SG.hu

Életciklusa vége felé jár a PS5, a Sony nem is tervez nagyobb játékkal rá

A Sony csökkentette a PS5 értékesítési célját, 21 millió darabot terveznek eladni az év során. A Sony 8,2 millió PS5-öt adott el a harmadik negyedévben, és fokozatosan csökkenő darabszámú eladásokat várnak. A játéküzletág profitja 26%-kal csökkent, a pénzügyi üzletág tőzsdei bevezetését 2025 októberére tervezik.

A Sony csökkentette PlayStation 5 konzoljának egész éves értékesítési előrejelzését, és közölte, hogy jövőre tervezi pénzügyi üzletágának tőzsdére vitelét, mivel inkább a szórakoztatóiparra és a képérzékelőkre összpontosítanak. 21 millió darabra csökkentették a március végéig tartó évre vonatkozó eladási előrejelzést a korábbi 25 millió darabról, miután a PS5 a vártnál gyengébb eladásokat produkált az év végi vásárlási szezonban. (Ezzel szemben a Nintendo a múlt héten emelte a Switch előrejelzését 15,5 millió darabra a korábbi 15 millió darabról, a kiotói székhelyű vállalat igyekszik meghosszabbítani az öregedő konzol életciklusát.) A Sony közölte, hogy a következő pénzügyi évtől fokozatosan csökkenő darabszámú eladásokat vár, és hogy a következő pénzügyi évben nem tervezi nagyobb franchise-cím kiadását.

A Sony 8,2 millió PlayStation 5-öt adott el az év végi vásárlási időszakot felölelő harmadik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 7,1 millió darabos eladással. A játéküzletág üzemi eredménye mintegy negyedével esett vissza, amit a hardvereknél az akciók miatti magasabb veszteségek és a first-party címek alacsonyabb eladásai sújtottak. A vállalat már 2023-ban közölte, hogy vizsgálja pénzügyi üzletágának részleges kiválását, és most kiderült, hogy 2025 októberében tervezik a Sony Financial Group tőzsdére vitelét, és csak valamivel kevesebb, mint 20%-os részesedést tartanak meg benne. A vállalat működési eredménye az október-decemberi negyedévben 10%-kal nőtt, 3,08 milliárd dollárra ugrott, mivel a pénzügyi, film- és zenei üzletágak erős teljesítménye ellensúlyozta a játékok gyengeségét.

"A Sony keményen próbálkozott az akciókkal, csomagokkal és kedvezményekkel, de az eladási cél eleve túl ambiciózus volt" - mondta Serkan Toto, a Kantan Games tanácsadó cég alapítója. "A végén valószínűleg közelebb fognak landolni a 22-23 millió darabhoz" - tette hozzá Toto. A PlayStation havi aktív felhasználói száma, amely a platform iránti elkötelezettséget jelzi, a negyedév végére elérte a 123 milliót a három hónappal korábbi 107 millióról. Az október 20-án megjelent "Marvel's Spider-Man 2"-ből 10 millió példányt értékesítettek, és a vállalat novemberben a konzol vékony változatát is piacra dobta, hogy fellendítse az eladásokat. "Ha a harmadik féltől származó címek növekednek, az pozitív tényező lesz, és reméljük, hogy ezt a lendületet ki tudjuk használni" - mondta Hiroki Totoki, a Sony elnöke.


Hiroki Totoki

A játéküzletág növelése érdekében több címüket szeretnék más platformokra, például PC-re is átvinni. Hiroki Totoki elmondta a befektetőknek, hogy a PlayStation exkluzív játékok multiplatformossá tétele segítene javítani az üzemi eredményt. "A növekedés egyik lehetséges hajtóereje a saját címek, mivel a múltban a konzolokat akartuk népszerűsíteni" - mondta Totoki. "A first-party címek célja az volt, hogy népszerűvé tegyék a hardvert vagy a konzolt. De van egy szinergia is. Ha erős first-party tartalmaink vannak, a számítógépek is segíthetnek az üzemi profit javulásában." A vállalat 2020 óta portolja legnagyobb játékait portolta PC-re, köztük a Spider-Man, a Horizon és a God of War játékokat, nemrég pedig bejelentették, hogy az Until Dawn című horrorjátékot PC-re és PS5-re is remasterelik.

