MTI

Saját, nem elektromos autóra vágynak a németek

Rácáfolt két divatos témára, a car-sharing megoldások népszerűségének növekedésére és az elektromos autók imázsának javulására a Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern "Mobilitási Tanulmány 2015" felmérése, legalábbis a németországi válaszok alapján.

A németek többségénél például szóba sem jöhet a saját autó megosztása másokkal. A "Mobilitási Tanulmány 2015" szerint a megkérdezetteknek csak egy százaléka venné igénybe a car-sharing szolgáltatásokat. Az autósoknak viszont 97 százaléka tartja kényelmes megoldásnak a saját autót, 93 százalékuk pedig egyenesen élvezetesnek. A saját autóval való közlekedés miatt csak keveseknek van bűntudata: 7 százalékuk tartja csak értelmetlennek. "Az autózás elsősorban érzelmi és jóval kevésbé racionális döntéseken alapul. A többség szívesen autózik, és nem is hajlandó lemondani róla. Középtávon nem is számítunk arra, hogy az autósok számottevő arányban lemondjanak saját járműveikről" - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója a tanulmány csütörtöki bemutatóján, akinek szavait a német Focus Online hírportál idézi.

Az elektromos autók annak ellenére, hogy környezetbarát imázsuk van a német autósok körében, nem igazán pendítenek meg érzelmi húrokat. A "Conitnental Mobilitási Tanulmány 2015" megállapításai szerint a megkérdezettek túlnyomó többsége, 72 százaléka kifejezetten környezetbarátnak tartja az elektromos autókat, 67 százalékuk pedig ésszerű megoldásnak. A vásárlási döntésekben meghatározó elvárásoknak - mint a vezetési élvezet (26 százalék), a tetszetős dizájn (26 százalék) és a sportosság (23 százalék) - az elektromos autók még kevéssé felelnek meg. A hagyományos meghajtású járművekhez képest viszonylag magas beszerzési költség mellett tehát a kidolgozatlan imázs is saját elektromos autó vásárlása ellen szól.


Az autómegosztás népszerűsége alig egy százalék

A legutóbbi, "Continental Mobilitási Tanulmány 2011" kutatáshoz képest a felmérésbe bevontaknak minden korcsoportban jóval kisebb hányada tervezi tisztán elektromos autó beszerzését középtávon, azaz négy-tíz éven belül. A 16 és 30 év közöttiek között az arány 47 százalékról 34-re, a 31 és 59 év közöttiek körében 46 százalékról 35-re csökkent. A 60 év felettiek korcsoportjában az arány stabilan 40 százalék. Külön is kiemeli a tanulmány, hogy a fiatalok körében nulláról 20 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik csak akkor lennének hajlandóak elektromos autóra váltani, ha belsőégésű motoros autót már egyáltalán nem lehetne kapni.

Néhány év tündöklés után meglehetősen elhalványult az elektromos autók imázsa José Avila, a Continental hajtáslánc üzletágat irányító igazgatósági tagja szrint. Az imázs-csapdából a kiutat a hibrid technológia, vagyis a modern belsőégésű motorok és a villanymotorok kombinációjának alkalmazásában látja a Continental szakembere. "Az elektromos mobilitás elterjedését a 48 voltos technológiát alkalmazó hibrid megoldásokkal lehet legjobban elősegíteni" - vélekedett.

José Avila szerint a hibrid járművek végső soron az elektromos autózás imázsát is javítani fogják, növelik majd az elektromos autók elfogadottságát. A hibrid járművekben az autósoknak lehetőségük nyílik arra, hogy megtapasztalják a tisztán elektromos jármű vezetésének az élményeit - mutatott rá. A Continental szakembere szerint a mobilitási tanulmány alátámasztotta, hogy az elektromos autózás elterjesztésének helyes útja a belsőégésű motorok hatékonyságának növelésében rejlő lehetőségek további kiaknázása, és ezzel párhuzamosan a járművek hajtásláncának fokozatos elektromossá tétele.

A "Continental Mobilitási Tanulmány 2015" kutatást a Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern megbízásából az infas piackutató vállalat végezte el Németországban és az Egyesült Államokban reprezentatív, Franciaországban, Japánban és Kínában pedig kvalitatív felmérés keretében. A felmérésbe tudományos kutatókat és autóipari szakembereket is bevontak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fonak #12
    Nem csak presztízsből, hanem hogy apucinak és anyucinak is legyen egy-egy.

