• kvp
    #1
    Nos ahogy a franciaknal is ket reszre szakadt a halozat, van a nagysebessegu halozat es van a lassu es egyre lassulo hagyomanyos halozat, ugy a nemetek is ezzel probalkoznak, csak nekik nincs egyseges nagysebessegu halozatuk, hanem a meglevo halozat egyes reszei lettek nagysebesseguek es a meglevo darabok kozze epitenek uj darabokat. Ez jo lenne elviekben, de gyakorlatilag a regi es lassu reszek lehuzzak az ossz tejlesitmenyt. Ehhez jott a kotelezo vasuti privatizacio, ami gyakorlatilag iranyithatatlanna tette a rendszert. (a beepitett tartalekok hianya miatt)

    Ehhez kepest a japanok fejlesztik a nagysebessegu halozatot, ami annyira szeparalt, hogy meg a nyomtav is mas. Kozben pedig minden atadott uj halozati elem a meglevo regi halozat bezarasat jelenti, tehat ahogy kotik ossze a nagyvarosokat a shinkansen vonalak, ugy szunnek meg a kistelepuleseket is bekoto hagyomanyos vonalak. A cel valahol ott van, hogy csak elovarosi vasut es tavolsagi shinkansen maradjon. Ez persze a vasuti teherszallitas gyakorlati megszuneset jelenti, de valojaban olcsobb az allami penzbol finanszirozott kozut hasznalata. Mint ahogy par honapja a svajciak is inkabb a kozutakra tereltek a nemet-osztrak-svajci-olasz teherforgalom egy reszet. Gazdasagilag ez eri meg. (kornyezetvedelmileg es az allamnak persze nem, de a magantokenek jobb)