• militavia
    #16
    Sem az idle fogyasztást nem sikerült belőline helyesen és úgy tűnik, hogy a ciklus egyenérték terhelésről sem hallott soha.

    Valójában pl. egy nemzetközi nemzetközi utakon repülő gép hajtómű egyenérték terhelése kisebb, mint egy kisgépé... Felszáll, majd után 10+ órán keresztül is nem nyúlnak a gázkarhoz. Egy EU-n belül repkedő fapados meg van, hogy 12 óra alatt 6-szor száll fel és le...

    Ezért van az, hogy egy vadászgép hajtómű mért élettartama nincs 800-1200 óra se két nagyjavítás között, mert rohadt magas a ciklus egyenérték terhelése. Konkrétan az F-14-nél is ez volt az egyik szopás, mert az F-111-hez képest sokszor ciklust kapott, még az F100 korai élettartamnál is látszott ez. Az F-111-hez képest valami 6,5-szeres terhelése volt.

    Okkal van az, hogy a kereskedelmi gépeknél számolják a tolóerőt felszálláskor és nem kapcsolnak feleslegesen nagy gázt, mert ezzel is spórolnak a ciklus egyenértéken, a hőtranziens kisebb. Egy vadászgépnél mikor láttál ilyet? KB. felcsűrik a tolóerő fél/teljes utánégetésre és megy a felszállás és jónapot.

    Max. MIL tolóerővel felszálló vadászgépet nem is tudom mikor láttam utoljára. Ja, a magyar 29-es. Mert az olyan magyaros volt. Olyan igazi hungarikum üzem.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.07.12. 17:26:09