• grobs
    #3
    Az iphone selling point-ja az volt, hogy pálcika nélkül is pontos volt, és tudta a többes érintést ami pálcikával értelmezhetetlen volt. Ezért a görgetés, és a pinch-to-zoom eladta. Másik fontos dolog itthon nem értelmezhető, de amcsiknál óriási dolog volt, az itunes a telefonon. Gyakorlatilag egy érintős, sim-es ipod volt. Sokáig volt sim mentes verzió amit ipod touch-nak neveztek.

    Az ipod lényege nem a fehér füles volt, bár erre egszerű volt felhúzni egy marketing kampányt. Fehér fülest bárki tudott venni (vették is). A lényeg az itunes volt amit elsősorban az amerikai piac értékelt. Nem kellett mp3-ak gyüjtésével rip-peléssel baszakodni. Belépett a store-ba, egy kattintással kifizette, és már pakolhatta is az ipod-ra. Náluk a cd vásárlásnál jóval olcsóbb, egyszerűbb zene hallgatás nagyon betalált. Ezért is ment Jobs a telefon irányba az eredeti tablet helyett. Így lehetett az ipod farvizén befuttatni az iphone-t, ami így kvázi alap lett minden fiatalnál, mert mivel hallgat zenét ha nem ezzel? Streaming még kanyarba sem volt. Jobs tette alapkövetelménnyé, hogy a telefonok mellé adjanak normális mobilnetet USA-ban. Nálunk még 2010-ben is 100MB-ért fizettél ezreket. Volt, hogy az 50MB-os csomagom elfogyott mail-ekkel, és üzenetekkel.