• kvp
    #10
    "De a nagy tömegeket a beszállítók, az alkatrészgyártók alkalmazzák. Ez a láthatatlan tömeg fog eltűnni a munkaerőigényből."

    Egy teljesen automata auto eseten tobb alkatresz kell az azonos felszereltsegu, de ember vezette jarmuhoz kepest. Foleg tobb szenzor es komplexebb elektronika kell. Ezzel szemben a csak ember vezette autoban van pluszban kormanykerek es pedalok. A vegyes felhasznalasu autokba raadasul minden kell, tehat meg tobb alkatreszt igenyelnek. Ez nem csokkenti a beszallitok feladatait.

    A tisztan elektromos autok eseten tenyleg kevesebb alkatresz kell, de a ajtaslancot leszamitva minden mas ugyanugy kell az elekromos autoba mint a hagyomanyosakba (fek, ulesek, konzol, kezeloszervek, legkondi, hutorendszer, mediarendszer, lampak, kulso es belso burkolat, stb.) A beszallitok szamara csak a hajtasrendszer egy resze valtozik, a belso egesu motorbol, az inditomotorbol es generatorbol egy vagy ket villanymotor lesz, de a differencialmu, a kihajtas, a fekrendszer ugyanugy marad, sot sok esetben ugyanazokat a hagyomanyos alkatreszeket igenyli mint az eddigi autok. Szinte csak a motorgyartas valtozik es lesz a belso egesu motorbol es a valtobol villanymotor + aksi + toltoaramkor, viszont ez az a komponens amit eddig jellemzoen nem beszallitok, hanem az autogyartok hazon belul keszitettek.

    Miert gondoljak sokan azt, hogy masfajta ulest, naptetot vagy lampakat kell szallitani egy automata elektromos es egy benzines embervezette jarmube?
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2024.08.14. 09:34:48