-
#10
jalosg és molni, nem tudom, hogy miből gondoljátok, hogy nincs kocsim vagy nem vezetek?
Füleg abbol nem , hogy tapasztalati példákat irtam le, hogy mi az én vélemyénem és amit eddig tapasztaltam, mi az ami jo és mi az ami nem min lehetne javitani.
Az egyikötök, arra se veszi a fáradságot, hogy beirja, hogy mire alapozza, hogy nem sokat vezetek és mi az ami nem ugy mukodik.
A másik meg fapados autot vezet és a jobban felszereltz autonál meg nem tudja és nem is használja a teaturoket amivel az auto trendelkezik. Tehát vagy még nem is vezetett olyan autot amiben azok a funkciok rendelkezésre álnak igy nem tud rola véleméynt mondani csak valkitol hallott valamit vagy valahol látott egy videot.
DE én nem vezetek autot, mikor több mint 20 éve van jogsim és azota vezetek is B,C kategoriában, nemzetközi utvonalon is. 6 éve van egy olyan autom is ami az álábbi funkciokat tudja igy van rengeteg tapasztalatom mindenféle idöjárási helyzetre.
Ahogy az elöttem lévő hszben is leirták, most vagy nincs automataklimás autod vagy egy gatyi valami.
. Tavaszi és őszi időben percenként képes változni az, hogy süt-e a Nap vagy sem. Ez nagyjából 400-700W/m2 felületi hőteljesítményt jelent a kocsin. Városban van olyan, hogy mész egy napsütötte úton, majd eg forduló után full árnyékban vezethetsz percekig.
2. A kocsi sebessége is váltohat, lejössz a pályáról / nem, belassul a forgalom, ennek függvényében szükséges lehet állítani a légkondit."
Egy automata légkondinál beállitod 23 fokra az értéket aztán akkor annyi lesz az utastérben , mi köze van annak, hogy percenként elmegy a nap ? az ilyen válaszok inkább jellemzoek olyanokra kik még sose vezettek vagy ultek autoba, hogy azt hiszik ha kisut a nap akkor azonnal 30 fok lesz a kocsiba és ha bemész egy fa alá azonnal minusz 10 lesz.
Mi köze van a kocsi sebessége és a légkondi között? nem attol lesz hideg az utastérbe mert menetszél lehuti a kocsit.
Ez is bizonyitja, hogy automata légkondi nélkül mész, mert a régi autoknál valoban az ablakot lehuzva lehetett friss és hidegebb levegöt beengedni.
Találkoztál már nővel? Az én családtagjaim olyanok, hogy 100-al hasítok a gyorsforgalmi úton, amikor szól ez egyik hogy húzzam fel az ablakot mert zavarja a huzat, 5 perc múlva meg a másik, hogy túl melege van, 10 perc múlva pedig h fázik. Nekem az a véleményem, hogy egy tekerő, amit egy kézzel vakon tudok szabályozni nem veszélyes, a nyafogás hallgatása viszont nagyon az.
Sose engedem le az ablakot, pont elég a légkondi , hogy megfelelő hömérséklet legyen az utastérben, Hátul is lehet szabályozni a befujás nagyságát és a hömérsékletet.
A modernebb autoknál már van szigetelés és van UV védös ablakok ami nem engedi felmelegedni az utasteret. És könnyebben tudja tartani a kivánt hömérsékletet is.
HUD kocsira overkill, nincs annyi adat, amit meg kéne jeleníteni.
Nem használtál még olyan autot akkor amibe van, én mint irtam 6 éve ilyennel járok és nagyon hasznos, nem kell sok adatot kijelezni, de egybol ott van szemelött ,nem kell levenni a tekintetet az utrol és minden indo ott van ami szukséget.
Nekem például kijelzi a GPS utvonal által tervezett utvonalaat , hogy mikor kell lehajtani ,melyik körforgalomnkijáratnál és mennyire lesz a kihajtó, látni, hogy mennyivel megyek, mennyivel lehet maximum menni, milyen segedek aktivak és ha akarom, akkor a spotyfy zeneszámok cimeit is kiirja vagy a fordulatszámot.
Az, hogy egyesek szerint nem ugy mukodik valami az vagy azért van ,mert ök nem igy használják vagy nincs is olyan , hogy használni tudják vagy ha van is nem kapcsolják be ,mert zavarja öket.
Ugye van az a fajta ember tipus aki mindenben csak a régi jo dolgokat nézi és megragad a multba. Ezért vannak, olyanok, akik amikor bejött az automata ,akkor ök biztos nem veszek olyat, mert szeretem, ha én váltok meg az biztos, hogy jobb ahogy ö csinálja ,mint az automata.
