kvp#5
Az europai gyartok nem tudnak versenyezni a kinaiakkal, mivel azoknak van olcso alapanyaguk, olcso munkaero es meretgazdasagossagi szempontbol is versenykepesek. Meg allami tamogatas nelkul is a kinaiak az olcsobbak. Raadasul a kinaiak elleni szankciok valaszlepesei elvagtak a nyugati gyartokat az alapanyagforrasaiktol.
Velemenyem szerint ugyanez varhato az europai autoipar eseten is. Egyszeruen nem versenykepesek a kinai gyartokkal. Ugyanez mar egyszer bekovetkezett pl. az europai textilipar eseten is, de akkor valamiert nem tettek semmit az europai allamok. Most mar nem is nagyon tudnak, mert a mozgasteruk erosen beszukult.
Egyebkent kereslet lesz az elektromos autokra, csak elobb le kell zajlania az europai deindusztrializacionak es ha ipar hianyaban mar nem lesz politikai ellenallas, akkor az olcso kinai termekeknek koszonhetoen elarasztjak az europai piacot megfizetheto aru elektromos autok.
"Alaptechnológiát ellopták/lemásolták, állami pénzzel kitömték őket, külföldi konkurrenciájukat megvágták míg eléggé megerősödtek és mot a túltermelési felesleget szétöntik a világra."
Pontosan igy jott letre anno a brit birodalom. Egy idoben ok voltak az egyetlen exportkepes iparosodott orszag a bolygon. Most Kinanak ugyanez a celja, hogy Kina (vagy a kulfoldre kitelepult kinai cegek) adjak a bolygo ipari termelesenek tulnyomo reszet. A kritikus nyersanyagokhoz valo hozzaferesuk miatt erre meg van is lehetoseguk.