Melyik a jobb - RTlklub vs tv2
-
Cat #587 TV2: 17%-os növekedés szeptemberben
Tavaly szeptemberhez viszonyítva a TV2 az első őszi hónapban 2,64 milliárd forint bevétellel 17,4 százalékos növekedést ért el. Ez több mint 2004 eddigi havi bevételeinek átlagos emelkedése.
A harmadik negyedév tendenciái alapján a pozitív irányú elmozdulás egyre erősebb: júliusban 13,5 százalékkal kezdődött a negyedév, augusztusban a nyári időszak miatt mérsékelten, de tovább növekedtek a költések, melyhez képest a szeptember kiugró eredményt hozott a több mint 17 százalékos rátával. 2003 harmadik negyedévéhez viszonyítva, a három hónap összesen 5,21 milliárdos bevételével 14,7 százalékkal nőtt. Ugyanez a szám 2002 azonos időszakához képest már több mint 50 százalékos növekedést mutat.
A bevételi struktúrának megfelelően a fenti összeg tartalmazza a televízió teljes bevételét, ami a reklámszpotok és a szponzorálás esetében az ügynökségi jutalék értékét is magában foglalja.
Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója a szeptemberi növekedést részben az ősz kezdetével minden évben tapasztalható piaci fellendüléssel indokolja, másrészt azzal, hogy "az ősszel elindított márkaértékű műsorok - így például az első adásban több mint kétmillió nézőt a képernyőhöz ültető Megasztár - jelentős érdeklődésre tartanak számot a hirdetői körökben. Több olyan megállapodás is született az utolsó negyedév műsoraival kapcsolatban, amelyek nem kizárólag szpotkampányokra, hanem az azt kiegészítő műsor-szponzorációkra és egyéb integrált marketingkommunikációs megoldásokra is vonatkoznak."