Szekeres Viktor

A Top Gun 2 reklámköltsége majdnem annyi volt, mint a gyártási költsége

A gyártó stúdió mindent megtett a Top Gun: Maverick sikeréért.

Sokan vélték úgy, hogy a Paramount nagyot kockáztat azzal, hogy hatalmas összegeket költ el a Top Gun: Maverick marketingjére, de minden jel arra mutat, hogy megérte mindez, hiszen a film hatalmas sikernek ígérkezik. A siker értékét ráadásul az is növeli, hogy mindezt olyan légkörben sikerült elérni, melyben manapság csak a szuperhősös képregényfilmek mehetnek biztosra, és a felnőtt közönségre célzott alkotások tarolására vajmi kevés esély van.

Mindez egyébként azt jelentette, hogy a gyártó stúdió a közel sem elszállt 172,5 millió dolláros gyártási költség mellé több, mint 150 millió dollárt költött a film marketingjére, és stúdiós források szerint legalább 410 milliós bevételre lesz szüksége a filmnek, hogy nullszaldóra kijöjjön. Ez pedig a nyitónapi eredmények, valamint a remek kritikák és az ömlengő nézői reakciók láttán igencsak valószínűnek tűnik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kalapos01 #5
    A kb. 50% nem azt jelenti, hogy vagy 49 vagy 51, hanem azt, hogy átlagosan annyi. A visszajutó bevétel mértéke szerződéskötések eredménye. A költségvetés meg sokszor félrevezető lehet, hiszen abban az adókedvezmények meg más is benne van. Aki azt hiszi, hogy puszta matekkal ki tudja számolni, hogy mi mennyi, az el van tájolva. (Főleg, mert ugye egy dolog a mozis bevétel, de a nullszaldóba már beleszámolják az egyéb szerződéseket is, amiket mi megint nem látunk.)

    A Top Gun esetében például Tom Cruise-nak elsődolláros részesedése van, ami csak a profitnál jár és ennél a filmnél nagyon meg fogja szedni magát. Amint a film 400 valamennyi dollár fölé jut globálisan, onnantól kezdve a dollárok egy része hozzá kerül.
  • Ender Wiggin #4
    Konkrétumokat senki sem tud, szerződésfüggő nyilván, de az sem lehet igaz, hogy csak a hazai bevétel 50%-a az övék. Valamennyi a külföldiből is csorog illetve általában. Meg az első hétvége jó része is a stúdióé általában.

    Ha csak az az 50% lenne az övék, akkor csak az amerikai/kanadai piacon kellene 800 millió, ami azért necces, tekintve, hogy csak 3 filmnek jött össze...
  • Csaba161 #3

    A Box Office Mojo szerint az amerikai bevétel kb. 50%-a lesz a stúdióé...
  • Kelta #2
    Jó vacak film lett..
  • Ender Wiggin #1
    nagy hír lenne, ha nem lenne ugyanekkora minden nagy produkció reklámköltsége... az biztos, hogy 400-nál több kell a nullszaldóhoz, mert nem megy minden dollár a stúdióhoz.