• kvp
    #1
    Ha jol ertem, kezdetben a valoszinuleg hianyos, de legjobb tudasa szerint fog valaszolni, majd szepen lassan, a trosztellenes eljaras fuggvenyeben allnak at arra, hogy a valasz nem a helyesnek velt lesz, hanem a hirdetoi igeny szerint alakitjak ki.

    Tehat se helyes talalati listat, se helyes MI altal osszefoglalt valaszt nem ad majd a kereso. Plusz ha kettevalasztjak a keresesi es a hirdetesi uzletagat, akkor a keresesi uzletag bevetel nelkul marad, tehat gyakorlatilag onnantol nem lesz uzleti osztonzes az adatbazis frissitesere. Ez gyakorlatilag egy reklam adatbazist jelentene, hol csak a fizeto ugyfelek adatai kerulnek be a keresesi talalatok kozze es ezen reklamokbol valogat valaszt az MI is. Mint regen a yellow pages nyomtatott formaban. Ha ezt meglepik, akkor a Google gyakorlatilag lehuzhatja a rolot a keresesi es a reklam piacon is, de a tobbi onmagaban veszteseges project is leallhat, pl. az Android fejlesztese. (persze nem fog leallni, csak atkerul az open source kozosseghez vagy mas tamogatas hijan a kinai allamhoz es ez utobbit mindenki itelje meg ahogy szeretne)

    ps: Ha megmarad a Google hirdetesi reszlege mint fo bevetelforras, akkor is egyre inkabb hasznalhatatlanabba fog valni a kereso, de legalabb nem szunik meg azonnal, ugyanis az uzleti erdek hosszu tavon az ingyenes es hasznalhato (relevans es helyes talalatokat ado) keresesi modell kivezetese fele mutat, pay to play alapon fizetosse teve minden talalati oldalt. Ez ugyancsak a yellow pages modell es az internet nagyreszet kizarja a talalatok kozzul. (mig jelenleg csak nagy mertekben hatra vannak sorolva, de legalabb elerhetoek)