• kvp
    #17
    "El tudom képzelni, hogy egy baleset esetén hány embert fog megölni."

    Mint az a nagy uveg szelvedo az utasok elott. Egy tablet felulete miben mas mint a szelvedo? A legzsakoknak alapvetoen az utas es a szelvedo/tablet kijelzo kozze kell felfuvodniuk.

    "Az önvezetés jelenlegi szintjén az iránytaxik, kisbuszok lehet a legoptimálisabb választás. Mivel ezek az önvezetők leginkább a jól feltérképezett, pontosan ismert útvonalakon a legbiztonságosabbak."

    A bemutatott tesla cybercab ilyen kisbusz. Plusz a Tesla onvezetese jelenleg csak a jol felterkepezett, pontosan ismert utvonalakon mukodik. Ez a navigate on autopilot. Az onvezeto taxik tipikus felhasznalasa ez, tehat a jol ismert, jol felterkepezett utvonalakon jarnak, elore rogzitett utvonalak menten. Csak egyedi utak eseten a szoftver a lehetseges fix grafbol dinamikusan valasztja ki a bejandot. Mar a morgantown PRT is igy mukodott 1975-ben, csak meg mindentol elvalasztott dedikalt utakon. Az utvonal logika ugyanaz maradt, csak most mar a normal utcakon is ki lehet jelolni a tamogatott utvonal grafot es a jarmuvek automatikusan megallnak, ha elejuk all valami. A varosi onvezeto taxikhoz osszesen ennyi kell, mivel nem fognak kimenni az elore megadott teruletrol, mivel nem tudnak leterni az elore megadott utvonal grafjukrol. Csak megallni tudnak az akadalyok elott es el tudjak kerulni az ideiglenesen atjarhatatlannak jelolt agakat. (egy masik, szabad utcan mennek)

    "és kismértékben ugyan letérhet az útról kérésre, de alapvetően a megadott útvonalon közlekedik."

    Idealis esetben a kismerteku leterest csak human operator engedelyezheti (egerrel kattintva) a kozpontbol. Minden mas esetben buta vonalkoveto rendszerkent kell mukodnie. A tesla navigate on autopilot is pontosan igy mukodik, csak ott nem a kozpontbol jon a segitseg hanem atvalt emberi modba ha elakad. Varosi taxik eseten eleg ha ilyenkor megall es megvarja az operator kattintasat. (autopalyan persze nem hasznalhato igy, de varosba eleg)