A nagysikerű RPG folytatása
  • KH
    #8

    Új Stronghold:
    Az új Abyssal strongholdot már úgy dolgozzák ki, hogy figyelembe veszik a a SoA észrevételeket, tanulságokat, pl.:
    - Szorosan kapcsolódik a történethez.
    - Egy csomó minden történik majd.
    - Lesz egy portal funkció, így bármikor meg lehet látogatni.
    - Bármelyik NPC-t ott lehet hagyni, s így később újra felvehetőek.

    A Mozgást lehet majd látni a Térkép képernyőkön is, opcionális lehetőség lesz.

    Potion tartó dobozok is lesznek. Lesz több bags of holding is a játékban, és lőszertartó öv is, a már megszokott ékszeres zacsi és scroll tartó mellett.

    Add-on and Add-in section
    Add-in: Ez lesz az ún. Watcher’s Keep labirintus. Ha felinstalláljuk a ToB hozzáadódik a SoA térképünkhöz az új terület. Bármikor meg lehet látogatni, bár javasolt egy átlagosan (legalább) 10 szintű partival odamenni. Ez teszi ki a kiegészítőnek kb. a felét, és egyaránt elérhető a ToB, illetve a SoA térképekről is.

    Az Add-on szekció a SoA befejezése után folytatódik. Egy szél söpör végig a Sword Coaston és a csapat dél felé veszi az irányt, hogy többet megtudjon Alaundo jóslatáról, és hogy megtalálja a helyét ebben a próféciában (mint Bhaal ivadék). Egy teljesen új térkép szekció jön elő, ahol nagyon sok dolgot kell majd elvégezni. A térkép Dél Tethyrről és Észak Calimshanról készült. Ahogy a BG1-ről a BG2-re való áttéréskor történt, minden teljesen új lesz.

    Egy csomó ember azon aggódott, hogy hogyan fogja elérni azokat a holmikat, amiket a SoA strongholdjában tárolt, erre többféle megoldásuk is van:

    1. Lehet importálni az utolsó mentett játék állapotot (ez a végső csata előtti állapot). Az összes holmi, ami nálad volt a végső csata előtt, ismét elérhető lesz,importálódik a ToB-ba. Vagy pedig befejezed a végső SoA csatát, és a játék a vége animáció után közvetlenül a ToB–lal folytatódik.
    2. Lesz egy csomó importálás opció. Bármelyik korábbi SoA mentés importálni lehet majd. Bármelyik kreált karaktert be lehet majd importálni a SoA-ból. Bármely olyan karakter, ami 2 MXP alatt van, fel lesz turbózva arra szintre és kap egy bag of holdingot a neki megfelelő felszerelési tárgyakkal. Biztosítják azt, hogy a kalandozók meg tudjanak felelni az új kihívásoknak, függetlenül attól, hogy a SoA melyik részéről kerülnek a ToB játékba.
    3. Új játékot is lehet kezdeni, és ekkor egy új karaktert lehet létrehozni, amint a SoA-ben is, beleértve az új Wild Mage opciót is (ez egyébként elérhető lesz már a SoA-ban is). Így egy 2 MXP karaktert lehet majd létrehozni, aki megkapja a szükséges spelleket, és tárgyakat, ami szintjének/osztályának megfelel.
    4. Ezek a lehetőségek (ha jól értem) az új strongholdban lesznek elérhetőek, ahogy elérhetőek lesznek azok az NPC-k is, akik még nem haltak meg a játék során. Lesz egy új (meglehetősen érdekes) NPC is, akit szintén a strongholdban vehetsz fel.

    XP határ:
    Mint tudjuk 8 MXP lesz a határ, ez olyan 40 szint elérését teszi lehetővé. Ez már nagyon magas minden szempont szerint. Ezt alapvetően azért csinálták, hogy ”eltávolítsák” az XP határt. Egy normális játék során a SoA/ToB cirka 5MXP érhető el, ami olyan 30 szint elérését teszi lehetővé. A maradék 3 MXP, meg a plusz 10 szint azoknak van, akik újra és újra importálják a karaktereiket. A legtöbb ember nem fogja elérni a határt, de a 40 szintig minden ki van dolgozva, azoknak, akiket érinthet a dolog.

    Az XP capet korábban az egyensúly megteremtése miatt tartották fontosnak, egy 10 szintű fighter sokkal erősebb, mint egy 10 szintű tolvaj, és természetesen több XP is kell az szintjének eléréséhez. Ha a szintet használták volna capként, akkor a gyorsabban fejlődő karakter osztályok hátrányba kerültek volna.

    A mirror image úgy fog kinézni, mint az IWD-ben (ott olyan, mint egy tömeg).