militavia#29
Te most tök jó, hogy nem a témáról beszélsz. Eddig senki nem beszélt a gépek átalakításáról..
De OK, nagyhirtelen kitaláltad, hogy akkor hirtelen legyen villanymotor hajtású a repcsi gurulás közben. Lássuk hát...
Amihez úgyanúgy kéne egy hajtómű, mert áram az nincs máshonnan, az APU hozzá kevés lenne érzésre.
Hát a gép átalakítása? Nem csak direkt költsége, hanem hogy addig nem repül. Az megvan, hogy 35+ éve a B747 gépek tehertér ajtajának egy hibáját azért nem javították, mert nem akarták a forgalomból kivenni a gépet. Nem a gépenkénti pár ezer vagy 10k USD ár volt sok. Hanem a gépek üzemidő vesztése. Lásd a linken. Mert egy B747 akkor egy 8 órás úttal, 400+ utas és 1000 dolláros jegyárakkal az cirka 4M USD bevétel. Hát izé... Lásd itt.
18 hónapot adtak, pedig ez utasbiztonsági kérdés volt. Nevetséges.
Na akkor lehet álmodni olyan bugyutaságokról, mint elektromos futóműhajtásról, oda, ahova eredetileg nem tervezték = hely sincs + engedélyeztetés. Ez mikorra érné meg? Soha.
Nem rémlik, hogy az electric Dreamliner tudná ezt, de ebben tévedhetek. Ahol sok mindent áramra cseréltek. De az 0-ról tervezett új gép volt.
Kb. annyira realitása vagy annak, amit írtál, mint egy 12 éves átlag benzines kocsit elektromosra átépíteni.