• t_robert
    #3
    Azért úgy vélem a Tesla még igen messze van attól, hogy őnvezetőnek lehessen beállítani. még tovább ra is a fejlett vezetés támogató rendszerekkel felszerelt autó. inkább. olyasmik, mint ráfutás gátlás, sávtartás és egyebek. Bár éve még láttam egy magyar tesztet a akkori Tesláról. A fickó lement Budapestről az M7-esn át valahová a balaton északi őartjára. Úgy nagyobb gond nem is volt Budapestről a pályán az elágazásik ahol elválik a az autó pálya és a 71-es út. addig szépen ment tartotta a sebességet, a távolságot, váltotta a sévot, ha kirakták az indexet.. stb. bár figyelni kellett rá, de csak 1.2 lkalommal kellett ténylegesen belenyőlni a vezetésbe. Egy autópálya, ahol egyértelműek a jelzásek a sáv felfestések és a környezet nagyjából értelmezhető egy Teslának. de amikor áttért a kétszer egysávos 71-es utra ahol gyakran bement a településekre ahol már megjelentek az oldalt parkoló járművek, a körforgalmak és az egyebek teljesen meghülyült. Szinte fogalma se volt arról, hol és merre megy. simán neki akart néha menni az útszélen parkoló kocsiknak vagy keresztül rongyolni egy körforgalmon és egyebek. Nagyjából életveszély lett rábizne a vezetőnek a saját vagy mások életét. nem őnvezető volt, hanem öngyilkos kamikáze. Azóta eltelt pár év és nyilván fejlödött a tesla. De őgy gondolom azóta se tekinthető teljesen őnvezetőnek. Szerintem a tesla fejletlenebb, mint más önvezető megoldások. Elvben 5 szintben hatérozzák meg az önvezetést, ahol az 5-ös szint, hogy megadják hová akarnak eljutni a többi a kocsi dolga. a vezető vagy szunyokál közben vagy filmet néz vagy játszik egy kijelzőn egyáltalán nem figyelve a kocsira. ez volna a biztonságos őnveztés szintje. amikor már egy önvezető jármű mondjuk 10-ed annyi balesetet okoz már átlagban, mint egy emberi vezető. Na ezen osztályozás szerint egy tesla talán már a 3-mas szint. más fejlettebb rendszerek talán már elérik vagy közelitik a 4-es szintet. A fő gond régen az volt, hogy a tesla teljesen csak a képelemzésre hagyatkozott a környezet felderitésében. túl a ráfutást jelző radaron és egyebek. elég volt egy lepukó nap fénye szemből vagy egy a környezetben nagyon beolvadó autó képe és már kész is volt a baj. szemben más cégek megoldásaival, ahol a képelemzés mellett probáltak más rendszerekből infot szerezni a környezetből például egí LIDAR rendszerbüől. Ahol másodpercente röbb ezer lézersugár tapogatja le és alakotja meg a környezet 3D adatait. így megtalálhatnak olyan akadályokat is, amit egy "sima" képelemzássel nem derül ki. Pont most kisérletezem videó elemzéssel. A profi rendszerek, amik sok 10 ezer dolláros szoftvereket futtatnak minden féle rengeteg magos CPU-kon és grafikai gyorsitokon se tökéletesek. Mondjuk mostanában nincsen infom, hogy hol tart a Tesla, de vannak kétségeim mennyire megbizható....