    A gond az, hogy az olajárak jelenleg nyomottak, gazdaságilag teljesen indokolatlan a villanyautó, nem véletlenül nem terjedtek el soha. Pedig már 100 éve is volt villanyautó (meg gőzhajtású is). Jelenleg csak divatcikként lehet eladni környezettudatos gazdagoknak, de ez már a hibridekkel is így volt, átlagembernek nem a legokosabb vétel mondjuk egy Prius (a taxisok szeretik viszont, de ők egész nap autóznak, más jellegű használat). Szóval jelenleg az van, hogy a józan ésszel szemben a kormányok próbálják erőltetni, meg egyes körök trendivé tenni.
  • pakeszke #11
    most meg nincsen toltoallomas
    regen meg benzinkut nem volt, majd kiepul

    az akksis autokkal amugy az a jo, hogy a bezudulo agglosok akik bemennek majd este hazamennek pont megfelelo a jelenlegi ~ 100 kmes hatotav, ott ugyis presztizsbol van 2 auto legalabb, szoval ha este rajon hogy a sarki tecskoban akcios a sargarepa akkor a masikkal le tudja zavarni
  • pakeszke #10
    "miközben a fogyasztása csak kb. a 25%-a egy 50 évvel ezelőtti autónak. A károsanyag kibocsátásról már nem is beszélve."

    barcsak nem cinkelted volna a masikat a tudatlansagrol...

    http://www.automobile-catalog.com/make/opel/olympia_1957/olympia_1957/1957.html
    Fuel consumption: 10.5 l/100km / 26.9 mpg (imp.) / 22.4 mpg (U.S.) / 9.5 km/l DIN

    mai nap a szipiszupi retek turbodizel az kb a fele...
    hozzatennem hogy PM2.5 -bol par nagysagrenddel tobbel tolja a modern retek turbodizel mint a regi 50 eves rendes uzemanyagos autok
    ja es meg valami mielott meg trollkodnal... darabszamra kell merni a PM2.5 -ot es nem tomegaranyra...
  • barret #9
    Egy kérdésem van,miért nem emelik a hatásfokot 100 éve 20% fölé?
    Ennyire bénák? Amúgy 100-ig beégett a Lamborghini Aventador gyorsulásban...
    Erre mit tudsz felhozni mentségül?
  • torreadorz #8
    Ez egy jó nagy sületlenség. Nem akarok belemenni a részletekbe, de házi feladatként gondolkodj el azon hogy hogyan lehetséges az hogy manapság nem gőzmozdony, gőzgépek meg lovak adják az ipart és a közlekedést.

    Olyan apróságokat ne felejts ki belőle mint hogy a gonosz szénbányák nagyon sok nekik nem tetsző találmány jogait megvásárolták mert jujj akkor kevesebbet fogyasztana az gőzmozdony..Kevesebbet szenet használnának az amberek.
    Tönkremennének a széntársaságok,mert az ipari fejlődés alapja az,hogy minden évben növelni KELL az eladott árú mennyiségét.

    Amúgy meg bődületesen nem vagy képben az autóiparral, elgondolkodtatónak csak annyit mondanék hogy az 50 évvel ezelőtti autókhoz képest egy mai autó 2-3x olyan nehéz, 4-5x akkora teljesítményü és kb. 100x akkora tudású (klima, gps, abs stb) miközben a fogyasztása csak kb. a 25%-a egy 50 évvel ezelőtti autónak. A károsanyag kibocsátásról már nem is beszélve.

    Az elektromos autók pedig csak azért nem terjednek mert eddig senki nem volt képes akárcsak a benzin energiasürüségének töredékét is hasonló súlyú akkumlátorba süriteni. 40-50 kilónyi benzinből egy mai autó elmegy 800-1000 km-ert, egy elektromos autóban meg 400 kilónyi akksi kell 400-500 km-hez és mondjuk ezt is csak újkorában.
  • barret #7
    Miért nem csökken az autók fogyasztása? Most nem a néhány százalékra gondolok.
    Az olaccégeknek nem érdekük hogy saját magukat tegyék tönkre.
    Nagyon sok nekik nem tetsző találmány jogait megvásárolták!
    A mai világban ahol minden a hatásfokról szól,az autó gyártók 15%-os hatásfokú motorokkal bohóckodnak... Vajon miért? Nem érdekük hogy növeljék a hatásfokot?
    Jujj akkor kevesebbet fogyasztana az autó...Kevesebbet tankolnának az amberek.
    Tönkremennének az olajcégek,mert az ipari fejlődés alapja az,hogy minden évben
    növelni KELL az eladott árú mennyiségét! Tehát a megvásárolt benzin 85%-a azonnal megy környezetszennyezésre,a maradék nagyjából 15% hajtja az autót.
    Mi a helyzet a villanymotornál? Ja hogy annak 95% körül van a hatásfoka?
    Ezért elég egy 20-30 lóerős motor egy átlag autóba. Rövid 2-3 percig bírja a 200%-os terhelést is,ezért olyan jó a gyorsulási érték.
    Utoljára szerkesztette: barret, 2015.02.01. 15:11:36
  • torreadorz #6
    "Masreszt az, hogy az emberek hagyomanyos autot vesznek azert van, mert olcsobb es jelenleg meg uzemeltetni is egyszerubb"

    Ez lehet de erre nem lehet tanulmányt építeni. A tanulmány arról szól hogy a jelenlegi (illetve a pár éven belül várható) keretek között mit gondolnak az emberek.

