• And42
    #25
    "A tanárhiszti arról szól, és a másik két olvtárs is azzal jött, hogy kevés a tanár.
    Namár most amióta létezik oktatási rendszer errefelé, azóta egyre kevesebb és kevesebb gyerek jut adott mennyiségű pedagógusra"


    Ha latin meg orosz nyelvet is tanítanak a suliban, lehet hogy a részcsoport nem lesz 40 fős, és ha 10 gyereknek tanít a tanár adott nyelvet, attól az a tanárnak még 45 perc. Tehát simán előfordulhat, hogy a tanár-diák arány javul, közben a tanárok óraszáma és terhelése is növekszik (főleg a ha az adminisztrációt is növelik, meg az eddig szabad nyári szünetükben be kell járniuk értekezletekre, mert nehogymár olyan sokat pihenjenek). A tanárhiány meg arról szól, amikor a gyerekemhez bevonul a tanár, megmondja hogy a másik tanár kórházba került, ő ehhez nem ért, úgyhogy csináljanak amit akarnak de halkan, ő most dolgozatot javít. Ez nem egyszer fordult elő.

    Ettől még nem állítom hogy felénk nagy tanárhiány lenne, de tuti hogy túl nagy választék sincs.

    "Viszont ha megnézzük a NAT óraszám-kereteit, meg megnézzük azt, hogy egy suliban hány óra van, akkor az alábbit látjuk:
    - A NAT minimálisan meghatároz X órát. "


    5 tesi. Lépcsőház fel-le, vagy belvárosi háztömbfutás. Vagy "Írj 15 mondatos fogalmazást valamilyen híresebb olimpikonról. Mivel holnapra kész kell legyen, ma nem kell tesiznetek."
    5 TESI, 1 vagy 2 kémia.
    A másik gyereknél legalább a hetedikes lányokkal kidobóztak az elsősök, akik szerencsére nem zúzták le őket, mert nagyon "cukik".

    Nekem elsősorban a hangsúlyokkal van bajom, amúgy a gyereknek simán jót tenne ha értelmes tesije lenne minden nap.

    "- Másrészt eszemben nem lenne akkora baromnak lennem, hogy egy gyereket rákényszerítsek arra, hogy napi 6-8 órát tananyaggal foglalkozzon. Ha kell, az én órámon mennénk játszani, sétálni, stb. Ha kirúgnak sem érdekelne, de hogy eszemben nem lenne kárt tenni a gyerekben, csak hogy a kis valagam alatt fizu legyen, az biztos!"

    Napi 6 óra az simán belefér, van csomó tölteléktárgy, és viszonylag jó gimik is megoldják 6-7 órákkal és heti 30 körüli óraszámmal, persze vannak ellenpéldák is. De ha pedagógusként azt mondják neked hogy heti x matekkal vidd el érettségiig a gyereket, nem sétafikálhatsz minden nap. Meg nem is gondolom, hogy engedné a rendszer, onnantól meg hogy kirúgnak, nem számít hogy hogyan csináltad volna.

    "Nem lehet jó tanár, aki egy gyereket arra kényszerít, hogy napi 6-7 órát egy helyben üljön (ezzel tönkretéve a testi egészségét)."

    Egyik tanár se kényszeríti 6-7 óra oktatásra a gyereket, max 2 x 45 percre, aztán másik tanár jön... De értem amit mondasz, csak ez megint rendszerszintű kérdés, egy fecske nem csinál dán oktatási rendszert, nem Erika néni kötelessége hogy megszegje, amire a munkaköre kötelezi.

    "Nem lehet jó tanár, aki ennyi dolgozatot írat (tönkretéve a gyerek lelki egészségét)."

    Nálunk a suliszabályzatban volt limit, ha jól emlékszem egy héten max 3 témazáró de nem egymást követő napokon, és napi max 3 dolgozat de abból csak 1 témazáró. Év végén komoly ökölharc ment a tanáriban hogy ki mikor írathat... Szóval ez szerintem a suli sara.

    "Nem lehet jó tanár, aki működtet egy ilyen rendszert bármilyen mértékben is, csak hogy legyen fizetése."

    De. Ez nem Auschwitz, csak egy nem tökéletes rendszer. Ha egy tanár nem ért vele egyet, de egyébként kb. minden osztálya szereti és rendszeresen országos első ötbe kerülnek diákjai akiket önként szabadidejében tanít ilyen szintre, az nagyon jó tanár akkor is, ha nem játszik közben Don Quijote-t akkor is, ha emellett rossz a lelkiismerete.

    "Általános iskolában, főleg alsó tagozatban papír alapú könyv és munkafüzet kell a megfelelő alapkészségek kialakításához
    Egy sima füzet is elég, a többi lehet online."


    Szerintem nem, de ehhez kevés vagyok, hogy egy fórumon két mondatban meggyőzzelek, a zsákfaluban mélyszegénységben élő gyereknek mekkora esélyei vannak online, vagy hogy elmondjam, a COVID alatt alsós gyerekkel mekkora véres szívás volt az online anyagból tanulás.

    Amúgy amikor itthon jeleztem hogy épp fórumon vitatom, hogy a tanárok tehetnek az oktatási rendszer problémáinak zöméről, annyit kaptam vissza reakcióként, hogy "Hell no! Járt már iskola közelében az elmúlt tíz évben?!"

    Szerintem kicsit olyan ez mint a MÁV, akik benne vannak és életben tartják, részben felelősek érte, részben elszenvedői, részben bűnösök, részben hősök, de semmiképp nem az alsó szinten dolgozóktól kell elvárnod a világmegváltást, és ha ezért megveted/utálod őket, az szerintem nem az ő hibájuk, egyértelmű eseteket leszámítva.