#3
Szerintem az európaiak, főleg a németek szívesen megvennék a helyben gyártott kocsikat, ha nem annyiba kerülnének, amennyibe. De mivel a támogatást megszüntették, így csak a gyártókon és kereskedőkön múlik, hogy milyen magas árcédulát akasztanak a kocsira.
Ráadásul korábban olyan pénzből támogatta ezen autók vásárlását az állam, amit nem használhatott volna erre.
De persze a cél, hogy mindenki "zöld" autóval járjon...
Sok cég sz@rban van, a fizetések nem emelkednek, ellenben az árak igen, így nem csoda, ha az emberek a kínai improthoz folyamodnak. Az más kérdés, hogy ezek az improtok mennyire minőségiek is. Hallani ezt-azt. A használtautón meg sok ilyen kocsit látni pár évesen 8000 km-rel. Bár lehet, hogy csak azért nem láttam mást, mert a szűrési feltételekbe (400km hatótáv, 30000€-ig) nem fért bele az EU-s kocsi, csak a kínai.
Ha a kínai gyárak vámszabad területen gyártanak (miért ne tennék), akkor ugyanúgy vonatkozni fog rájuk az extra vám is, ha az EU-ban akarják eladni.