• kvp
    #9
    "1. Tavaszi és őszi időben percenként képes változni az, hogy süt-e a Nap vagy sem. Ez nagyjából 400-700W/m2 felületi hőteljesítményt jelent a kocsin. Városban van olyan, hogy mész egy napsütötte úton, majd eg forduló után full árnyékban vezethetsz percekig.
    2. A kocsi sebessége is váltohat, lejössz a pályáról / nem, belassul a forgalom, ennek függvényében szükséges lehet állítani a légkondit."

    A fenti ket eset csak es kizarolag olyan kocsik eseten lehet gond, amikben nincs automatikus termosztat, tehat nem kepesek maguktol a beallitott homersekletet tartani a jarmuvon belul. Termosztatokat viszont mar 100 eve is hasznaltak, tehat azon kocsik amikben ez a funkcio hianyzik vagy nagyon regiek vagy nagyon filleres volt a gyrato, hogy ezt kihagyta.

    A normalis modern jarmuveken a vezeto meg indulas elott beallitja az elvart belteri homsersekletet es onnantol ha all a kocsi a tuzo napon, ha megy az autopalyan vagy lassan gurul egy arnyekos fasorban vagy hirtelen hovihar veszi korul, akkor is az indulas elott beallitott lesz a homerselket. Ha kell hut, ha kell fut es az elindulas elott megadott homerseklet korul tartja a belteri homersekletet a szervizben megadott hiszterezissel. Amelyik auto erre nem kepes, abba inkabb ne rakjanak legkondit, mert ez az eset kb. olyan mint amikor menet kozben manualisan egy bowndennel kellett allitani a gyujtasi idozitest a muszerfalrol.

    Azon funkciokat amiket a kresz szerint el kell erni menet kozben kotelezoen a kormanykerekre kellene tenni (index, ablaktorlo, stb.). Amiket nem kell, azokbol a hasznosakat lehetne funkcio gombcsoportra tenni, ugyancsak a kormanykerekre. (gyakorlatilag dpad-re, lasd pl. Ford Focus-ok), a menu visszajelzeset pedig a vezeto latoterebe a sebessegmero melle/ala. (ami nem lehetne a kozepkonzolon csak es kizarolag a kormanykerek mogott/folott)

    Igy a kozepkonzol nagy kijelzoje menet kozben csak es kizarolag az utas szamara lenne hasznalhato es semmilyen vezeteshez szukseges infot meg nem jelenitve. A beallitasi menuk pedig ujra elerhetoek lennenek a jarmu park-ba helyezese utan. (ilyenkor a motoros rogzitofek is behuz, az ajto reteszelesek pedig nyitnak)

    Minden mas megoldast egyszeruen hatosagilag tiltani kellene es az emberek sokkal kenyelmesebben tudnanak vezetni. Ha valaki nyomkodni akarja a legkondijat vagy a hangrendszeret, akkor vetesse fel az opciot a kormanykerek dpad-es menujebe, ha meg az nem eleg neki vagy a gyarto ezt nem teszi meg, akkor alljon felre, parkoljon le es ugy nyomkodja a nagy kijelzot.