Ötvös Tibor

A rettegés folytatódik - Amnesia: A Machine for Pigs

Ritka az olyan játék, melyben fontosabb szerepet kapnak a hangok, mint maga a külső és az esetlegesen felbukkanó ellenfelek. Az Amnesia: A Machine for Pigs egy olyan horror, ahol nem attól kell rettegni, amit látunk, hanem inkább attól, amit csak hallunk.

A thechineseroom alkotásában nincsenek a sarokból előugró szörnyetegek. Sokkal inkább arra koncentráltak a csapatnál, hogy minden egyes ilyen résznél attól féljünk, hogy talán most lesz ott valaki. És ez beválik. Nagyon is. Főleg, ha valaki fülhallagatóval játszik - én ezt nagyon ajánlom.

Talán rögtön a közepébe vágtam, de nem nagyon van más választása a kritikusnak. Az Amnesia folytatása ugyanis egy olyan lenyűgöző, félelmetes és érdekes sztorival rendelkezik, amiről bármit elárulni vétek. Így inkább csak annyit mondanék róla, hogy a The Dark Descent sztoriját is kenterbe verő történet kellően le fogja kötni a játékost - igaz, maximum 4 órára, mert nagyjából ennyi idő alatt tudjuk le a programot.



Az Amnesia: A Machine for Pigsben folyamatosan lefele vezet az utunk. A kezdeti kastélyból eljutunk a viktoriánus korabeli utcákra, majd ezek alá is, ahol egy titokzatos és halálos gyár húzódik. Ez egy olyan váltás, mint amit anno a Silent Hillben tapasztalhattunk, mikor megszólalt a harang.

A ködös utcák és a viszonylag gazdagon felszerelt Brennenburg kastély után ugyanis nagy váltást jelent a gyár, ahol folyamatosan mennek a gépek és minden hang a frászt hozza ránk. És itt találkozunk a ... nevezzük Valaminek, amely elől bujkálnunk kell. Közeledtét villogó fények jelzik, így mikor ezt látjuk a lámpánkon, azonnal el kell oltanunk és a legsötétebb sarokba behúzódni.

A Valami azonban nem bukkan fel túl sokszor. A játékban a legtöbb időt felfedezéssel töltjük. Feltérképezhetjük a történetet, utánpótlásokat kutathatunk fel és hasonló, a Dear Estherben is látott feladat vár ránk. Sajnos azonban nincsen őrület-mérő és a lámpánkból sem fogy ki soha a szufla, ezek nekem azért hiányoztak.

Az irányításnál is történtek változások. Az ajtóhoz nem elég odamenni és megnyomni egy gombot, ennél sokkal interaktívabb a dolog. Az ajtóhoz lépve le kell nyomni az egér bal gombját, majd előretoljuk az egeret és nyílik is. Ez azért jó, mert így mi "szabályozhatjuk", hogy milyen gyorsan nyitjuk ki az ajtót.



Tetszett a játék?
  • Igen
  • Nem
  • Nem merem elkezdeni
  • Kit érdekel?
A logikai feladványok sajnos elég kis kihívást jelentenek, pár perc alatt a legnehezebb részen is átjuthatunk. De valahogy ezt sem tudja az ember negatívumként értékelni. Ennek oka ismét a történet. A nyomokban Clive Barker és H.P. Lovecraft elemeket is tartalmazó sztori ugyanis egy nagyon rejtélyes végkifejlet felé tart, mely sokakat meg fog lepni.

Az Amnesia: A Machine for Pigs méltó módon folytatta az elődöt, sok helyen még túl is lépve azon. Így aki szereti a túlélő-horrorokat és már megunta az Outlast elmegyógyintézetét, az bizonyára örömmel veti majd bele magát a disznó-gyár nyújtotta borzongásba. Reméljük lesz még pár folytatás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • adam977 #8
    https://www.youtube.com/watch?v=rpsyYWA7xlE
    Egy kis videó, hogy milyen is a játék, szerintem egész remekül sikerült. :D
  • Dini108 #7
    Eléggé lehangoló volt hogy kevésbé volt félelmes mint a Dark Descent.Semmi kiszolgáltatottság érzet nem volt az inventory nélkül.Valamint a malacok is segghülyék voltak,simán kikerülhetted őket anélkül hogy észrevennének.Nekem csalódás volt...
  • Adam815 #6
    Szerettem is, meg nem is. Pár perce játszottam végig. A sztori tetszett, de a hangulat változó volt, nem sok veszélyt rejtett magában, elsőre halál nélkül végigjátszottam. A rejtvények könnyűek voltak.

