t_robert#47
Amúgy a lényeg nem az volt, hogy mikor és hányszor szednek le hajtóművet egy gépről, hanem hogy meghatározott, hogy mennyi egy hajtómű élettartalma és mennyi idönként kell nagyjavítást végezni, ami nem filléres tétel. Egy hajtómű ára 3-7 millió dollár közt van. Vagyis igen értékes a repülésre fordtható óraszám. Így nem mindegy, hogy egy hajtómű naponta 2-3 órát azzal tölt el, hogy be-ki gurolásra használja az értékes hajtómű élettartalmat. A gurulás közben is kopik és használódik a hajtómű. Amúgy meg egy NATGEO dokumentum filmben volt szó a repülő nagyjavításról. Van egy speciális gépszerelök sorozat. Abban mutatják hogy javítanak speciális nagy dolgolat. Nagy pánya gépek, hatalmas teher hajó motorok, repülőgépek, erőmá turbinák, szélerúmúvek stb. Na abban mutatták egy repülő nagyjavítás folyamatát. ami a valóságban vagy 2-3 hetes meló volt a hangárba félre állított gépen és amit egy speciális szerelő csapat végzet előzetes ütemterv szerint megtervezve a lépéseket. Minden óra állás több ezer Na ennek keretében szerelték le a 4 hajtóművet és küldték el javításra és ellenőrzésre a gyártónak és szerelték fel helyettük a már ellenőrzött nagy javított gyártótól kapott használt 4 hajtóművet. Ezért mondtam, hogy egy hajtómű az élettartalma során lehet, hogy simán megjár vagy 3-4 gépet is, mire leselejtezik véglegesen.