Ötvös Tibor
Cities: Skyline előzetes
A Colossal Order elmondása szerint a Cities: Skyline 36 négyzetkilométernyi beépíthető területet ad az önkéntes városvezetőknek.
A Maxis a SimCity új részével nem aratott túl nagy sikert a rajongók körében, hiszen annyi hiba volt benne, mint égen a csillag. A jelek szerint azonban a Colossal Order alkotása, a Cities: Skyline ebben nem követi a nagy elődöt. A városmenedzselős játék 36 négyzetkilométernyi területet kínál, melyet teljesen a saját tetszésünk szerint alakíthatunk és természetesen azt építünk rá amit csak akarunk.
"Egyszerű elméletet próbáltunk követni a fejlesztés során" - árulta el Karoliina Korppoo, vezető dizájner. "Bár a való világot vettük alapul a fejlesztés során, de mégis játékként kell gondolni a projektre, aminek szórakoztatnia kell. A Skylines könnyedebb, mint a Cities in Motion és így egy szélesebb közönséget szólíthat meg."
A város nem meglepő módon éli a saját életét és bárkit nyomon követhetünk. Az úgynevezett bevándorló lakosok megpróbálhatnak beilleszkedni, vagy kialakítják saját lakóterüket. A lakosok öregednek és az idővel szegényebbek lesznek vagy éppen gazdagabbak. Mindez attól függ, milyen környezetet biztosítunk a számukra. Ráadásul az idősebb lakosoknak mások a szükségleteik, hiszen a gyerekeiket iskolába kell vinni, majd az unokákkal kell menni játszótérre, így képesek akár költözni is a jobb és könnyebb élet reményében.
Ehhez persze területenként eltérő szükségletei lesznek a városnak. Például egy lakótelepre sokkal összetettebb vízvezeték-hálózatot kell kiépíteni, mint egy kertvárosi részbe. De egy ipari terület is sokkal több áramot igényel, mint az autópálya. A falvak és városok is fejlődnek majd, összekapcsolódhatnak egy hatalmas metropolisszá vagy maradhatnak külön.
Szóval a Cities: Skyline minden olyat tartalmaz majd, amit a SimCity csak kevesebb hibával és jóval nagyobb területen. A program megjelenése jövő év második negyedében várható.
A Maxis a SimCity új részével nem aratott túl nagy sikert a rajongók körében, hiszen annyi hiba volt benne, mint égen a csillag. A jelek szerint azonban a Colossal Order alkotása, a Cities: Skyline ebben nem követi a nagy elődöt. A városmenedzselős játék 36 négyzetkilométernyi területet kínál, melyet teljesen a saját tetszésünk szerint alakíthatunk és természetesen azt építünk rá amit csak akarunk.
"Egyszerű elméletet próbáltunk követni a fejlesztés során" - árulta el Karoliina Korppoo, vezető dizájner. "Bár a való világot vettük alapul a fejlesztés során, de mégis játékként kell gondolni a projektre, aminek szórakoztatnia kell. A Skylines könnyedebb, mint a Cities in Motion és így egy szélesebb közönséget szólíthat meg."
A város nem meglepő módon éli a saját életét és bárkit nyomon követhetünk. Az úgynevezett bevándorló lakosok megpróbálhatnak beilleszkedni, vagy kialakítják saját lakóterüket. A lakosok öregednek és az idővel szegényebbek lesznek vagy éppen gazdagabbak. Mindez attól függ, milyen környezetet biztosítunk a számukra. Ráadásul az idősebb lakosoknak mások a szükségleteik, hiszen a gyerekeiket iskolába kell vinni, majd az unokákkal kell menni játszótérre, így képesek akár költözni is a jobb és könnyebb élet reményében.
Ehhez persze területenként eltérő szükségletei lesznek a városnak. Például egy lakótelepre sokkal összetettebb vízvezeték-hálózatot kell kiépíteni, mint egy kertvárosi részbe. De egy ipari terület is sokkal több áramot igényel, mint az autópálya. A falvak és városok is fejlődnek majd, összekapcsolódhatnak egy hatalmas metropolisszá vagy maradhatnak külön.
Szóval a Cities: Skyline minden olyat tartalmaz majd, amit a SimCity csak kevesebb hibával és jóval nagyobb területen. A program megjelenése jövő év második negyedében várható.