• t_robert
    #3
    Amúgy igencsak erőltetik az AVX utasításokat és azok támogatását. Amik úgy bizonyos vektorgrafikus utasítások támogatása külön féle bit hosszúságokon. Miközben a valóság azért az, hogy a hétköznapi életben használt programjaink nem használnak vektorgrafikus utasításokat. A szokásos CPU-k nem vektor grafikus utasítások végrehajtásra alkották. Ilyen szempontból sokkal logikusabb vektorgrafikus utasításokat végrehajtani GPU-val. Amelyek alapból fel vannak szerelve rengeteg végrehajtóegységgel. ezer/tizezer számra vannak benne shader egységek, amik tudnak párhuzamosan működő kis procikként dolgozni és százszámra különféle regiszterek. Vagyis egy GPU felépítése alapból praktikusabb vektor grafikus utasítások használatára, mint a kevés magos és szálas CPU-k. Egy mai játékok egy része megkívánja a dedikált grafikai kártyát és annak teljesítményét. A játékok jellemzően pixel grafikát használnak nem vektor grafikát. Mint ahogy a grafikai programok egy nagy része pixel grafikán alapól nem vektor grafikán. Például a Coreldraw egy olyan program, ami intenziven támaszkodik vektor grafikára. Vagy például vektor grafikával müködnek például a WIndows TTF fontjai is. Bár már 40 éve megoldották, hogy képes legyen a rendszer simán változtatni a fontok méreteit torzulás nélkül akkor is ha a CPU nem támogat vektor grafikai utasításokat. Amúgy is csak pár éve kezdtek megjelleni AVX támogatás a CPU-kban. Ha jól dereng talán az ARM-os CPU-kban nincs is AVX támogatás legfeljebb a szerverekbe szánt ARM procikban. Mint ahogy ha jól tudom például csak a AMD ZEN 4-es CPU-kban jelent meg az AVX-512 támogatás. talán egy AMD ZEN 3-as CPU csak az AVX2-öt támogatja. Vagyis simán lehet, hogy ha megjelenik egy játék AVX-512-es utasításokkal simán lehet, hogy már egy 3 évvel ezelőtti proci is alkalmatlan hozzá... ami hajmeresztő baromság.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2025.04.08. 09:56:48