A Sony vezető gyártó az okostelefonok képérzékelőinek terén, és a chipüzletág profitja 18%-kal nőtt a magasabb eladásoknak köszönhetően. A TSMC a múlt héten közölte, hogy egy második gyárat fog építeni Japánban velük partnerségben, viszont a Sony feladta 10 milliárd dolláros egyesülési tervét egy közös indiai televíziós óriásvállalat létrehozásáról a Zee Entertainmenttel. "Az indiai piac hosszú távon nagy növekedési potenciállal rendelkezik" - mondta Totoki. "Ha találunk egy másik lehetőséget, amely helyettesítheti ezt a fajta tervet, akkor azt aktívan meg fogjuk vizsgálni, és át kell alakítanunk a szerves növekedési stratégiánkat is" - mondta Totoki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • militavia #11
    A cikk is marhaság, a kommentek egy része is.

    3060, mint belépő szint? Ne szórakozzunk már?
    Ha FHD felbontásban tolod és nincs semmire se jó RTX igényed, akkor semmi szükséged nincs egy 3000 szériára.
    2022-ben megjelent játékkal is 1660S elment egy 4. generációs intel CPU-n. Egy majd 8 éves gépen. 1440p-ben.
    (Dying Light 2.) Én nem low-on, elég magasra húzva minden.

    Persze, ha egyeseknél a gaming belépőszint az, hogy agyatlanul minden ultrára húzol, akkor IJ = fizess te buta.
  • Macropus Rufus #10
    lazán kapcsolódik: https://www.cnbc.com/2024/02/20/ps5-pro-sony-to-release-refreshed-playstation-5-in-2024-analysts-say.html
  • takysoft #9
    Mondom, túl van ez hype-olva.
    Az is, hogy a ciklusa végén lene. Hisz a PS4-et a mai napig gyártják!!!! Nem támogatást kap.
    Az is, hogy a PS5 a ciklus vége felé járna. Mindkettő idiótaság.

    Egy termék életciklusát jellemzően a kivezetéséig szokás nézni. Egyes esetekben a support végéig. Sajnos azért az előbbi a jellemző, mert azzal együtt szinte minden esetben a support is megszűnik. Pl ha az IKEA már nem árulja a kanapét, akkor már nem kapsz hozzá huzatot sem.
    Szerencsére nagyobb és megbízhatóbb gyártóknál a support tovább tart, mint az eszköz gyártása. Telefonoknál ez szinte minden esetben így van, így ott kb senkit nem is érdekel a gyártás vége, amikor életciklusról beszélünk. Általában a secu patch-ek végéig szokás ezt nézni.

    De persze ott is megvannak az ismerten gyatra alja-gyártók..... Igen rád nézek Ulefone... akik igencsak semmibe veszik ezt az update-mizériát :D

    Szóval igen, az életciklusa egy terméknek sokféleképp nézhető. Ha a gyártás végén nézzük, akkor a PS3 2016-ban véget ért. Értsd: A hivatalos gyártó nem fog neked tudni adni cserekészüléket vagy alkatrészt.
    De ha a szoftveres támogatást nézzük, akkor valóban életben van még az is. Csak mint mondtam, nem azt szokás nézni.
  • Macropus Rufus #8
    "A PS3 esetén 2006-2016 volt, vagyis 10 év."
    annyit tennék hozzá, hogy a ps3 store még most is működik és vannak ott játékok is. Nem is kevés.
    Én is meglepődtem, de a minap arra evett a fene és csak néztem, hogy ez még működik?! És igen, működött.
  • Macropus Rufus #7
    élet ciklusa végén? nem egészen 4 éve jelent meg. A PS4 közel 10 éve jelent meg és mindig vannak rá új játékok. 4 év már egy ciklus vége? wtf?!

  • takysoft #6
    Egy apró érdekesség arról, hogy mekkora idiótaság a cikk címe :D

    Egy konzol életciklusa addig tart, amig a Gyártó úgy gondolja. (discontinuation)

    A PS3 esetén 2006-2016 volt, vagyis 10 év.
    A PS4 lifecycle 2013-ban kezdődött és MÉG MA IS TART!
    Minden hónapban rengeteg játék jelenik meg rá! Oké, talán már nem a AAA címek, de attól még rengeteg.

    Szóval oké... a PS4-re tényleg azt merem monani, hogy életciklusa vége felé jár. De könyörgöm a PS5? Még csak új konzol sincs. :D

    És miután lesz....még továbbra is sok-sok évig életben lesz a PS5 is.
    Az életciklusának a felénél se jár :D
  • Kotomicuki #5
    Kérdés, ha a grafikát lecseréli egy 7800 XT-re (37 TFLOPS, ami megfelel egy PS4 PRO -> PS5 előrelépésnek, amivel az eddigi 30-ról 60+-ra nőhetne a még uú elmosott 4k-ban az fps) + a 16 GB RAM hozzá, akkor az mennyivel drágítaná meg a terményt és tényleg megérné-e így az a teljesítménytöbblet, vagy 1-2 éven belül megint átverésérzet-szagot hozna a szél, amikor kijönnek az újabb VGA-szériák?!

