kvp#5
"Az, hogy egy fix pályára leprogramozod az egyáltalán nem ugyan az mint amikor szabadon kell reagálnia bármilyen behatásra."
A palya tovabbra is fix es csak a tobbi autora kell reagalnia, tovabba ha barmilyen zaszlo van, akkor atallni a szabalyok szerinti uzemmodra. Ez utobbi kommunikalhato radion is, tehat tenyleg csak a palyan levo tobbi autot es az esetleges idegen targyakat kell kezelni. Az utobbiak ertelemszeruen megszakitjak a versenyt. Ha mindenki egy iranyba megy, mindenki az idealis iven probal haladni vagy annak barmelyik elozo iven, akkor nagyon egyszeru vezerlesrol van szo. Pont annyira bonyolultrol, mint ami a felfuggesztes vezerleshez kellett. Gyakorlatilag a fix program futtatasahoz a palyan valo hosszani iranyu helyzetet es a palya kozepvonalatol valo oldaliranyu elterest kell csak ismerni a sebesseg es gyorsulas/lassulas adatok mellett. Az egyetlen "okossag" a tobbi jarmu kikerulese, amire az elore programozott idealis elozesi helyek es az elore kiszamithato elozesi ivek hasznalata jelenti a megoldast. A jarmuvek energiatartalekainak ismereteben azt is meg tudjak mondani, hogy melyik elozes fog sikerulni es melyik nem. Nagyon unalmas, de legalabb konnyen szamithato elore.
A legtobb kulso link mara mar halott, de egesz jol osszefoglalja ki mit fejlesztett mikor:
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_self-driving_cars