#6
ez nem ilyen egyszerü, a törvény leirja, hogy ne mobilozz vezetés közben ugy hogy a kezedben tartod a mobilt.
DE arról nem ir semmit sem, hogy ha a kocsi rendszere ami gyárilag is alkalmassá teszi, hogy a mobilt összekapcsold vagy tükrözt a kijelzőre vagy épp a kocsi rendszere olyan és engedi, hogy használd rola a mobilodat.
Sót ahogy irtam, még direkt olyan funkciokat is beletesz ami jobban elvonja a figyelmet a vezetésről ,mintha a kézbentartott mobilllal hivnál valakit, mert közbe legalább a z utat is tudod figyelni, de akkor mikor a kijelzön kell állitani valamit akkor ez sincs meg és ezt mégse szankcionálják mégsincs a gyártók felé jelezve , hogy nem jó az irány nem a biztonságot szolgálja ez a fajta fejlesztés. Mindinkább az irányba megy el , hogy ki tud minél több ledes fényforrást és kijelzöt beletenni . A ormányon lévő gombok is egyrészt jo lenne hogy ne kelljen elengedni a kormányt, de másrészt, meg ha érintős a gomb akkor oda kell nézni, vagy a kanyarodáskor valamit elálithat a vezető ami megint gondot okozhat vagy akár veszély helyzetet is.
Sokszor az az érzésem, hogy akik tervezik az autokat még soha nem vezettek autot vagy nincs is nekik se jogsijuk se kocsijuk, vagy ha van akkor feláldoznak mindent a trend és a design oltárán. lényegesen olcsobbak lennének az autok , ha olyan design elemeket nem tennének bele ami nem szolgál valami értelmes funkciot.
Csak a felhasználót buntetit aki csak kihasználja azokat a featurekat amiér sulyos összegeket kifizetett akár akarta akár nem azt a funkciot.
Mert a legtöbb funkcio akár olyan is lehet, hogy nem hasznáklja a sofor ,de még is benne van a kocsiba vagy egy termék kapcsolással bele kell kérnie ha olyat választ amit használna.
Mopndjuk egy tolatokamera csak akkor rendelhető ha a multikormányt vagy a multimédiás fejegységet is kéred.
A vezetés támogato rendszerek is jelenleg olyanok, hogy több figyelmet igényelnek mint ha nem lennének bekapcsolva. a sávtarto automatika, pont olyan helyzetekben kapcsol ki amikor kéne, a lehajto sávoknál fel nem festett sávoknál vagy tereléseknél.
A tempomatnál ha nem adaptiv a rendszer akkor is folyamatosan fékezésre készen kell álnod ,különben egy elötted lefézezobe simán belecsapodsz a tempomaton beállitott sebességgel.
A fedélzeti rendszereket felkészitették a internetre valo csatlakozásra, hoyg az értesitések megérkezzenek rá, sőt a gyártő tesz bele olyan funkciokat, mint a netflix vagy YT videok nézése, és nincs korlátozva , hogy ahogy irtátok is csak állohelyi használatra.
De az olyan funkciok meg nem elérhetőek vagy nem ingyenesek amik a vezetés megkönynitésést szolgálnák.
Gondolok it a térképek letöltésére frissitésére a GPS-hez.
A légkondival is nem értem, hoyg miért olyan fontos azt hogy legyen külön gombja és azt mindig állitgatni, induláskor vagy egyszer a menuben beállitja az ember és már mindegyik autoban automata a légkondi ami anynit tesz , ha beállitja az ember 23-24 fokra akkor télen is meg nyáron is azon tartja a hömérsékletet ha nagyon eltér ettől akkor automatikusan állitja a ventilátor és a fokozatot amig el nem éri a kivánt értéket. attól ,hopgy valaki tekergeti még nem fog hamarabb felmelegedni vagy lehulni az utastér.