• kvp
    #6
    A BYD-ek maximum 1500V-on toltenek. Ez kb. ott van mint amivel a budapesti HEV halozat motorvonatai mennek vagy eppen a japan vasuthalozat kb. fele. Teljesen normalis feszulseg. Az 1000 kwatt 1500V-on pedig kb. 666 Ampert jelent, ami nagyajabol ott van mint egy keletnemet HEV motorvonat aramfelvete indulaskor. Ezt a mostani magyar elektromos halozat is kepes biztositani. 25 kvolt-on ez mar csak 25 amper, tehat a tavvezetekek szamara nem jelentos.

    A gyorsabban toltheto aksikon kivul semmi uj nincs a BYD fejleszteseben, eddig is hasznaltunk ilyen aramfelvetelu jarmuveket. Megfelelo lokalis statikus buffer aksik segitsegevel meg az elektromos halozat terhelese sem novekszik jelentosen. Mivel mar jopar aksis halozati energiatarolo telep uzemel jelenleg is, ez bevalt technologianak tekintheto. Elonyuk, hogy igy olcsobb ejjeli vagy csucsidon kivuli folos megujulo arammal lehet gyorstolteni is.

    Nem egyszeru az atallas, de mar jopar evtizede megvolt az elektromos jarmuvekhez a technologia, csak a kinai tomeggyartas miatt mostanra valt gazdasagossa az aksik eloallitasa. Hosszu tavon, az uj litium mentes aksikkal egyutt egy gazdasagosan fenntarthato rendszert kapunk, ami tiszta energiafrorrasok eseten nem jar semmilyen co2 kibocsatassal. (persze ehhez a femipart is at kell allitani az elektromos kemencekre, lasd az aluminiumipar fejlodeset Magyarorszagon az 1950-es evekben)

    Az egyetlen ok amiert meg nem allt at mindenki, az politikai, mivel jelenleg csak kinai technologiaval valosithato meg az atallas es ezt a nyugati nagytokesek nem hajlandoak elfogadni.