• repvez
    #43
    Pedig jobb lett volna ha jobban odafigyelsz amit apád mondot, akkor talán nem értelmezted volna férle vagy magyaráznál olyan dolgokat ami nem ugy van.
    Rész igazságokat mondasz, de ne probáld másokat félrevezetni aki még anynira se járatos benne mint te.
    Tudod vakok között király a félszemű.

    Ha már autok, azok pont rossz hasonlat, de anyni köze van , hogy ott is vannak garanciális periodusok amik vagy időre vagy km futásra adnak és amelyik elöbb eléri.

    ÉS a repülönél nem ugy van mint a kocsinál, hogy azzal a hajtomuvel amivel kijön azzal seeljtezik is vagy hogy addig ki se szedik ha nincs hiba vele.
    Az is fals , hogy csak igy felszorzod az időket és akkor majd jo lesz.

    Elöször is a repülö ha nagyon leegyszerűsitjuk akkor 2 részből áll , a sárkáyn és a hajtómű. mindegyiknek külön gyártója van és külön javitás közi ideje. Attól, hogy a sárkány javitás közi ideje legyen az repült idő vagy naptári idö az teljesen normális a hajtomuhoz képest.

    NEm véletlen, hogy ugyan az a repülö tipus kérhető több hajtómu tipussal is, és ezeknek lehet más a javitás közi ciklusuk, de a sárkány mg lehet ugyan az mindegyiknek.
    Mivel más gyártók és más termékre más más garanciát válalnak.

    Az , hogy 50000 repült oráig nem szedik le a gépről az hulyeség, mert vagy eléri azt a repült időt a hatjőmu amit elöre meghatároztak neki vagy a naptári időt fuggetlenul a repült orák számátol, mindenképp le fogják szedni és szétszedik vizsgálatra.
    ÉS mivel külön számolják a sárkányt és a hajtomuvet, ezért akkor is leszedhetik ha csak a sárkányon van olyan munka amihez le kell szedni függetlenul attol , hogy van e hiba rajta vagy , hogy bármilyen repidő indokolná a hajtómunél.
    Például egy repedés vizsgálathoz vagy egy festéshez le fogják venni .

    Attól.hogy egy hajtómu ma már uzembiztos még nem jelenti azt , hogy nem kell karbantartani x idönként és attól még repülhet 100000 repült orát is egy hajtómu meghibásodás nélkül, nem az a lényeg, mert miért ne, de egyhuzamban nem fog neked 50000 menni a szárnyon, hogy nem volt rajta valamilyen check amihez le kell venni.

    Az amivel ,most példálozol, az megint a szokásos, keressuk meg azt az egy esetet ami alátámasztja a te verziodat, lényegtelen, hogy nem az a teljes igazság, a lényeg, hogy te megmondtad, hogy ez igy van.

    Tessék, itt az 50000-s példád, Világ rekord, ami anynit tesz, hogy egyetlen egyszer fordul elö a gyári külön engedélyével a karbantartástól valo eltérésre egyedi monitorozással.
    az első világrekord
    A másik linken ott van , hogy megnovelték a repült ciklusok számát 20000-re az átlag 18000-rol, a cfm 56 esetében. na csak ekkora léptékben voltál eltévedve, hogy soha nem szedik le a gépről a hajtómuvet.
    kiterjesztett javitás közti idő



    Ez meg az A320as ciklus ideje, repült ora VAGY Hónap viszonylatában, amelyik elöbb eléri nem a határt. tehát láthatod ha a hajtomu 20000 repölt oránként kell átviszgálni akkor a gép pont a C2 és C+ check között van, tehát akkor is be kell vinni a gépet, hiába azon nem kell átvizsgálást megtenni.

    Illetve ezt ugy is nézd, hogy nem azt jelenti a repült ora, hogy ha meghaladta az 1500 repült orát a gép akkor soha többet nem kell A2es vizsgát csinálni rajta, hanem akkor is amikor elkoppan neki az 1500 ora vagy a 8 honap, függetlenul attol, hogy már mondjuk 32500 repidőnél jár a gép. Azért kell kombinálni öket, mert nem minden részegységet kell ellenörizni a különbözö szinteknél, .

    ÉS azért is nem jo a repülögépet összehasonlitanod az autokkal, mert ,hogy már menynire megbizhatók , mert a repülögépnél tilos kihagyni és modositani az ellenörzések gyakoriságán vagy elvégzésén. Nincs, olyan, hogy este leállt a gép hiba nélkül, akkor reggel csak bepattanik a pilota és kezdi a napot . Minden egyes felszállás elött van ellenörzés, ha volt hiba ha nem, minden repülés közt van ellenörzés ha volt hiba ha nem.
    Repülések utánn is van ellenörzés, tipusonként változik, de a napi elso repülés elött akkor is elvégzik még ha nem is kell repülés után ellenörizni.

    "De. Hajtóművet csak nagyon indokolt esetben szednek le gépről. Egész hajtóműveket meg tényleg csak extrém esetekben küldenek vissza a gyártónak, mert sok javítás megtehető máshol is. Ha nincs ok rá, akkor a D Check alatt sem szedik le, kivéve, ha előírás. Szóval, de PONTOSAN azt jelenti. A fan blade simán cserélhető, ha elhaszálódás miatt kell csak cserélni és nem súlyos FOD kár volt. A turbinát már nemtom, fater tudná."

    Szóval a fentiek miatt azon kivől, hogy a fan bladet lehet cserélni helyben is , semmi nem igaz teljesen amit mondtál. Az meg , hogy ha egy kicsit is láttál volna hajtóművet élöben netán a mukodését is értenéd, akkor nem jelentenél ki ilyet, hoyg a turbinát lehetne a gépen szerelni vagy javitani, se kompresszort semmit ami a core hajtómuvon van azt nem javitanak a gépre fuggesztve. kisegitö berendezéseken kivül .