Gyurkity Péter
Jön fel a Samsung az okosóráknál
Erre most az Apple fog válaszolni saját új fejlesztéseivel, hogy megelőzze a nagyobb bajt.
Az okosórák területén hagyományosan az Apple birtokolja az első helyet, ahogy az okostelefonoknál ezt dél-koreai riválisa teszi. Legutóbb épp a Samsung mutatta be új termékeit, amelyek között órák is helyet kaptak, most pedig az Apple van soron, amire szükségük is van, hiszen a korábbi előnyük szép lassan olvadni látszik.
A Counterpoint Research közzétette friss felmérését, amelyben a második naptári negyedév fontosabb számait közlik velünk. Ebből kiderül, hogy ugyan az Apple ezúttal is megőrizte első helyét, piaci részesedésük azonban az egy évvel korábbi 30 százalékról 27 százalékra mérséklődött, a visszaesést pedig még ennél is jobban jelzi az első negyedévhez viszonyított visszaesés, hiszen 3 hónappal korábban még 33,5 százalékon álltak. Eközben a Samsung tudott jelentős mértékben javítani helyzetén, a dél-koreai gyártó ugyanis (dacára annak, hogy a második negyedben sem ők, sem pedig az Apple nem mutatott be új megoldásokat) 43 százalékkal több okosórát szállított le, ezzel pedig feljöttek a harmadik helyre, közvetlenül az itt is komoly gondokkal küszködő Huawei mögé.
Ezzel kapcsolatban érdemes rögtön megjegyezni, hogy az első negyedévben még ennél is közelebb voltak a kínai céghez, viszont most is csak 1,7 százalék volt a megmaradt különbség közöttük, így nincs már messze a második hely megszerzése. A negyedik és az ötödik helyen is zajlik azonban a küzdelem, előbbi pozícióban azonban az Európában szinte egyáltalán nem ismert imoo áll, utánuk pedig a Garmin következik a sorban, amely a Fitbit mellett az utóbbi időben szintén nem örvendhetett kiemelkedő népszerűségnek. Ennek ellenére a Garmin 62 százalékos növekedést tudott most elérni, ezzel a piac 5,8 százalékát kaparintották meg, bár ez nem volt elég arra, hogy az első 5 termék listáján is megjelenjenek egy saját megoldással.
Utóbbi felsorolásban az Apple típusai szerepelnek az első két helyen, mögöttük a Galaxy Watch Active 2 jön, amely ezek szerint a Samsung saját, népszerűbbnek szánt fejlesztését is megelőzte, ezt pedig az Apple Watch Series 3, valamint az imoo Z6-4G követi. A Samsung esetében a Tizen lecserélése a Wear OS platformra hoz magával fontos kérdéseket, a harmadik negyedben látjuk majd igazán meg, hogy ez mennyire lesz sikeres, addigra azonban már túl leszünk az Apple friss bemutatóján is.
Az okosórák területén hagyományosan az Apple birtokolja az első helyet, ahogy az okostelefonoknál ezt dél-koreai riválisa teszi. Legutóbb épp a Samsung mutatta be új termékeit, amelyek között órák is helyet kaptak, most pedig az Apple van soron, amire szükségük is van, hiszen a korábbi előnyük szép lassan olvadni látszik.
A Counterpoint Research közzétette friss felmérését, amelyben a második naptári negyedév fontosabb számait közlik velünk. Ebből kiderül, hogy ugyan az Apple ezúttal is megőrizte első helyét, piaci részesedésük azonban az egy évvel korábbi 30 százalékról 27 százalékra mérséklődött, a visszaesést pedig még ennél is jobban jelzi az első negyedévhez viszonyított visszaesés, hiszen 3 hónappal korábban még 33,5 százalékon álltak. Eközben a Samsung tudott jelentős mértékben javítani helyzetén, a dél-koreai gyártó ugyanis (dacára annak, hogy a második negyedben sem ők, sem pedig az Apple nem mutatott be új megoldásokat) 43 százalékkal több okosórát szállított le, ezzel pedig feljöttek a harmadik helyre, közvetlenül az itt is komoly gondokkal küszködő Huawei mögé.
Ezzel kapcsolatban érdemes rögtön megjegyezni, hogy az első negyedévben még ennél is közelebb voltak a kínai céghez, viszont most is csak 1,7 százalék volt a megmaradt különbség közöttük, így nincs már messze a második hely megszerzése. A negyedik és az ötödik helyen is zajlik azonban a küzdelem, előbbi pozícióban azonban az Európában szinte egyáltalán nem ismert imoo áll, utánuk pedig a Garmin következik a sorban, amely a Fitbit mellett az utóbbi időben szintén nem örvendhetett kiemelkedő népszerűségnek. Ennek ellenére a Garmin 62 százalékos növekedést tudott most elérni, ezzel a piac 5,8 százalékát kaparintották meg, bár ez nem volt elég arra, hogy az első 5 termék listáján is megjelenjenek egy saját megoldással.
Utóbbi felsorolásban az Apple típusai szerepelnek az első két helyen, mögöttük a Galaxy Watch Active 2 jön, amely ezek szerint a Samsung saját, népszerűbbnek szánt fejlesztését is megelőzte, ezt pedig az Apple Watch Series 3, valamint az imoo Z6-4G követi. A Samsung esetében a Tizen lecserélése a Wear OS platformra hoz magával fontos kérdéseket, a harmadik negyedben látjuk majd igazán meg, hogy ez mennyire lesz sikeres, addigra azonban már túl leszünk az Apple friss bemutatóján is.