• kvp
    #37
    "Ezen felül az az apróságot felejtitek el, hogy ha bekrepál a rendszer, akkor a gép nem tud mozogni. Viszont akkor külön eljárás keretében kell fizetni vonatót"

    A hajtomuvek attol meg benne maradnanak. Tehat ha nem mukodne a villanymotor akkor a normal sugarhajtomuvekkel tovabbra is tud mozogni, mint ahogy teszik a gepek ma is. (meg tolatni is tudnak a sugarforditoval, csak jellemzoen nem hasznaljak) Ez egy nice to have feature lenne, ami munkasokat, repteri felszerelest es idot sporolna az uzemanyag mellett, de ha hiba miatt eppen nem mukodne, attol meg a gepnek semmi baja nem lenne es mozogni is kepes lenne, persze magasabb uzemanyagkoltsegek mellett.

    "Az megvan, hogy ha működne az átalakítás, akkor az a több száz kilót pluszban MINDIG cipelné a gép?"

    Tomegre tobb eg el a foldi taxizasok soran mint a teljes rendszer tomege. Mivel a leszallas utani uzemanyagot is magaval kell vinnie, ezert ha csak ennek a tomeget cserelnek motorokra, mar jobban jarnak, de ha ennel konnyebbre meg lehet csinalni (meg lehet), akkor mar az elso kor soran netto suly es uzemanyag nyeresegrol van szo es ez nagyon gyorsan megterulove tenne. Es akkor meg nem beszeltunk az alacsonyabb repteri koltsegekrol, mivel nem kell a gepnek pushback. (a budget legitarsasagok ezert is szeretik a legihid es igy pushback nelkuli megallohelyeket, ha mod van ra a gepen szallitott lepcsovel, mivel olcsobb magukkal cipelni mint a repteren fizetni erte)

    "Meséld már el, hogy hogyan fogod meghajtani a kereket, amit CSAK FÉKEZÉSRE terveztek?
    Hol a f*szba fér el az elektromotor és a hajtás? Erre nincs hely sehol, mert ekkora marhasággal soha nem számolt senki,"

    A 3 fazisu wheelhub motorok pont elfernek es igy meg az uzemi fekezes egy resze is kivalthato elektrodinamikus fekezessel, azaz kisebb fek kopasnak lenne kiteve a gep, ami noveli a fekbetet cserek kozti hasznos repulesi idot, csokkentve a karbantartasi koltsegeket. A kerekek felporgetese leszallas elott pedig csokkentene a gumik kopasat, ami tovabbi megtakaritasokat jelent. A komplexitas pedig minimalisan none az anyagi haszonhoz kepest, raadasul nem kritikus a rendszer, ha valamiert nem mukodik akkor is megy a gep.

    Egyebkent mar letezik, csak meg nem terjedt el, de ez az autokra is igaz volt egy idoben amikor meg a tobbseg lovaskocsival jart:
    https://en.wikipedia.org/wiki/EGTS