• CairoJack
    #16
    Kíváncsi lennék, hogy az SG magától olyan hülye, hogy egy ilyen kamu tanulmányt propagált, vagy kapott egy szeretetcsomagot valamelyik nagy olajcégtől. Más magyarázat nem létezi, arra, hogy egy ilyen nyilvánvalóan hazug, xar, szemét cikket lehoz.

    Azonos típusok esetében 1 elektromos autó 10-15%-kal nehezebb, mint egy ICE. Ennek egy része is csak a közös padlólemezből adódik, ha dedikáltan elektromosnak építenék, ez a súlyfelesleg még kevesebb lenne. (Szerk: és a jövőben az akkuk súlya is radikális mértékben esni fog, névleg évtizedek óta egyre jobb és jobb az akkuk energiasűrűsége. Még pár év, és egy ICE sokkal nehezebb lesz, mint egy EV).

    Ezzel szemben a regeneratív fékezés során a fékezésre használt energia 20-30%-át állítják elő a fékpofák, a maradékot visszatermeli a kocsi, szennyezés nélkül.
    Tehát nő a súly miatt a fékport kibocsájtás 10%-kal, de a technológia miatt csökken 80%-kal. Azt a matekot melyik Woke egyetemen tanítják, ahol ez a kibocsájtás növekedésével jár?

    Amúgy meg, ha valaki fullba nyomja a kretént és valahogy megoldja, hogy soha, semmilyen körülmények között nem használ regeneratív fékezést, akkor kva hamar elkopik majd a fékpofája, aztán mehet cseréltetni azt is, meg a 2. alkalom után a tárcsát is. Az nagyon sok tízezer, meg százezer forint.

    Ennyi erővel amúgy azt is lehozhatta volna, hogy a gyorshajtás mennyivel károsabb. Ha 50 helyett 65-tel mész, ahol még a trafi nem büntet, akkor nem 23%-kal fog nőni a megálláshoz szükséges fékerő, hanem kb. 50%-kal. Oszt ez érdekel valakit?

    Amúgy meg a fékpor pl dobfékből nem nagyon jut kis, és nagyon sok (városi használatú) EV hátul még dobfékes. Meg ha majd ez probléma lesz, nagyon jól bele lehet gyűjteni ezt a fékport. No meg ahol igazán fontos a kibocsájtás, mert sok ember lélegzi a levegőt, az pont a város, ahol az autók inkább dugóban állnak. Akkor már inkább elektromos autók álljanak dugóban, mint dízelek.

    Összességében egy mocsodék, hazug tanulmány ez (gondlom valami olajcég, vagy az EV átállásban elmaradott autómárka fizette), de szégyen, hogy ezt egy SG lehozza.

    Évek óta rettenetesen zuhan ennek az oldalnak a színvonala, lassan már megnyitni sem érdemes. :(

    Egyébként sokkal több értelme lett volna a gumitörmelékről tanulmányt írni, az szvsz nagyobb probléma (jelenleg) mint ez a fékpor kamuzás.
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2025.02.20. 21:33:51