grobs#3
Harmadik is benne van a cikkben: Körülményes alkatrész ellátás, problémás szervizelés. A klasszikus benzines autóknál nagyon kevés olyan alkatrész van amit ne tudnának másodpiacról szinte azonnal pótolni. Elektromos autóknál a szervízben vár az autó az alkatrészre.
Itt magyarországon volt olyan cég aki olasz bérautók javítását végezte. Hozták a romokat, másnapra vitték vissza. Megbízható, villámgyors javítás kellett. Ha egy bérautó a szervízben van akkor nem termel pénzt. Ha heteket várnak, hogy a Tesla végre elküldje a szükséges baszt, mert mással nem lehet pótolni (mert az elektronika letilt), akkor az egy komoly probléma.
Ezen kívül a szervizesek sem feltételenül vannak felkészülve elektromos autó javítására. Benzinesek patkolásárá 100 évnyi tapasztalat van. Azt még abban a korban kezdték amikor ha eldurrant egy blokk akkor nem kellett 100 millió USD kártékítést fizetni. Volt lehetőség kitalálni mit lehet, és mit nem.