    Ja, és új játékokat is kellene már felmutatni, mert az újra kiadás átbőrözése, amiből alig lehet észrevenni bármit is, azt nem nevezném éppen vevőcsalogatónak, amikor mindenből jön ki a PC-s portja is...
  • takysoft #4
    Hú, használj kérlek Entert néha, mert kegyetlen nehéz olvasni téged :(

    Arra amit írták. Teljesen felesleges a PC-val hasonlítgatni egy konzolt. A PC-k árai förtelmesen el vannak szállva, igen kicsi az átjárás a 2 világ között.

    flops-ban mérni a videokártyák erejét nonszensz. Nem server rack-et építesz, koma :D Ezek célhardverek.

    Amúgy meg 2013 és 2020 között elég combosan fejlődött a GPU gyártás. Azért a 1080-as kártya mekkorát szólt már.
    Mostanság nem készülnek sokkal jobb chipek, inkább csak nagyobbak.

    Szóval mesélj csak, melyik játék fut szarul a PS5-ön? :)
    (a cyberpunk meg megjelenésekor kb mindenen szarul futott)

    A Nintendo meg nyugodtan meg is teheti, hogy régi hardverrel szórakozzon. Megvannak a saját címeik, köszönik szépen.

    Arról akkor nem is szólok, hogy egy rakás játék jelenik meg a mai napig PS4-re.
    Az a rendszer nem halott MA SEM. Csak nem versenyzik az AAA piacon, ennyi.
  • t_robert #3
    az, hogy a PS 5 bivalyerős ma már túlzás. A grafikája nagyjából egy RTX 3060 szintjét hozza nyers teljesítményben. Ami ma már egy új PC esetében a belépő szintet jelenti egy játékra szánt PC esetében. Mint ahogy a CPU egy ZEN 2-es 3700 as CPU(X nélkül 200 mhz-el lejebb, mint az AMD asztali proci) Azért ha ma valaki PC-t vesz játékra, akkor nem igazán a ZEN 2-es CPU-ban gondolkodik. Ha több a pénze akkor ZEN 4-es, ha kevesebbet szán rá, akkor egy ZEN 3-mas. Mintha valaki most venne gépet és azon agyalna, hogy Intel 9000-es CPU vagy intel 10. gen kerüljön az új gépbe. Szóval minden képpen eljárt az idő a 2020 végi hardver felett azért valamennyire. Nem mintha nem lehetne eljátszani ma is vele, de ha a következő 3-4 évet tekinti már az ember akkor a modernebb hardvert veszi az ember készülve a következő évekre. Azért ha abból indul ki valaki, hogy a 2013 karácsonya környékén megjelent eredeti PS4(PRO nélkül) már milyen nyögvenyelős volt már. Lásd CP 2077 botrány. Vissza kellett fizetni pénz vásárlóknak, mert igen csak gyengén muzsikált már a játék az eredeti akkor már 7 éves konzolokon. A PS4 PRO még úgy ahogy tartotta magát. Ja a sima PS4 grafika 1,92 TFLOPS volt 32 bites lebegő pontos számításban a PS4 PRO úgy 4,3 TFLOPS. A PS5 most 10,2 TFLOPS. Egy RTX 3060 sima 12 GB-os meg úgy 12,6 TFLOPS. Egy RTX 4090 nagyjából 80 TFLOPS teljesítményű. 2027-28 környékén simán lehet egy csúcs PC grafika, ami lehet, hogy RTX 6090 vagy 7090 néven fut akár 150-200 TFLOPS is. Ha tartják a fejlődési trendet. Vagyis simán lehet vagy 15-20-szor gyorsabb egy akkori csúcs grafika. Szóval tényleg lépni kell valamit a SONY-nak a kérdésben, ha nem akarja, hogy úgy rájuk öregedjen a PS 5 mint ahogy a Nintendóra a saját konzolja. A dolog pont így igaz az XBOX-ra is persze......
  • t_robert #2
    Az életciklus vége azért túlzás..... de várható a némileg ráncfelvarrt PS5 valamikor az évvége felé. Ami talán már erősebb grafikát kap például AMD RDNA 2 helyett egy RDNA 3-at és ZEN 2 CPU helyett ZEN 3 vagy 4-et. Mondjuk a PS5 PRO. Azért 2020 év vége óta elléptek a PC-k teljesítményben a konzoloktól. A teljes életciklus vége vélhetően inkább 2027-28 lesz, mikor egy új generáció megjelenik majd a PS 6 mondjuk. legalább is a PS3 és PS4 erre tanít.