Sequoyah#15
Nem hivnam kovetkeztetesnek, mert meg kozel sem allit semmi ilyet a tanulmany. Ez nem kovetkeztetes, hanem teljes kitalacio.
Az egesz tanulmanyban az "electric" szo osszesen 1x szerepel, az is gyakorlatilag egy teljesen mellekes, kihagyhato mondatban. Kovetve azt a hivatkozast, a hivatkozott masik tanulmany (tehat a cikkban hivatkozott tanulmany altal hivatkozott masik tanulmany) ezt irja:
"Regenerative braking does not rely on frictional wear of brake materials so vehicles using regenerative braking totally or partially, for example electric vehicles, should have lower brake wear emissions. However, tyre and road wear emissions increase with vehicle mass, which has implications for any vehicle with a powertrain that is heavier (for example due to additional battery and hardware mass) than the equivalent internal-combustion-engine vehicle it replaces. The net balance between reductions in brake wear emissions and potential increases in tyre and road wear emissions and resuspension for vehicles with regenerative braking remains unquantified,"
Szoval ha az SG cikkiro raszanta volna azt a 10 percet amit en raszantam, hogy ellenorizze, hogy legalabb a cikk cime helyes-e, akkor gyorsan rajott volna, hogy pontosan az ellentetet irta le az igazsagnak...
De azt se nehez latni, hogy a tanulmany a dizelek reszecskekibocsajtasat hasonlitja a fekek kopasa okozta szennyezodessel, nem pedig az elektromos autokkal. Es ehhez igazabol olvasni se kell tudni, csak a szep szines kepeket kellett volna megnezni... Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2025.02.20. 17:24:23