12
  • fonak
    #12
    Nem csak presztízsből, hanem hogy apucinak és anyucinak is legyen egy-egy.

    A gond az, hogy az olajárak jelenleg nyomottak, gazdaságilag teljesen indokolatlan a villanyautó, nem véletlenül nem terjedtek el soha. Pedig már 100 éve is volt villanyautó (meg gőzhajtású is). Jelenleg csak divatcikként lehet eladni környezettudatos gazdagoknak, de ez már a hibridekkel is így volt, átlagembernek nem a legokosabb vétel mondjuk egy Prius (a taxisok szeretik viszont, de ők egész nap autóznak, más jellegű használat). Szóval jelenleg az van, hogy a józan ésszel szemben a kormányok próbálják erőltetni, meg egyes körök trendivé tenni.
  • pakeszke
    #11
    most meg nincsen toltoallomas
    regen meg benzinkut nem volt, majd kiepul

    az akksis autokkal amugy az a jo, hogy a bezudulo agglosok akik bemennek majd este hazamennek pont megfelelo a jelenlegi ~ 100 kmes hatotav, ott ugyis presztizsbol van 2 auto legalabb, szoval ha este rajon hogy a sarki tecskoban akcios a sargarepa akkor a masikkal le tudja zavarni
  • pakeszke
    #10
    "miközben a fogyasztása csak kb. a 25%-a egy 50 évvel ezelőtti autónak. A károsanyag kibocsátásról már nem is beszélve."

    barcsak nem cinkelted volna a masikat a tudatlansagrol...

    http://www.automobile-catalog.com/make/opel/olympia_1957/olympia_1957/1957.html
    Fuel consumption: 10.5 l/100km / 26.9 mpg (imp.) / 22.4 mpg (U.S.) / 9.5 km/l DIN

    mai nap a szipiszupi retek turbodizel az kb a fele...
    hozzatennem hogy PM2.5 -bol par nagysagrenddel tobbel tolja a modern retek turbodizel mint a regi 50 eves rendes uzemanyagos autok
    ja es meg valami mielott meg trollkodnal... darabszamra kell merni a PM2.5 -ot es nem tomegaranyra...
  • barret
    #9
    Egy kérdésem van,miért nem emelik a hatásfokot 100 éve 20% fölé?
    Ennyire bénák? Amúgy 100-ig beégett a Lamborghini Aventador gyorsulásban...
    Erre mit tudsz felhozni mentségül?
  • torreadorz
    #8
    Ez egy jó nagy sületlenség. Nem akarok belemenni a részletekbe, de házi feladatként gondolkodj el azon hogy hogyan lehetséges az hogy manapság nem gőzmozdony, gőzgépek meg lovak adják az ipart és a közlekedést.

    Olyan apróságokat ne felejts ki belőle mint hogy a gonosz szénbányák nagyon sok nekik nem tetsző találmány jogait megvásárolták mert jujj akkor kevesebbet fogyasztana az gőzmozdony..Kevesebbet szenet használnának az amberek.
    Tönkremennének a széntársaságok,mert az ipari fejlődés alapja az,hogy minden évben növelni KELL az eladott árú mennyiségét.

    Amúgy meg bődületesen nem vagy képben az autóiparral, elgondolkodtatónak csak annyit mondanék hogy az 50 évvel ezelőtti autókhoz képest egy mai autó 2-3x olyan nehéz, 4-5x akkora teljesítményü és kb. 100x akkora tudású (klima, gps, abs stb) miközben a fogyasztása csak kb. a 25%-a egy 50 évvel ezelőtti autónak. A károsanyag kibocsátásról már nem is beszélve.

    Az elektromos autók pedig csak azért nem terjednek mert eddig senki nem volt képes akárcsak a benzin energiasürüségének töredékét is hasonló súlyú akkumlátorba süriteni. 40-50 kilónyi benzinből egy mai autó elmegy 800-1000 km-ert, egy elektromos autóban meg 400 kilónyi akksi kell 400-500 km-hez és mondjuk ezt is csak újkorában.
  • barret
    #7
    Miért nem csökken az autók fogyasztása? Most nem a néhány százalékra gondolok.
    Az olaccégeknek nem érdekük hogy saját magukat tegyék tönkre.
    Nagyon sok nekik nem tetsző találmány jogait megvásárolták!
    A mai világban ahol minden a hatásfokról szól,az autó gyártók 15%-os hatásfokú motorokkal bohóckodnak... Vajon miért? Nem érdekük hogy növeljék a hatásfokot?
    Jujj akkor kevesebbet fogyasztana az autó...Kevesebbet tankolnának az amberek.
    Tönkremennének az olajcégek,mert az ipari fejlődés alapja az,hogy minden évben
    növelni KELL az eladott árú mennyiségét! Tehát a megvásárolt benzin 85%-a azonnal megy környezetszennyezésre,a maradék nagyjából 15% hajtja az autót.
    Mi a helyzet a villanymotornál? Ja hogy annak 95% körül van a hatásfoka?
    Ezért elég egy 20-30 lóerős motor egy átlag autóba. Rövid 2-3 percig bírja a 200%-os terhelést is,ezért olyan jó a gyorsulási érték.
    Utoljára szerkesztette: barret, 2015.02.01. 15:11:36
  • torreadorz
    #6
    "Masreszt az, hogy az emberek hagyomanyos autot vesznek azert van, mert olcsobb es jelenleg meg uzemeltetni is egyszerubb"

