A szaguldozo gyorshajtok es reszegek nagyresze az. Aki meg torvernyt sert es mondjuk kimegy egy sotet (tehat jelado nelkuli) kocsival, az kb. olyan lenne mintha ma rendszam nelkul menni ki a forgalomba. Eleg feltuno.
A hamisitott pozicio jelu "teleportalos" jarmuvek eseten pedig egyreszt feltunik a fenysebesseg feletti utazas, masreszt a kulonbozo kamerarendszerek latnak, hogy a jarmu fizikiailag nem ott van ahol mondja magat.
Raadasul az onvezeto es egyeb driver assist rendszerek kamerai is bevehetoek ilyen celra, hogy kiszurjak, hogy az elottuk halado jarmu nincs ott a virtualis terkepen, tehat vagy nincs jeladoja, vagy hamis jelet kuld vagy rendszama sincs. Erre mar celzottan lehet kikuldeni rendoroket, mivel egyertelemuen buncselekmeny. (vagy lopott vagy illegalis a kocsi, igy is ugy is le kell tartoztatni a sofort) Ez olyan lenne mintha minden normalis kocsi rendszamellenorzos trafipaxxal lenne szerelve.
A fentiek fenyeben nagyon hamar megszunne a szaguldozas es a modern autok el tudnak kerulni a baleseteket (meg akkor is ha a sofor szandekosan azt akarna okozni) es a rolling block kovetesi rendszer (azaz dinamikus fektav szamitas) miatt az utak kihasznaltsaga javulna, a biztonsagos fektavolsagok es sebesseghatarok betartasa mellett is. Nem lenne tokeletes, de sokkal jobb lenne mint jelenleg.
Raadasul mindhhez meg onvezetes sem kell, csak a mar meglevo biztonsagi technologiak integracioja egy kozos rendszerbe es ezek kotelezove tetele minden jarmu szamara. (meg OT rendszamosakba is, ha nem akarnak treleren utazni az oldtimer talalkozokra) Minden mas pedig csak lassu jarmukent mehetne ki a forgalomba, tehat pl. a lovaskocsi es a roller is csak 20 km/h-ig gyorsulhatna es nem mehetne ki olyan kozutra ahol ennel tobb a minimalis sebesseg.
Megoldhato? Igen. Olcso is lenne? Ma mar igen. Sokat javitana? Igen, mint ahogy a vasutbiztonsagon is sokat javitott anno amikor bevezettek a biztosito berendezeseket. Ez ugyanaz lenne, csak kozuti jarmuvekhez. Utoljára szerkesztette: kvp, 2024.11.07. 09:49:53