• Vanek úr
    #8
    Csak két dologra reagálnék...
    1. "Megujulo vagy nuklearis energia eseten nem szennyeznek." - nem tudom, a kolléga mire gondolt, de nekem eszembe jut az akkuk előállítása is, amik az autókhoz tartoznak, és a lítiumot nagyon nem környezetkímélő módon bányásszák, az akkukat nagyon nem környezetkímélő módon építik, és nagyon nem környezetkímélő módon szedik szét (elég csak megnézni a hazai példákat az akkugyárak/bontók tájáról). Azon kívül bár sokan nagylelkűen szemet hunynak a kiégett nukleáris fűtőelemekről, azok nem tűnnek el, és több ezer évig sugároznak. Tudom, sokan említették, hogy majd azokat is fel fogják használni, de egyelőre ezek még sehol nincsenek, és csak gyűlnek a 'temetők'-ben, amik nem örökös megoldások.

    2. "Egyebkent mar most is vannak hozzaerto szervizesek, akik a vasuti es kozuti tomegkozlekedesi vontatasi rendszerereket javitjak, ugyanis egy elektromos auto igazabol csak az egy osszement aksis troli, ami egy osszement aksis villanymozdony."
    Hát vagy nem. Manapság egy elektromos autó inkább egy bonyolultabb számítógép, mint autó (pláne nem sok köze van egy aksis trolihoz vagy villanymozdonyhoz, netán aksis 'régi autó'-hoz). Egy villanyautó manapság nem csak egy aksis jármű, hanem egy minden mindennel összekötött, programozott számítógép. Ezért az ehhez értő emberek száma nem túl nagy. Egy szervíz alkalmazottja azt mondta, inkább egy programozót kellene felvenniük, mint szerelőt, mert arra egyre nagyobb szükség lenne. Csak kérdés, egy programozó mennyiért menne oda, és megérné-e a szervíznek.