    Ez lehet de erre nem lehet tanulmányt építeni. A tanulmány arról szól hogy a jelenlegi (illetve a pár éven belül várható) keretek között mit gondolnak az emberek.

    Persze fel lehetett volna tenni azt a kérdést is hogy "ha ingyen adnák az elektromos autót akkor kérne-e egyet?" aztán kihozni az eredményt hogy mindenki elektromos autót akar, csak lenne nagy kopp az értékesítés során amikor a másfél kétszer drágább autót nem lehet eladni annak ellenére hogy a tanulmány szerint mindenki elektromos autót akar (ingyen) :D

    Amúgy a 30 forintos árad eléggé tévedés. Ugyanis a benzin árának 70%-a jelenleg adó (kb. 250 ft) ami ez esetben kiesne az állami kasszából ami kevesebb villát, kastélyt, foci stadiont (jobb helyeken tőlünk nyugatabbra, orvosi fizetést egészségügyet, minőségi állami rendszereket) jelentene.
    Következésképp pillanatok alatt megemelnék az áram árát 400 ft /kw-ra, meg majd itt is megjelenne az hogyha otthon konnektorra dugod akkor jövedéki adó csalást követsz el stb.

    Úgyhogy _semmivel_ sem lenne olcsóbb fenntartani és üzemeltetni egy elektromos autót ha tömegesen elterjed mert az állam úgyanúgy le akarja húzni róla ugyanazt az adómennyiséget. Lásd még magyaroroszág ahol a napelemre több környezetvédelmi adót raktak mint az ólomakkumlátorra :D ...
  • kvp
    #5
    Egyreszt kevesbe lehet hinni egy olyan cegnek ami a hagyomanyos autokbol el, mint egy legalabb papiron fuggetlen kutatocsapatnak. Masreszt az, hogy az emberek hagyomanyos autot vesznek azert van, mert olcsobb es jelenleg meg uzemeltetni is egyszerubb. Ha ez megfordulna, tehat lenne olcson megveheto, olcson es egyszeruen uzemeltetheto elektromos auto, akkor nagyjabol a tobbseg azt venne, mivel az allo helyzetbol nehezen gyorsulo auto es a kezi valto elmenyeert senki sem fizetne tobbet, foleg ha varosi dugoban is hasznalja az autojat. Tehat erdekes a felmeres, de a dohanycegek is azt merik meg mindig, hogy az emberek szeretnenek szabadon dohanyozni barhol (jarmuvon, szinhazban, stb.) es ez senkit nem zavar a kornyezetukben, megse ez a jelenlegi trend.

    Az akkumulatoros energiatarolas helyett egyebkent alternativa lenne a szintetikus uzemanyag (cseppfolyos metan) es a kulso egesu (stirling) motor, ami egyuttesen viszonylag tiszta egest es ezaltal minimalis szennyezest jelent es ha tenyleg szintetikus az uzemanyag, akkor a folyamat szendioxid semleges is.

    Egyebkent meg folyamatosan no az aksik kapacitasa es csokken az aruk. Ha a tesla fele aksi gyar valaha megepul, akkor meg a padlo ala fog esni az aruk, mikozben a kapacitasuk mar jelenleg is eleg joparszaz kilometerre. Mivel a jelenleginel tobb aram kell a toltesukhoz, ezert erdemes ejjel tolteni oket (otthon), amikor olcso az aram es ha van par nagyobb alaperomu (pl. atom) akkor nagyon olcson lehet aramot eloallitani. Ez kb. olyan, mintha 30 forint lenne a benzin literje. Ezek utan ki ragaszkodna a benzines autojahoz? (a gazdagokat leszamitva, akik megengedhetik maguknak)
  • nkmedve
    #4
    Azért van néhány dolog:
    1. Drága
    2. Nem találsz minden sarkon töltőállomást, ha találsz is, időbe telik a töltés. Általában a hatótáv sem valami nagy.
    3. Az akku és a jelenlegi villanyhálózat elavultsága miatt egyáltalán nem biztos hogy környezetbarátabb hosszú távon mint egy modern belső égésű autó (persze a város levegőjét nem szennyezi közvetlenül, ami pozitivum)
    4. 700LE ide vagy oda teljesen más érzés egy ilyet vezetni mint egy belső égésű motoros autót. Teljesen más a dinamikája, a hangja, stb.
    5. Nekem személy szerint a Tesla Model S nem számit autónak, inkább amolyan mobil multimédia központnak tudnám elképzelni :) (lásd a műszerfalát)