    A grafika nem sokat változott, de ez nem zavart, nem vagyok az a grafika mániás, hangulatos volt, ezek a gőzgépek és minden féle egyéb szerkezetek, a gyárak lenyűgöztek, ilyen téren nagyon betaláltak, szuper hangulatos és változatos volt a játék a helyszíneket tekintve. Ebből a szempontból jobban tetszett, mint Brennenburg kastélya a Dark Descentben. Érdekesebbnek találtam, de ez személyes preferancia, lehet másnak inkább a kastély tetszik.

    A hanghatások kitűnőek. Hatott is rám érzelmileg a játék de nem úgy ahogy vártam. Valami keserédes érzés fogott el mindkét nap, ahogy játszottam. Nem, nem az inventory hiány volt a baj és talán nem is a végtelen lámpa... valami más. Nehéz megfogalmazni. Kicsit csalódott vagyok. Többet vártam. Rövid is volt.
    Nem volt az a sarokba szorítottság érzet, nem volt az a kellő félelem. Olyan könnyedén kerülgettem az ellenséget, hogy a játék végére már egyáltalán nem féltem. Szinte kinevettem őket. Túl könnyű volt! Csak olvasgattam a jegyzeteket, néha-néha ledöbbentem és haladtam megállíthatatlanul.

    Nem volt az a folyamatos nyomás, amit a Dark Descentnél éreztem. Az első egy órában nem történt túl sok. A sztori ütős volt, bár kissé kiszámítható.

    Sajnálom... nagyon sajnálom. Annyira bíztam a Frictional Games és a The Chinese Room közös munkájában, de nem... valahogy nem lett olyan, amilyennek vártam. Drukkoltam nekik nagyon, de elbuktak... ez a kritikákon is látszik. Talán majd legközelebb...

    Mindezek ellenére aki teheti, tegyen vele egy próbát.

    Amúgy a cikkben vannak hibák!

    Az ajtók eddig is így működtek a Penumbra óta! Mellesleg kevésbé interaktív a játék pont az inventory hiány és a kevesebb mozgatható tárgy miatt.
    A thechineseroom megnevezése a csapatnak nem teljesen helytálló, mert mára már The Chinese Room néven dolgoznak.
  • Daffit #5
    Eléggé uncsi és nem is vagyok félős, így ez rám nem hatott. Ellenben a Don't Starve az ami túlélős (van benne horror is ) és már nagyon régóta leköt.
  • kissssss #4
    jah sajnos nem mertek elrugaszkodni túlságosan az eredeti ötletöl, csak a szokásos jump scare jelenetek amik egyszer kétszer bejőnek de ez a játékban sokadjára már törvényszerűen dögunalomba fullad és egyhangúvá válik az egész, esetleg ha lehetne fabrikálni valamilyen házi készítésű fegyvert vagy csapdákat esetleg túlélést segítő felszerelést... de nem semmi változatosság vagy újítás nincs.

    egyszerjátszós felejtős kategória.
  • Fratello #3
    Remélem ezt nem negatívumnak szántad...Végre egy valódi túlélőhorror, önjelölt Rambó-karakterek és atomfegyver-arzenáljuk nélkül...

    Szerencsétlen (amúgy zseniális és műfajlegjobb) Undying is onnantól kezdve veszíti el a hangulatát és fullad hent-unalomba hogy megkapod a megakaszát oszt' ereggy fiam csapd le a fejét... :(
  • Atisz #2
    *fegyverek
  • Atisz #1
    Gondolom a fegyver ismét hiányoznak :/
    Ettől függetlenül ígéretesnek tűnik.