SG.hu

Átfogó nézettségi adatokat tett közzé a Netflix

A Netflix streaming szolgáltatást régóta kritizálják az átláthatóság hiánya miatt, mert senki nem tudja, hogy a sorozatok és a filmek hogyan teljesítenek a platformon. De ez mostantól megváltozik, a cég évente kétszer átfogó helyzetképet fog közzétenni arról, hogy mit néznek az előfizetői. A cég most közzétett első jelentésében több mint 18 000 műsorról közölt nézői adatokat, amelyek összesen közel 100 milliárd órányi megtekintést jelentenek. 2023 első felében 812 millió órával az Éjszakai ügynök (The Night Agent) című politikai thriller volt a legnézettebb sorozat a Netflixen világszerte.

A streamingszolgáltatások átláthatósága központi téma volt az idei hollywoodi sztrájkok során. Az írók és színészek több jogdíjat követeltek, ha műsoraik jól teljesítenek a streaming szolgáltatásokon, csakúgy, mint a hagyományos televíziós csatornákon. A sikeralapú kifizetésekhez azonban több információra volt szükség a streaming-szolgáltatások teljesítményméréseiről. A tehetségkutatók és a hollywoodi szakszervezetek szerint a Netflix szigorúan titokban tartotta ezeket az információkat - ellentétben a hagyományos televíziós műsorok Nielsen-értékeléseinek nyilvános közzétételével.

Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója elismerte, hogy a vállalat "adathiánya és az átláthatóság hiánya" "bizalmatlan környezetet" teremtett Hollywoodban. Sarandos szerint az új adatközlés nem a sztrájkok miatt történik, de "jobb környezetet kell teremteniük a szakszervezetek, a producerek, az alkotók és a sajtó számára". Hozzátette, hogy a nyilvánosságra hozott információk "azok az adatok, amelyeket az üzlet működtetéséhez használunk - ez pontosan ugyanaz az adathalmaz, amelyet megosztunk".


Jeremy Zimmer, az UTA tehetségkutató ügynökség vezérigazgatója már régóta érvelt amellett, hogy a Netflixnek és más streamingszolgáltatóknak átláthatóbbá kell válniuk, és hogy ez jobb lenne az írók, színészek és producerek számára. "A Netflix addig várt az adatok közzétételével, amíg az előny nagyobb volt, mint a kötelezettség" - mondta Zimmer. "Ennek ellenére nagyszerű, hogy az adatok elérhetővé váltak ügyfeleink számára, és lehetővé teszi számunkra, hogy nagyobb értéket teremtsünk a nevükben."

A Netflix tavaly indította el streaming szolgáltatásának reklámalapú változatát, bár az adatok közzététele nem arra irányul, hogy segítse a hirdetőket a célközönség megcélzásában. "Azért használunk harmadik féltől származó jelentéseket, mert ez a hirdetők hagyományos módja a nézettség ellenőrzésének a kifizetéshez" - mondta Sarandos. Sarandos elmondta, hogy korábbi döntése, miszerint nem hozza nyilvánosságra a nézettségi adatokat, azon alapult, hogy megvédje az információkat a leendő riválisoktól. "A kezdeti időkben nem igazán állt érdekünkben, hogy ennyire átláthatóak legyünk, mert egy új üzletet építettünk, és szükségünk volt a tanulásra. De nem akartunk útitervet adni a jövőbeli versenytársaknak sem."

Brian Wieser, a Madison and Wall reklámtanácsadó cég igazgatója szerint az új adatok "nem nagyon használhatóak a hirdetők szempontjából". "Ez általában véve hasznosabb Hollywood számára, mint a hirdetők számára" - mondta. A Netflix 2021-ben kezdett többet nyilvánosságra hozni a műsorai teljesítményéről, amikor elkezdte kiadni a heti Top 10 és a legnépszerűbb listákat. A vállalat szerint ezek az adatközlések a YouTube kivételével minden más szolgáltatónál bővebbek voltak. Most a közzétételek még ennél is sokkal szélesebb körűek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!