    Egy másik dolog, ami részben köthető a fenti 3. ponthoz, az az hogy jelenleg nincs infrastruktura nagyobb mennyiségű autó elektromos ellátásához. Még ha csak akár az autók 10% lenne elektromos, már az hatalmas többletterhelést jelentene bármely ország elektromos hálózatára (jelenleg sok helyen az komoly gondot okoz ha a meleg miatt az átlagnál több légkondi működik egyidejűleg). Majd a jövőben fejlődni fog ez a rész is, de addig az elektromos autó csak egy ultragazdagoknak való luxuscikk marad (megveszik mert trendi, de van még mellette néhány belső égésű Porsche/Lambo is a garázsban).
  • barret
    #3
    Itt tart ma az elektromos autó építés,igaz meg kell fizetni! Vajon mibe lehet belekötni? Abba hogy elektromos?


    http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/tesla_model_s_p85d_ket_motorral_es_700_loerovel-13305
  • halgatyó
    #2
    Nagyon jó felmérés! Végre valaki megcsinálta és végre valaki nyilvánosságra hozta!
    Azt, hogy az autózásnak érzelmi okai vannak, meghogy "élvezetből" autóznak, hát az egy éktelen nagy baromság!
    Azért autóznak az emberek, mert normális idő alatt el akarnak jutni A-ból B-be. Esetleg cipelni is kell. Vagy túl KÖRÜLMÉNYES a tömegközlekedés (pl. városok között szinte mindig, legalábbis Magyarországon katasztrófa távolsági busszal utazni, a vonatok meg csigalassúak, és a közbiztonság egyre romlik rajtuk)

    A megoldás szerintem nem az akkumulátor, hanem a tüzelőanyag-cella. Olyan tüzelőanyagcellát kell kifejleszteni, amelyhez nem kellenek ritka fémek (platina, palladium), és jól cseppfolyósítható üzemanyagot is tud használni (vagyis nem hidrogént, hanem pl. propángázt vagy nehezebb szénhidrogént)

    Megjegyzem, az az autóellenes hadjárat ami az utóbbi pár évtizedben egyre durvább, sajnos nem sok jót jósol a mozgási szabadságunknak.
    Az autóhasználat egyik oka a futáskilométertől független költségek elterjedése. Már az antall-kormány alatt bevezették ugye a kötelező biztosítást, majd a súlyadót, ami akkor még nem volt túl magas. SZOKTATTÁK hozzá a lakosságot. Aztán ahogy a morgolódás csökkent, elkezdték emelni.
    Az autósok azelőtt leginkább a hétvégi telekre járásra használták az autót. Mert HA A GARÁZSBAN ÁLLT, AKKOR NEM FOGYASZTOTT.
    Manapság meg használják, merthát úgyis ki van fizetve. Ha betesszük a garázsba, akkor is fogyaszt!

    Teljesen lemondani pedig nem fogunk róla, legalábbis önként soha! Ugyanis az autónak van egy nagyon fontos KÉSZENLÉTI szerepe, funkciója. Ha HIRTELEN VALAMI SZINTE ÉLETBEVÁGÓAN FONTOS közlekedési-szállítási feladat akad, akkor rendelkezésre álljon.
    Ez az a készenmléti funkció, amit a közös autó nem tud biztosítani, valószínűleg ez az oka a cikk elején említett viszolygásnak a közös autó rendszerétől.
  • CairoJack
    #1
    Én imádkozom az Úrhoz, hogy valaki találjon már fel valami pöpec kis akksit, ami relatíve környezetkímélő, és bőségesen rendelkezésre álló anyagokból, olcsón építhető, és vagy iszonyat mennyiségű energiát képes tárolni, vagy iszonyat gyorsan (2 perc) alatt tölthető.
    Aki reggel végigsétál a belvárosban az megérti hogy miért (instant tüdőrák).
    Szóval én nagyon örülnék egy elektromos kocsinak, annak még inkább, ha mindenki másnak is csak az lenne (de rövid távon azzal is beérném, ha a BKV járművek átállnának valami nem levegőszennyező hajtásra), de a jelenlegi technológia mellett ez nem megvalósítható (ésszerű keretek mellett).
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2015.01.30. 16:37:40