kvp#4
A hoszivattyus teslak eseten ketfele futesi megoldas van, az egyik a hoszivattyu hasznalata, a masik a motorok hasznalata futo elemkent es az onnan elvett ho ujrahasznositasa. Tehat a motorokat hutik es innen az utasterbe megy a ho. Igy nem fagy le a kulso hocserelo. Mint amikor a fekarammal futenek egy regi villamoson. A kocsik kepesek arra is, hogy allo helyzetben is mozgassak a motorokat, gyakorlatilag mozgatas nelkul magnesezik fel es le a tekercseket. Ezt hasznalhatjak akkor amikor a kulso hocserelo eppen olvad, viszont ennek a CoP-ja csak 1.0, igy jon ki ilyenkor a 1-2 kozotti ertek. De ha eppen nem olvad a kulso hocserelo es mozog a kocsi, akkor a motorok es a vontatasi inverter hulladek hoje tudja futeni az utasteret es az aksi csomagot is, kvazi ingyen.
"Tesláknál lehetne egy gyári, a frunkba pontosan illeszkedő aggregátor, ami extrém téli körülmények között besegítene a fűtésbe és az aksik töltésébe. Egy opcionálisan megvásárolható és bepattintható, vegyes tüzelésű "range extender"."
Teslaknal nincs, mert ellentetes lenne a ceg es a vasarlok filozofiajaval de pl. az F150 lightning-ok barmilyen a platon elhelyezett generatort tudnak fogadni. Ugyanigy egy epulet szunetmentes aramforrasakent is hasznalhatoak, ha kell akkor generator-jarmu aksi-epulet lancon is. Ez hasznos tud lenni pl. epitkezeseken, ha meg bincs bekotve az elektromos halozatba a helyszin.