    Persze fel lehetett volna tenni azt a kérdést is hogy "ha ingyen adnák az elektromos autót akkor kérne-e egyet?" aztán kihozni az eredményt hogy mindenki elektromos autót akar, csak lenne nagy kopp az értékesítés során amikor a másfél kétszer drágább autót nem lehet eladni annak ellenére hogy a tanulmány szerint mindenki elektromos autót akar (ingyen) :D

    Amúgy a 30 forintos árad eléggé tévedés. Ugyanis a benzin árának 70%-a jelenleg adó (kb. 250 ft) ami ez esetben kiesne az állami kasszából ami kevesebb villát, kastélyt, foci stadiont (jobb helyeken tőlünk nyugatabbra, orvosi fizetést egészségügyet, minőségi állami rendszereket) jelentene.
    Következésképp pillanatok alatt megemelnék az áram árát 400 ft /kw-ra, meg majd itt is megjelenne az hogyha otthon konnektorra dugod akkor jövedéki adó csalást követsz el stb.

    Úgyhogy _semmivel_ sem lenne olcsóbb fenntartani és üzemeltetni egy elektromos autót ha tömegesen elterjed mert az állam úgyanúgy le akarja húzni róla ugyanazt az adómennyiséget. Lásd még magyaroroszág ahol a napelemre több környezetvédelmi adót raktak mint az ólomakkumlátorra :D ...
  • kvp #5
    Egyreszt kevesbe lehet hinni egy olyan cegnek ami a hagyomanyos autokbol el, mint egy legalabb papiron fuggetlen kutatocsapatnak. Masreszt az, hogy az emberek hagyomanyos autot vesznek azert van, mert olcsobb es jelenleg meg uzemeltetni is egyszerubb. Ha ez megfordulna, tehat lenne olcson megveheto, olcson es egyszeruen uzemeltetheto elektromos auto, akkor nagyjabol a tobbseg azt venne, mivel az allo helyzetbol nehezen gyorsulo auto es a kezi valto elmenyeert senki sem fizetne tobbet, foleg ha varosi dugoban is hasznalja az autojat. Tehat erdekes a felmeres, de a dohanycegek is azt merik meg mindig, hogy az emberek szeretnenek szabadon dohanyozni barhol (jarmuvon, szinhazban, stb.) es ez senkit nem zavar a kornyezetukben, megse ez a jelenlegi trend.

    Az akkumulatoros energiatarolas helyett egyebkent alternativa lenne a szintetikus uzemanyag (cseppfolyos metan) es a kulso egesu (stirling) motor, ami egyuttesen viszonylag tiszta egest es ezaltal minimalis szennyezest jelent es ha tenyleg szintetikus az uzemanyag, akkor a folyamat szendioxid semleges is.

    Egyebkent meg folyamatosan no az aksik kapacitasa es csokken az aruk. Ha a tesla fele aksi gyar valaha megepul, akkor meg a padlo ala fog esni az aruk, mikozben a kapacitasuk mar jelenleg is eleg joparszaz kilometerre. Mivel a jelenleginel tobb aram kell a toltesukhoz, ezert erdemes ejjel tolteni oket (otthon), amikor olcso az aram es ha van par nagyobb alaperomu (pl. atom) akkor nagyon olcson lehet aramot eloallitani. Ez kb. olyan, mintha 30 forint lenne a benzin literje. Ezek utan ki ragaszkodna a benzines autojahoz? (a gazdagokat leszamitva, akik megengedhetik maguknak)
  • nkmedve #4
    Azért van néhány dolog:
    1. Drága
    2. Nem találsz minden sarkon töltőállomást, ha találsz is, időbe telik a töltés. Általában a hatótáv sem valami nagy.
    3. Az akku és a jelenlegi villanyhálózat elavultsága miatt egyáltalán nem biztos hogy környezetbarátabb hosszú távon mint egy modern belső égésű autó (persze a város levegőjét nem szennyezi közvetlenül, ami pozitivum)
    4. 700LE ide vagy oda teljesen más érzés egy ilyet vezetni mint egy belső égésű motoros autót. Teljesen más a dinamikája, a hangja, stb.
    5. Nekem személy szerint a Tesla Model S nem számit autónak, inkább amolyan mobil multimédia központnak tudnám elképzelni :) (lásd a műszerfalát)

    Egy másik dolog, ami részben köthető a fenti 3. ponthoz, az az hogy jelenleg nincs infrastruktura nagyobb mennyiségű autó elektromos ellátásához. Még ha csak akár az autók 10% lenne elektromos, már az hatalmas többletterhelést jelentene bármely ország elektromos hálózatára (jelenleg sok helyen az komoly gondot okoz ha a meleg miatt az átlagnál több légkondi működik egyidejűleg). Majd a jövőben fejlődni fog ez a rész is, de addig az elektromos autó csak egy ultragazdagoknak való luxuscikk marad (megveszik mert trendi, de van még mellette néhány belső égésű Porsche/Lambo is a garázsban).
  • barret #3
    Itt tart ma az elektromos autó építés,igaz meg kell fizetni! Vajon mibe lehet belekötni? Abba hogy elektromos?


    http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/tesla_model_s_p85d_ket_motorral_es_700_loerovel-13305