star-wars-banner.jpg
  • Pares
    #4430
    Mi nem? Pontosan ezt írtam le a #4391-ben is, az égitestek árnyékot vetnek a hiperűrre, ami miatt összeütközhetnek velük.

    "However, large objects in realspace cast "mass shadows" in hyperspace, so hyperspace jumps necessitated very precise calculations. Without those, a vessel could fly right through a star or another celestial body."

    "Large objects in normal space cast "mass shadows" in hyperspace, thus hyperspace jumps required accurate plotting to avoid collisions, which were often fatal."

    "In hyperspace, a mass shadow was the gravitational signature of a large object in normal space. Since those shadows were potentially lethal to any starship traveling too near, it was necessary to avoid colliding with them by plotting precisely calculated hyperspace jumps."

    A helyzet az, hogy az egész hiperűr mibenléte és a hiperűrútvonalak működése sehol sincs részletezve annyira, hogy abból bárki is meg tudja mondani, hogy pontosan mi lehetséges, és mi nem. Annyit tudunk, amennyit a filmekben/sorozatokban/könyvekben egyelőre megmutattak belőle, ami nem sok. Például hogy a hiperűrbe való ugráskor lökéshullám keletkezik (SW:Rebels S4, TFA). De az sem egyértelmű, hogy A-ból a B-pontba való eljutás gyorsaságát miért a távolság mértékegységében adják meg (parsec, Han Solo és a Kessel Run), és miért nem időben. Vagy hogy a hiperűrbe való ugrás kizárólag csak útvonalak mentén történhet (szóval máshol nem is lehet belépni a hiperűrbe, csak bizonyos pontokon), vagy akár milyen irányba, és az útvonalak csak azokat "réseket" jelölik a csillagok között, ahol biztonságosan lehet utazni? Én utóbbira tippelek, mert többször is láttuk teljesen tetszőleges helyekről lépnek hiperűrbe, légkörből, hajó hangárból, vészhelyzet esetén sem utaznak egy konkrét koordinátához, stb... De akkor ezek az útvonalak csak olyanok, mint az erdőben a kijelölt turistautak. Az egész nagyon ködös, szándékosan, ugyanis az elejétől fogva az a feladata, hogy a történetet szolgálja, semmi több.