t_robert#23
ezek átlagok voltak...... alapvetően egy kisebb átlagos gépre egy kéthajtóműves gépre, ami ma tipikusan lehet egy Boeing 737 MAX. és egy nagyobb 4 hajtóműves gépre egy 747-es mai verzióra. Amúgy nem szivesen utaznék olyan légi társasággal, ami több, mint 50 ezer órán át használ egy hajtóművet, mert az igen csak a biztonság elé helyezi az anyagiakat. Amúgy erősen más egy rövid távú utakra használt gép és megint más egy nagyobb 4 motoros gép amik hosszútávú utakra mennek. Egx rövid távú útakra használt gép sok utat csinál ugyan annyi megtett kilométerben a hosszú távú gép kevesebb utat, de egy légi út hosszabb. Az adatokat amúgy a chatGPT adta meg. vélhetően igazak....... Mint ahogy az is igen csak változó, hogy mennyit kell gurulni egy gépnek a beszállástól a kifutópályáig. átlagban kb 25-30 Km/h sebességgel gurulnak a gépek. Ha 10-15 km-t kell gurulni egy távoli pálya túlsó végéig az tényleg lehet 20-30 perc is akár persze a tipikus távolság inkább átlagban a 10-15 perc. ami 5-8 km.... a fogyaztási adatok alapjáratra vonatkoznak. Amikor megmozditják a gépet, akkor egy gázfröccsel inditják a gépet. aztán ha megfelelő sebességgel mozgásba van, akkor már elég a alapjárat, hogy mozgásban tartsa a gépet. Pontosan tudom katona voltam a Ferihegyen és bizony elég nagy gázt kell adani ahhoz, hogy állóhelyzetből mozgásba lenditsék a gépet. Ha valami túl közel van a hajtómű mögött azt simán felboritja a hajtómú. A gép mögött közel hagyott karban tartó létrák vagy akár egy túl közeli személyt is simán felborit a hajtómű.