Supra-III#3
Én is ott látom a problémát, hogy hol kezdődik, mit nevezünk AI tartalomnak? Pár évvel ezelőtt pl. a photoshopban voltak hasonló tudású pluginek - de akkor senki nem reklamált, hogy fúúúúj, géppel készített tartalom. Sőt, amikor megjelentek az előző generációs szerkeztő eszközök, mindenki csak ámult, hogy milyen döbbenetes a technika.
És ha egy fejlesztő a fejlesztés közben lefordíttat egy beszélgetést valós időben, mert valamelyik fél nem jó angolos, akkor az már MI tartalom?
Szerintem ez vihar, de nagyrészt a biliben... MI-al is lehet hulladékot csinálni, és AAA szintű élményt is, sőt, AAAAA-t, vagyis amit eddig képtelenség volt gazdaságilag összehozni.
Hol itt a gond?
A jobb játékért az MI-al is többet kell dolgozni.
Aki érzéketlen volt a minőségre, az ezután is az lesz, és nem fog 50 ezret kifizetni semmiért, marad az aknakeresőnél.
Jó, hát a kiadóknak le kell nyelni a békát, hogy nem lehet majd eladni ugyanazt ugyanannyiért az AI korszakában. Meg hogy jön a semmiből egy iskolás srác, és olyat rak le az asztalra a haverjával (meg az MI-vel, persze), hogy csak néz mindenki.
De én inkább várom, hogy olyan szintű élmény ugrás legyen, amilyen már régen volt a játék iparban: számomra kicsit el is veszítette a vonzerejét, hogy 10 oldalas elemzés kell, hogy látszódjanak az újítások.
Ha pedig besorolni akarunk, akkor lehetne használni olyan kódokat, mint annó az adathordozókon volt, pl AAD: vagyis analóg rögzítés, feldolgozás és digitális adathordozó. Itt is fel lehetne sorolni, milyen lépésekhez használtak MI-t.