Ötvös Tibor

Nem csak zombikat kínál a Dead Island 2

Emberi ellenfelek, új fejlesztő, nyitott világ multiban is - csak pár újdonság a Dead Island 2-ből.

A Sony konferenciájának egyik legjobb pillanata a Dead Island 2 leleplezése volt, hiszen ismét egy nagyon hangulatos kis trailerrel jelentkezett a franchise. Ám most a fejlesztési munkálatokkal kapcsolatban is történt változás, így akinek nem tetszett a Riptide, az mos örülhet. A Dead Island 2-t a Spec Ops: The Line alkotója, a Yager csapata készíti.

Természetesen nincs gond a Techland csapatával, kimondottan élvezhető játékokkal lepik meg a rajongóikat, de jó lesz a friss vér a zombis sorozatban. Az "új" fiúk pedig mindent bele is adnak és számos ponton nyúlnak hozzá az alap játékmeneti elemekhez. Például az eddigieknél jóval brutálisabb és véresebb lesz a Dead Island 2, ami azért nem kis szó. Az E3-on látott pályán egy esküvő maradványaiba érkeztünk meg, ahol a násznép épp falatozott... az arából.

A fegyverek alkalmazása és felépítése is változik és itt jobban hasonlít majd a Dead Rising sorozatra a játék, mint elődeire. Mindegy ugyanis, hogy milyen mókás, haszontalan vagy debil az általunk összerakott fegyver, harcba indulhatunk vele. Természetesen vannak hasznos megoldások is, például az elektromos nyílvessző vagy a motoros láncfűrész. Utóbbi azonban hangja miatt vonzza a zombikat és pótolni kell az üzemanyagot is. És persze mindkét kezünkben egy-egy fegyver lehet.



A fegyvereink fejlesztését nem csak különböző munkapadokon végezhetjük el, hanem szimplán a karakter menüben megtehetjük azt. Ezzel időt spórolhatunk és nem kell feleslegesen mászkálni a pályákon oda-vissza. A legfontosabb újdonság, hogy mostantól már emberi ellenfeleket is kapunk. A Dead Island 2-ben szökött rabokba, ex-katonákba, őrült túlélőkbe botolhatunk, akiknél már taktikára is szükség lesz.

Az emberek ugyanis gondolkodnak és az adott helyzetnek megfelelően reagálnak egy-egy megmozdulásunkra. Így ajánlott mindig körülnézni a pályán, hátha van valami amit használni tudunk. Például ha egy elzárt területen vagyunk, akkor érdemes beengedni a zombikat a kapunk vagy bárhol, hogy eltereljük magunkról a figyelmet.

A Dead Island 2-ben az egész sztorit letudhatjuk ko-op módban is, mely a drop-in/drop-out megoldást alkalmazza. Ennek lényege, hogy bármikor becsatlakozhat egy barátunk a játékba. Ráadásul a különböző karakterek más és más képességekkel bírnak és mindegyikük egyedi vezethető járművet kap majd.

A Dead Island 2-ből még nem jelent meg egyetlen hivatalos kép sem, mindössze az előrendelői ajánlatot tekinthetjük meg. A Golden State Weapon Pack-ban három exkluzív fegyvert kapunk. A játék 2015 tavaszán jelenik meg és érdemes lesz figyelni rá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #8
    Odáig nem bírtam ki.... :)
  • paby88 #7
    Hát tökre volt értelme fejlődésnek a végén már volt olyan skilled amivel a legbrutálisabb genyákat is 1-2 lövésből elintézhetted...
  • Evoluti0N #6
    Már az első részben is voltak emberi ellenfelek.
  • lammaer #5
    Sajnos nekem se jött be a játékmenet, elég hamar ráuntam én is (plusz a szintlépés fejlesztés tökéletlen értelmetlensége se tett jót a játéknak nálam).
    State of Decay jobban bejött.
  • ugh #4
    Mar bocs a jatekmenet olyan lapos volt egy ido utan hogy mar a felenel dogunlaom volt szal meg hosszu is volt.


    Acikk szerzojenek meg :
    A dead island 1-ben se csak zombi ellenfelek voltak.
  • Szefmester #3
    Én a respawnolós ellenfeleket venném ki, cserébe jelentősen felerősíteném őket. A skálázódás is baromság ahogy mondod. Érdekes lenne viszont ha már rögtön az elején összefuthatnánk a legkeményebb ellenfelekkel, akiket abban a pillanatban még esélyünk sem lenne legyűrni, így menekülni is kellene. A játékosnak mérlegelnie kellene hogy itt most darálhat, vagy max az életét mentheti. ( egy savegame törlős hc móddal igazán kemény címet varázsolhatnának ebből)
  • lammaer #2
    Vajh elfelejtik azt a baromságod hogy az ellenfelek velünk együtt skálázódnak felfelé / a jobb fegyverek gyorsabban mennek tönkre?

    Számomra mindkető gyakorlatilag haszontalanná tette a fejlődést/fejlesztést. Mintha nem is történne semmi az egész játék során...
  • StoneCold7 #1
    Aha ez mind szép és jó, de úgy is az fogja meghatározni, hogy milyen hosszú lesz a játék. Az első része nem volt olyan rövid, de remélem ez hosszabb lesz, mert mindent bejárva sem volt olyan hosszú...