• manypet
    #3
    Ez a szokásos tanármosdató duma. Nem kéne erőltetni, mert eléggé gáz.

    "Túl nagy a tananyag"
    Tanárok írják a tanrendet, tanárok írják a tankönyveket. Miért nem írnak kevesebbet? Rá kell nézni egy tankönyvre, rá van írva, hogy ki írta. 95%ban egyetemi meg gimnáziumi tanárok. Nos, náluk kell sipítozni, ha sok a leadandó tananyag.

    "így nincs idő mindent mindenkinek részletesen leadni"
    Ma több órája van egy diáknak, mint mondjuk 50 éve. Nincs idő? Mennyi kellene még a gyerek idejéből? Már régen is alig maradt szabadidejük.

    "amikor már több az ismeret"
    Valójában a legtöbb témakörben nem több az ismeret, csak a tankönyvek rosszabbak. Lásd tanárok, akik írják.

    "kevesebb a tanár"
    Na ez az, amin a legkevésbé kellene rinyálni. Inkább számolni kellene. Mert igaz, hogy valamivel kevesebb a tanár, mint régen.
    Csak arról szeretünk elfeledkezni, hogy diákból meg még kevesebb van!
    Ugyanis sokkal kevesebb gyerek születik. 100 éve az átlag osztálylétszám 40 fő körül volt. 50 éve 30 fő körül. Ma 19 fő. Csókoltatlak.
    Soha nem volt még ilyen sok tanár ilyen kevés gyerekre.
    És ez csak az osztálylétszám. Nem számolunk azzal még, hogy a tanároknak kevesebb órája van, mint a tanulóknak. (Ami nem kicsit durva ám! Hogyan lehet az a dicső példaképeinknél, hogy a gyerektől többet várnak el, mint önmaguktól??? Sokat elárul ez a tanárok színvonaláról. Átlag tanári heti óraszám 24, átlag óraszám egy középiskolásnál 33. Ezen nem kicsit kellene elgondolkodni, hogy hogyan is lehet ez!)
    Azaz egy átlag iskolában alig 10-12 gyerek jut valójában egy pedagógusra. És ezek közül egy része leadja nekik az órát (19 fős átlag osztálylétszámmal), másik részük meg közben a valagát vakarja.
    És ne jöjjünk azzal, hogy jaj szegény tanárnéninek mellette készülnie is kell!
    Ugyanis a gyereknek is kell!

    Manapság rohadt sok a tanár. Túl sok.
    A minősége meg a béka valaga alatti. Elnőiesedett pálya, ahol annyi kell csak, hogy az illető tudjon magolni. Ezt meg az átlag nő is meg tudja csinálni, ezért választják. Biztos megélhetés állam bácsi csecsén, nulla kockázat, nulla felelősség, uralkodási lehetőség mások felett, és ami a legfőbb >
    Semmilyen elvárás nincs feléjük!
    - A gyerektől el van várva, hogy egyszerre tudja a matekot, irodalmat, fizikát, törit. És melyik magyartanár is az, amelyiket nem tudnánk megbuktatni fizikából? Melyik fizikatanár is az, amelyiket nem tudnánk megbuktatni történelemből?
    - A gyerektől elvárják, hogy tudjon lefutni X távot, csináljon X fekvőtámaszt. És mennyi tanár is képes erre?
    - A gyerektől elvárják, hogy heti 30-36 órát üljön a padban. És a tanár mennyit is ad le hetente?

    Egyelőre ott tartunk, hogy egy tanártól annyit sem várunk el, mint egy gyerektől.
    És akkor színvonalat akarunk? Ugyan már! Egy szocialista rendszer soha nem hoz színvonalat. Régen sem, most sem. Nincs verseny, mert az oktatás államilag monopolizált, azaz nem kell megfelelni senkinek. Elég csak rinyálni, hogy kevés a fizu és máris nyalja a sok Stockholm-szindrómás nyomorult a tanárok valagát. Pedig ahhoz képest, hogy mit várunk el egy tanártól, igenis rohadt magas a fizetésük.

    Szóval a probléma a szocialista rendszerben van, meg a tanárban.
    A kettő hat egymásra, a kettő együtt felelős érte.
    - A szocialista rendszer velejárója az államilag fizetett tanár.
    - A tanár meg építi nekünk a szocializmust, idomítja a gyereket, hogy jó szolga legyen.
    Egyik nem tud meglenni a másik nélkül.
    Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.10.15. 16:22:13