kvp#2
Mivel viszonylag egyszeruen megoldhato, hogy a GPU-k a lebegopontos szamitasok mellett kezeljek az egesz szam alapu aritmetikat es logikat, ezert nagyon konnyu kiegesziteni a GPU-kat dedikalt integer ALU-kkal. Ez raadasul lehetove teszi, hogy pl. 1 darab 64 bites lebegopontos regiszter helyett ugyanazon a tarhelyen 8 darab 8 bites integer regiszter legyen, melyen 8 muveletet lehet elvegezni parhuzamosan.
A masik fejlesztesi irany az integer vektoros egysegek fejlesztese es mivel a lebegopontoshoz kepest toredek tranzisztor szambol lehet ilyeneket epiteni, ezert azonos tranzisztor szam mellett nagysagrendekkel (szo szerint tobb ezerszer) tobb integer mag fer ugyanabba a chipbe. Ez tobb ezerszeres potencialis gyorsulast jelent az azonos sebessegu es tranzisztor szamu GPU-khoz kepest. Az ilyen DSP-k epitesehez szukseges tudas pedig a 80-as evekben mar megvolt, azota csak a memoria merete es a szamitasi sebesseg nott jelentosen. (mar az Amiga es a Sound Blaster 16 is rendelkezett dedikalt integer DSP-vel, de sok mai mikrovezerloben is van)