• repvez
    #2
    Itt megint nem olyan egyszerü , hogy fekete fehér , jo vagy rossz minden.
    Egyáltalán nem biztos , hogy rossz ha nincs gomb, és az se baj, ha nincs sok kapcsolo sem.
    A régi autoknál minden funkciohoz valami kezelöszervet kellett fabrikálni és ezek mind mechanikusak és analog rendszerüek voltak.
    Ahosz, hogy egy jol felszerelt autot lehessen igy csinálni nagyon bonyolult mechanizmusokon kereztül tudták megoldani , ami hibaforrásokhoz és drága kivitelhez vezetett.
    Vezetés közben ugyan ugy lefoglalta legalább az egyik kezet az, hogy valamelyik funkciot használni lehessen. Az igaz, hogy aki sokat használta az autoját annak az izmmemoriájába volt, hogy hova kell nyulni egy egy funkciohoz.
    Amit egy monitoros autonál nem tud megtenni, mert oda nem elég, hogy a közelébe vagy és majd kitapogatod, hogy melyik az.
    Egy egy balesetnél sérülést is okozhatnak ezek a kiállo karok gombok stb.

    Az, hogy észrevették, hogy az irány rossz üdvözlendö, de megint nem a jo irányban haladnak, nem vissza felé kellene haladni és visszahozni a gombokat, mert abbol megint az lesz, hogy most bár nem mechanikai és nem analod, de digitális gombok serege fogja ellepni az autokat, aminél a sok egyforma alaku kürül ugyan olyan nehéz lesz megtalálni a jót mint a monitoron.
    Emellett, a fizikai gombokkal megint csak elvesztenék azt a lehetöséget, hogy könnyen uj funkciokat lehessen behozni a kocsiba.

    A régieknél nem volt ez az igény, megvetted az autot és ugy maradt vagy 20 évig jobb esetben amig használtad.

    Probáljuk meg ez a mostani autokkal, ahol vezetés támogatások , önvezetés, entertainment rendszer van az autokba, ezek ha már 1 évig nem kapnak frissitést akkor már csak feleslegesen vannak az autoba haszontalan funkcioként, mert már elavult. A jövö autoinál OTA frisitésként ujabb vagy javitott funkciokat kell , hogy tudjon a régebbi kocsi is, hogy maradéktalanul meg tudjon felelni a közlekedésben.

    Ehelyett, azt kellene csinálni, hogy a monitorok manipulálása helyett, a HUD-ot preferálni jobban és a smart rendszereket tovább fejleszteni és tovább automatizálni, illetve vezetés közben kevesebb interakciot elvárni a soförtől.

    A legtöbb tesztben mindenki azon sir, hogy nincs fizikai gomb a klimára. DE minek egyáltalán? állo helyzetben beállitod , hogy mennyi legyen és az automata klima beállitja azt a höfökot, az, hogy valaki nem bir ki 1-2 vagy 2-32 fok eltérést 5 percig az már nagy hiba, gondolom a szabadban is igy közlekedik, hogy amikor beér az árnyékba a fa alatt akkor felveszi a nagykabátot majd kilépve onnan leveszi ?
    A mostani számitogépes rendszerekkel ezt szépen lehet automatizálni, hogy a ventilátort és a fütő hutő funkcio szabályzást meg tudja oldani beavatkozás nélkül a kivánt höfokra.
    A legtöbb auto ma már android auto kompatibilis, söt az ujak már vezeték nálküól kapcsolodnak, igy a navigáciohoz se kell a kijelzőhőz nyulkálni, tervezze meg és állitsa be mindenki utazás elött a telefonján majd kövesse az instrukciokat a HUD-on.
    A fényszoro kapcsolo se fontos, az automata smart ledes fényszorok szépen tudják kapcsolgatni a sötétben fel le magukatz és kitakarni az elötte lévő autokat, hogy ne vakitsák el.
    Ablaktörlö kapcsolo se kell, automata esőérzékelö is szépen töröl.
    Az auto tesztekben is idegesit amikor rossz példát mutatva menet közben mutogatja a menut, hoyg menyni a fogyasztás megy hasonlok, minek? vezetés közben ez nem olyan infő ami nagyon fontos lenne, hogy

    Igen mindegyik funkciot lehetne finomitani és amolyan senzor fuzion keresztül lehetne még hatékony és jobb mindegyik, és ez az az iráyn ami felé kéne menni, nem az , hogy hátra arc és hozzuk vissza a gombokat.

    Füleg most hogy az elektromos autok terjednek már ugy lehet a funkciokat aktiválni, hogy nem kell ,hogy a motor be legyen hozzá inditva, mert bármikor tud energiát kapni az akuről , hogy a funkcio muködjön.
    Ilyen lehet az elö hűtés ,fűtés, vagy ha nincs nagy páratartalom kint akkor nem kezdi el törölni szárazon az ablakot,mert por ment a szenzorra és ezt esőnek érzékeli mint most.

    Összességében , a kormányon egy irányjelző egy hangerő gomb, egy 5 irányu kis HAT kapcsolo kellene, hogy a HUD-on kivetitett esetleges funkciokat tudja kiválasztani és okézni ami a kormányrol nem kell levenni a kezet és az utrol a tekintetet.
    DE mint irtam, nem tudom, mi olyan funkcio lenne amit menet közben kéne állitani.