nem ott kapott helyet, ahol mi szerettük volna.

Hangok, zene: Noha a zenék és a dallamok csak néha tudják felkelteni a figyelmünket a játék során, azonban a hanghatások összességében egészen jól sikerültek, sőt mi több, a szinkronokkal sincs különösebb probléma annak ellenére sem, hogy egészen minimális büdzsé állt ehhez a készítők rendelkezésére.

Összegzés: A Magicka 2 összességében nem lett egy rossz játék, hiszen kis túlzással pontosan ugyanazt nyújtja, mint közvetlen elődje - annyi különbséggel, hogy ezúttal nem várnak ránk nagy poénok, és olyan kreatív ötletek sem, amelyektől konkrétan csak úgy hemzsegett a bemutatkozó epizód. Ha az tetszett, bizonyára most sem csalódsz majd túl nagyot, ellenben sokkal többet vártunk a folytatástól még úgy is, hogy egy másik csapat vállalta el a munkálatokat. Ezek után egy harmadik rész már teljesen feleslegesnek tűnik, de ennek most még azért hibái ellenére is képesek vagyunk őszintén örülni. Pláne a verhetetlen kooperatív mód miatt!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Rage47 #3
    hát ez elég lol
  • Yv@n #2
    "Az első résszel is akadtak problémák az irányítás tekintetében, és bár a készítők ezt bizonyos pontokon most ellensúlyozták - például a gyorsbillentyűkkel -, azonban emiatt néha még mindig eszelősen nehéz a játék. Az ugyanis, hogy minden varázslatot külön gombbal hívhatunk le, összességében még talán rendben is lenne, de az, hogy mást tehetünk a bal és a jobb egérgombbal is, már rengeteg problémának a forrása lesz. Egy csata hevében például könnyedén az ellenfélre lőhetjük azt a gyógyító varázslatot, ami az utolsó esélyünk lett volna a csata túlélésére, vagy magunkra irányíthatjuk azt a támadó átkot, amellyel az utolsó percben bukjuk majd el a játék egyik legfontosabb ütközetét. "
    Te ugye nem nagyon értetted meg, hogy többek között ez pont az egész játék lényege?
  • Ninju #1
    Regeneráció és misztikum? Oo