Amikor bejöttek a villany autok, én biztos nem veszek olyat,mert nincs is hangjuk, mert az autonak legyen hangja, amikor majd bejönnek az önvezető autok akkor majd, én nem veszek olyat,mert helyettem ne vezessen más, mert a vezetés élménye stb..
DE az ilyen emberek amikor ott van a kezukben a technologia se használják ki sem probálják, hogy lehet , hogy jo az , kényelmesebb ,biztonságosabb stb..
Amiket leirtam, lehet, hogy nem mind igy muködik, de leirtam, hogy igy is müködhetne, mert nem olyan nagy probléma megoldani azt , hogy a meglévő adatokat kombinálva a jelenlegi funkciok még jobbak legyenek.
Igen vannak hibái mindegyik nek ,de nem olyan hibák amiket nem lehetne orvosolni akár szoftveres frissitéssel akár minimális ráforditással.
De az autogyártók többsége onnantol , hogy lejön a gyárszalagrol a kocsi elfelejtik a tipust és nem érdeklik a vásárloi visszajelzések, hogy mi az a funkcio amire ráférne egy kis finomhangolás .
Nincs sok olyan autogyárto aki OTA frissitéssel uj funkciot uj oprendszer verziot vagy hibajavitásokat ad még egy 10 éve legyártott és használt autohoz. a tesla igy csinálja, igy nem avul el olyan gyorsan mint a hagyományos autogyárak rendszerei, ahol jo ha a GPS térképrekasz évente egy egy frissitést, de funkio bövitést javitást nagyon ritkán.
Én amiota megvan az autom, azota nem nyultam a légkondihoz be van állitva 23 fokra télen nyáron igy van, 5 fok alatt automatán kapcsol az ulésfutés, a lámpakapcsolokhoz sem nyultam azota, automatán kapcsolja éjszaka és folyamatos refin van, mert kitakarja az elöttem jövöket. kocsikulccsal sem kell bajlodnom, csak fogom nyitom az ajtot és mikor elmegyek a kocsitol bezárja magát. Volt rajta élö telefonos szolgáltatás is aminél szoban kapcsoltak egy aszisztenst aki megbeszélte velem, hogy hova akarok megszállni és milyen utvonalon a beszéldetés alatt elküldte az autom navigáciojára az utvonalt és mire megérkeztem a recepcion már le volt foglalva a szállás, egyetlen gombnyomásra menet közben, nem kellett semmi menuben tudkálni.
Ahogy irtam, nem a gombokat kell visszahozni, hanem a funkciokat amik nem fontos, hogy manuálisan beavatkozzak automatikusan kell, hogy mukodjon, több érzékelö adatait összefüzve , hogy kizárja vagy csokkentve a téves rossz funkcio aktiválást.
Ahogy irtam ,jo példa erre az ablaktörlö, infra érzékelö van benne ami az ablakuveken megtörö fényvisszaverödés miatt aktivizálodik, és ez akkor is igy van, ha por van a szélvédön és nem eső, tehát szárazon is töröl ha azt érzékeli, de ha ezt konbinálnák egy pára vagy nedvesség érzékelövel akkor kizárható lenne egy ilyen véletlen aktivizálás.
Vagy például a biztonsági öv jelzö , sulyérzékelös az ulés, de arra is bejelez ha egy kolás flakont teszek az anyosulésre, ezt is lehet konbinálni, hogy mi legyen a határérték vagy egy hömérséklet esetléeg egy második nyomásszenzorral a háttámlába igy ha nem ember ul be akkor nem sipol miatta.
ÉS még napestig lehetne sorolni.
A gyártók ugy is azt csinálnak amit akarnak,nem azt amit a felhasználo szeretne. ugyan az, hogy ahány autotesztelö mindig elhangzik az a bizonyos zongora lakk , de most vagy a tesztelöknek nem tetszik csak és a felhasználok tömegének meg igen és ezért teszik bele, vagy senkinek nem tetszik, de a gyártükat ez nem érdekli. Ez annál inkább igy van, mert bár a zongora lakk zavarja a tesztelöket, hogy meglűtszik rajta a por és az ujlenyomat, de atz nem zavarja egyiket sem, hogy a sok monitor ugyan ugfy összeszedi a port és az ujlenyomatot, ami mind a kettő rendszeres takaritásával kiküszöbölhetö akit meg nem azavar annak olyan mindegy , hogy a monitoron avgy a zongora lekkon van.
Ugyhogy ahelyett, hogy megkérdöjeleznétek a vezetésemet inkább azt irnátok le, hogy miért is vágytok arra ,hogy ujra rengetek gomb legyen a kocsiba és , hogy is akarjátok azt megoldani, hogy a mai és a jövöbeni funkciok müködjenek ugy ,hogy mindegyikhez fizikai gomb legyen ? Kritizálni könnyu, de saját ötlettel elöállni mer nem megy ?